مشخصات آیفون 13 و آیفون SE 3 از سوی منابع معتبری فاش شد

رسانه کلیک - با وجود اینکه هنوز منتظر رونمایی از آیفون‌های 12 هستیم، در اکانت توییتر یکی از منابع معتبر، مشخصات آیفون 13 و آیفون SE 3 فاش شده است. 

مشخصات آیفون 13 و آیفون SE 3 از سوی منابع معتبری فاش شد

شرکت اپل برخلاف سال‌های گذشته، هنوز از آيفون‌های جدید خود برای سال ۲۰۲۰ رونمایی نکرده است. در واقع هنوز تاریخ رونمایی از آیفون‌های ۱۲ به صورت رسمی اعلام نشده و علاقه‌مندان به این گوشی‌ها در حال لحظه‌شماری برای دیدن آيفون‌های جدید هستند.

با وجود اینکه هنوز آیفون 12 رونمایی نشده، از سوی منابع معتبر، مشخصات و ویژگی‌هایی از سری آیفون‌های سال ۲۰۲۱ یعنی آيفون 13 و آیفون SE 3 در حال فاش شدن است. یکی از مشاوران زنجیره تامین نمایشگرها به نام Ross Young، اطلاعات درباره این گوشی‌ها را در شبکه احتماعی توییتر به اشتراک گذاشته بود.

مشخصات آیفون 13

با توجه به توییت این فرد و عکس‌های منتشر شده، آیفون‌های 13 نیز نمایشگرهایی به اندازه نمایشگرهای آیفون 12 دارند. همچنین هر ۴ مدل از آيفون‌های آینده، پنل‌های تاچ یکپارچه (Y-Octa) دارند. سایز دقیق نمایشگرهای سری بعدی آیفون به صورت زیر خواهد بود:

  • آیفون ۱۳: ۵/۴۲ اینچ
  • آیفون ۱۳: ۶/۰۶ اینچ
  • آیفون ۱۳ پرو: ۶/۰۶ اینچ
  • آیفون ۱۳ پرومکس: ۶/۶۷ اینچ

همه مدل‌ها نمایشگرهای OLED خواهند داشت؛ اما تامین‌کنندگان آن‌ها متفاوت خواهند بود. آیفون ۱۳ پرومکس و آیفون کوچک که احتمالا «مینی» نام خواهد داشت، از شرکت Samsung Display تامین خواهند شد. شرکت BOE نیز پنل‌های آیفون ۱۳ استاندارد و مدل پرو را تامین خواهد کرد. شرکت LG Display نیز برای همه مدل‌ها نمایشگر تولید خواهد کرد.

همه مدل‌ها از تکنولوژی ProMotion بهره می‌برند و نرخ تازه‌سازی بالایی دارند. البته مدل پرومکس مانند گلکسی نوت ۲۰ اولترا مجهز به LTPO خواهد بود و در حالت‌های متفاوت نرخ تازه‌سازی متفاوتی خواهد داشت.

گوشی‌های آیفون ۱۳ معمولی دو دوربین در قاب پشتی خواهند داشت؛ اما مدل‌های پرو مجهز به ماژول دوربین سه‌گانه خواهند بود. دوبین‌های همه مدل‌ها ToF خواهد بود. همه مدل‌ها از شبکه 5G پشتیبانی خواهند کرد و مجهز به Face ID خواهند بود.

مشخصات آیفون SE 3

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نباید سال آينده میلادی منتظر این گوشی باشیم؛ زیرا این گوشی در بهار ۲۰۲۲ رونمایی و عرضه خواهد شد. این گوشی یک پنل LCD به اندازه ۶/۰۶ اینچ خواهد داشت که توسط یکی از شرکت‌های Sharp یا JDI تامین خواهد شد.

این گوشی نیز ۲ دوربین در قاب پشتی خواهد داشت. از آن‌جایی که این گوشی تقریبا یک سال و نیم دیگر به بازار عرضه می‌شود، به احتمال زیاد از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد. این گوشی مجهز به سنسور اثر انگشت خواهد بود که به احتمال زیاد مانند آیپد ایر جدید این سنسور در کنار بدنه یا بالای آن قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که این گوشی، اولین گوشی اپل بدون هیچ ناچی برای دوربین سلفی خواهد بود.

ارسال نظر