نصب 700000 ایستگاه پایه 5G در کشور چین

رسانه کلیک - کشور چین ادعا می کند که امسال 700000 ایستگاه پایه 5G در کشور خود نصب کرده است و در تلاش است تا به یکی از پیشگامان این تکنولوژی تبدیل شود.

نصب 700000 ایستگاه پایه 5G در کشور چین

امسال فناوری 5G در حال گسترش روزافزون است اما در حال حاضر فقط تعداد محدودی از کشورها خدمات تجاری 5G را به کاربران ارائه می دهند. یکی از این کشورهای پیشرو کشور چین است که توسعه زیرساخت‌ها را ادامه می دهد تا پیشگام فناوری ارتباطات بی سیم نسل آینده شود .

در حال حاضر کشور چین ادعا می کند که تاکنون نزدیک 700000 پایگاه پایه 5G در کشور ساخته است که این مقدار بیشتر از 500000 ایستگاه پایه 5G است که شرکت برنامه داشت امسال در کشور نصب کند .

لیو لیهونگ، معاون وزیر در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین گفته است که این تعداد ایستگاه بیش از دو برابر تعداد ایستگاه‌های پایه 5G است که امسال در بقیه جهان نصب شده است. البته او منبع این اطلاعات را مشخص نکرده است .

ماه گذشته MIT فاش کرده است که بیش از 690،000 ایستگاه پایه 5G در چین فعال هستند و بیش از 160 میلیون دستگاه به اینترنت متصل هستند در حالی که لیو لیهونگ فاش کرده است که در حال حاضر بیش از 180 میلیون دستگاه به شبکه 5G متصل هستند. برای پوشش کامل شبکه 5G در سراسر کشور، چین نیاز به نصب 10 میلیون ایستگاه پایه 5G دارد که به سرمایه گذاری حدود 2 تریلیون یوآن معادل با 280 میلیارد دلار نیاز دارد .

همان طور که گفته شد چین قصد دارد در زمینه فناوری‌های پیشرفته مانند 5G ، اینترنت اشیا ( ( IoT ، هوش مصنوعی ( AI ) و موارد دیگر پیشروترین کشور باشد؛ زیرا این تکنولوژی‌ها فاکتور‌های اصلی یک اقتصاد مدرن هستند. همچنین چین با کشور‌های دیگر مانند آمریکا در رقابت است تا بازار را به دست بگیرد .

ارسال نظر