وان پلاس ۹ پرو احتمالاً از فناوری LTPO در صفحه نمایش خود استفاده خواهد کرد

رسانه کلیک - طبق شایعات منتشر شده، وان پلاس ۹ پرو با یک صفحه نمایش اولد ۱۲۰ هرتز همراه با فناوری LTPO جهت کاهش مصرف باتری، عرضه خواهد شد.

وان پلاس ۹ پرو احتمالاً از فناوری LTPO در صفحه نمایش خود استفاده خواهد کرد

با توجه به شایعات منتشر شده درباره پرچمدار جدید شرکت چینی یعنی وان پلاس ۹ پرو ، احتمال دارد که این گوشی هوشمند همراه با یک صفحه نمایش با پنل اولد ۱۲۰ هرتز همراه با پشتیبانی از فناوری LTPO عرضه شود که توانایی کاهش چشمگیر مصرف باتری در هنگام استفاده از نرخ تازه سازی بالاتر از ۶۰ هرتز میشود. این فناوری همان تکنولوژی است که در گلکسی اس ۲۱ اولترا بکار رفته است. این فناوری به گوشی اجازه میدهد میزان تازه سازی صفحه بر اساس نوع محتوایی که کاربر مشاهده می کند به طور خودکار افزایش یا کاهش یابد تا مصرف باتری را کاهش دهد. این اطلاعات توسط یکی از افشا کنندگان معروف و قابل اعتماد در توئیتر منتشر شده است. این فناوری نوع خاصی از تکنولوژی است که برای صفحه های اولد طراحی شده است و یک ویژگی اساسی برای این نوع پنل ها به حساب می آید. برای مثال، خواندن یک مقاله باعث کاهش میزان تازه سازی تا ۱۰ هرتز (در صورت مجاز بودن حتی پایین تر) می شود، در حالی که تماشای فیلم ها و انجام بازی ها با نرخ فریم بین ۳۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز تنظیم می کند تا کاربر تجربه مشاهده روان و لذت بخشی داشته باشد.

طبق اخبار منتشر شده، این تکنولوژی فقط مختص به نسخه پرو بوده و در نسخه عادی این گوشی شاهد حضور آن نخواهیم بود. البته که این تکنولوژی چیزه جدیدی نبوده و ما آنرا در دیگر محصولات مثل اپل واچ سری ۴ دیده بودیم که به آن اجازه میداد بدون مصرف باتری ساعت، از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن استفاده کند. شرکت اپل قصد دارد تا از این فناوری در آیفون های آیندن خود نیز استفاده کند.

ارسال نظر