نسخه اصلی سیستم عامل iOS 14.6 و iPadOS 14.6 رسما عرضه شد

رسانه کلیک – شرکت کوپرتینویی امروز بروزرسانی رسمی سیستم عامل iOS 14.6 و iPadOS 14.6 را منتشر کرد. شماره نسخه جدید 18F72 است.

نسخه اصلی سیستم عامل iOS 14.6 و iPadOS 14.6 رسما عرضه شد

اگر به خاطر داشته باشید، برخی ویژگی‌های جدید اپل موزیک، از جمله دالبی اتموس (صدای فضایی) و صدای بدون افت کیفیت، در سیستم عامل iOS 14.6 و iPadOS 14.6 معرفی شدند. این دو ویژگی که به طور عمده در ماه ژوئن اعمال می‌شوند، کیفیت آهنگ را بالا برده و تجربه بسیار منحصربه‌فردی را برای کاربر به ارمغان می‌آورند.

طبق گزارش Gizchina ، کاربران در ماه ژوئن قادر خواهند بود تا به هزاران قطعه موسیقی با صدای فضایی و بیش از 20 هزار آهنگ با صدای بدون افت کیفیت گوش فرا دهند. تا پایان امسال امکان شنیدن 75 میلیون آهنگ با صدای بدون افت کیفیت به وجود خواهد آمد.

در نسخه بتا تغییراتی در رابطه با ایرتگ نیز اعمال شده است؛ بدین ترتیب که کاربران می‌توانند هنگام استفاده از Lost Mode به جای دادن شماره تماس، آدرس ایمیل خود را وارد کنند. چنانچه می‌دانید این قابلیت در iOS 14.5 وجود ندارد.

در سیستم عامل iOS 14.6 برای نخستین بار امکان استفاده از سرویس اشتراک اپل پادکست نیز به فراهم شده است. اگر به خاطر داشته باشید، این سرویس در ماه آوریل و طی کنفرانس اپل به دنیا معرفی شد.

بروزرسانی نسخه رسمی سیستم عامل iOS 14.6

اپل کارت خانواده

در بروزرسانی جدید، حداکثر پنج نفر از اعضای خانواده که بالای 13 سال دارند، قادر خواهند بود به صورت مشترک از کارت اعتباری اپل استفاده کنند. افراد همچنین می‌توانند به وسیله اپل کارت خانواده، به مدیریت و کنترل هزینه‌ها بپردازند.

پادکست

امکان استفاده از اشتراک ویژه اپل پادکست در نسخه جدید به وجود آمده است و افراد می‌توانند به برنامه‌های انفرادی یا کانال‌های مختلف به راحتی گوش فرا دهند.

ایرتگ و شبکه Find My

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، در بروزرسانی جدید می‌توان به جای شماره تلفن از آدرس ایمیل برای ایرتگ و سایر دستگاه‌های مجهز به شبکه Find استفاده کرد.

همچنین کاربرانی که از دستیار صوتی استفاده می‌کنند، از این به بعد می‌توانند پس از راه‌اندازی مجدد آیفون، قفل گوشی را برای نخستین بار و تنها از طریق صدای خود باز کنند.

در نسخه رسمی سیستم عامل iOS 14.6 مشکلات زیر نیز برطرف شده است:

- پس از استفاده از Lock iPhone در اپل واچ، قابلیت Unlock with Apple Watch کار نمی‌کند.

- پیام‌های یادآوری یا همان ریمایندرها (reminders) به صورت خطوط سفید و خالی نمایان می‌شوند.

- افزونه مسدود کردن تماس در بخش تنظیمات یا Settings نشان داده نمی‌شود.

- دستگاه بلوتوثی حین برقراری تماس قطع می‌شود و یا صدا را به دستگاه‌های دیگری ارسال می‌کند.

- آیفون هنگام راه‌اندازی، عملکرد کند و ضعیفی دارد.

ارسال نظر