ردمی نوت 10 JE رسما معرفی شد | مشخصات فنی و ظاهری

شرکت شیائومی بالاخره از هشتمین عضو خانواده ردمی نوت 10، یعنی ردمی نوت 10 JE رونمایی کرد. در ادامه مشخصات کامل این محصول را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

ردمی نوت 10 JE رسما معرفی شد | مشخصات فنی و ظاهری

مشخصات گوشی ردمی نوت 10 JE شیائومی

شرکت شیائومی چندی پیش از گوشی ردمی نوت 10 JE رونمایی کرد. نکته قابل توجه در خصوص این محصول، پشتیبانی از استاندارد IP68 است؛ بدان معنا که گوشی ضمن مقاومت در برابر ذرات ریز و گرد و غبار، توانایی کار کردن در عمق 1.5 متری از سطح آب را نیز دارد.

گوشی جدید در واقع نسخه ارتقاء یافته ردمی نوت 10 5G است و شباهت‌های فنی و ظاهری بسیاری با آن دارد. اما به جای تراشه SoC دایمنسیتی 700 مدیاتک از تراشه اسنپدراگون 480 کوالکام استفاده می‌کند و فاقد بلندگوی استریوی دوگانه است. انرژی دستگاه نیز توسط یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی (با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات) تأمین می‌شود.

ردمی نوت 10 JE دارای نمایشگر ال سی دی 6.5 اینچی با رزولوشن 1080 × 2400 پیکسل و نسبت کنتراست 1500:1بوده و به لطف قابلیت AdaptiveSync قادر است نرخ به‌روزرسانی 30 هرتز، 50 هرتز، 60 هرتز و 90 هرتز را روی صفحه اعمال کند. این دستگاه به 4 گیگابایت حافظه رم ×LPDDR4 و 64 گیگابایت حافظه اصلی UFS 2.2 مجهز شده است. البته کاربران می‌توانند با استفاده از کارت میکرو SD ظرفیت ذخیره‌سازی را تا 1 ترابایت افزایش دهند.

در پنل پشتی یک سیستم دوربین سه‌گانه قرار گرفته که از سنسور واید 48 مگاپیکسلی، سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز درون حفره‌ای در بالای نمایشگر قرار دارد.

محصول جدید شیائومی از سیستم‌عامل اندروید 11 با رابط کاربری MIUI 12.5 استفاده می‌کند و قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G، وای-فای دو بانده، بلوتوث 5.1 و GNSS را نیز دارد. از دیگر ویژگی‌های این اسمارت فون می‌توان به بهره‌مندی از سنسور تشخیص نور محیط، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، سنسور مادون قرمز، پورت USB-C، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و وجود حسگر اثرانگشت در کناره آن اشاره کرد.

قیمت و رنگ‌بندی

گوشی ردمی نوت 10 JE به طور انحصاری در بازار ژاپن عرضه می‌شود. جالب آنکه گوشی‌های شیائومی اخیرا در روسیه نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند ( فروش چشمگیر گوشی های هوشمند شیائومی در بازار روسیه ). این محصول 200 گرمی دارای ابعاد 9 × 76 × 163 میلی‌متر بوده و با دو رنگ خاکستری و نقره‌ای در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. فرایند فروش سیزدهم اوت (22 مرداد) و از طریق فروشگاه‌های au و UQ mobile آغاز می‌شود اما قیمت دستگاه هنوز معلوم نیست.

ارسال نظر