نسخه جدید USB Type-C توان شارژ ۲۴۰ وات خواهد داشت

رسانه کلیک - مشخصات نسخه جدید USB Type-C منتشر شده است که خبر از ارتقای این کابل می‌دهد. این آپگرید می‌تواند در شارژدهی لپ‌تاپ‌ها مؤثر باشد.

نسخه جدید USB Type-C توان شارژ ۲۴۰ وات خواهد داشت

بزودی مهم‌ترین بخش لپ‌تاپ‌ها یعنی داک شارژشان دستخوش تغییرات مهم و کاربردی خواهد شد. انجمن اجرایی USB معروف به USB-IF به تازگی اعلام کرده است میزان شارژددهی نسخه جدید USB Type-C نسبت به نسخه قبلی خود دو برابر شده است.

نسخه ۲.۱ کابل‌های USB Type-C توان شارژ ۲۴۰ وات را خواهند داشت. این بدان معناست که می‌توانید از یک کابل در دستگاه‌های چندمنظوره استفاده کنید. این کابل را می‌توان برای شارژ به دستگاه‌هایی مثل لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، لپ‌تاپ‌های عادی، تبلت‌ها و تلفن‌ها وصل کرد.

پیش از این، کابل‌های USB Type-C توان شارژ تا میزان ۱۰۰ وات را داشتند که باعث عقب‌ماندگی این صنعت شده بود. به عنوان مثال دستگاه Dell XPS 15 توان شارژ ۱۳۰ وات برق را دارد که بیشتر از توان شارژدهی این کابل است.

برخی سازندگان، آداپتورهایی را تولید کرده‌اند که می‌تواند این نیاز را برطرف کند، اما همیشه این آداپتورها مفید نبوده‌اند و یک کابل جدانشدنی داشته‌اند. با اینکار آنها می‌خواستند از سواستفاده‌های احتمالی جلوگیری کنند.

حال، با نسخه جدید USB Type-C و توان شارژدهی ۲۴۰ واتی آن، بیشتر این مشکلات برطرف خواهد شد. طبق گفته USB-IF، این کابل از تکنولوژی Extended Power Range به اختصار EPR بهره می‌برد. این تکنولوژی باعث خواهد شد لپ‌تاپ‌های گیمینگ مثل Alienware M17 با کابل USB Type-C شارژ شوند.

کاربران برای بهره‌مند شدن از کابل جدید USB Type-C، به شارژر و کابل‌های جدید احتیاج دارند. این کابل‌ها با برچسب EPR در بسته‌بندی خود قابل شناسایی خواهند بود. یک دستگاه برای سازگار بودن با این کابل، باید از مشخصات ۵ آمپر و ۵۰ ولت پشتیبانی کند.

نظر شما در مورد تغییرات کابل USB Type-C چیست؟ آیا این کابل می‌تواند شرایط شارژ دستگاه‌ها را متحول کند؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر