مک بوک ایر 2020 مجهز به پردازنده اختصاصی M1 رونمایی شد

رسانه کلیک - شرکت اپل ساعت 21:30 امروز در رویداد آنلاین «One More Thing» از مک بوک ایر 2020 مجهز به پردازنده اختصاصی M1 رونمایی کرد. 

مک بوک ایر 2020 مجهز به پردازنده اختصاصی M1 رونمایی شد

مک بوک جدید اپل یعنی مک بوک ایر 2020 که به چیپست M1 و سیستم عامل اختصاصی Big Sur مجهز شده است، در رویداد امشب اپل رونمایی شد. به گفته شرکت اپل، این دستگاه 98 درصد سریع تر از پر فروش‌ترین لپ تاپ های ویندوزی سال گذشته میلادی است.

اپل نرم‌افزارهای ‌اختصاصی سیستم عامل قدیمی خود را آپدیت کرده است تا بدون مشکل با پردازنده جدید اجرا شوند. مایکروسافت و ادوبی نیز برخی از برنامه‌های خود را با این چیپست سازگار کرده‌اند. سیستم عامل Big Sur در این مک بوک جدید یک شبیه ساز به نام Rosetta 2 دارد که می‌تواند نرم افزارهای مختلف را با چیپست جدید سازگار کند و مشکلی برای کاربران ایجاد نشود.

ظرفیت باتری این دستگاه به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است. در واقع با یک بار شارژ این دستگاه کاربران می‌توانند 15 ساعت فیلم تماشا کنند که این عدد بسیار زیاد و شگفت‌انگیز است. به گفته این شرکت، این مک بوک جدید 6 ساعت شارژدهی بیشتری نسبت به نسل گذشته خود دارد. طراحی مک بوک جدید نیز تغییر محسوسی نداشته است.

قیمت این مک بوک ایر جدید همان قیمت مک بوک نسل قبل است و با قیمت پایه ۹۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. این موضوع خبر بسیار خوبی برای علاقه مندان مک بوک است. البته برخی از افراد انتظار داشتند که با ارائه چیپست اختصاصی اپل، قیمت این دستگاه کاهش پیدا کند.

ارسال نظر