وعده بویینگ برای استفاده کامل از سوخت هوایی پایدار تا سال 2030

رسانه کلیک - کمپانی بویینگ وعده داده تا در سال 2030، هواپیماهای خود را با استفاده صد در صدی از سوخت های هوایی پایدار به پرواز درآورده و به کاهش انتشار کربن کمک کند.

وعده بویینگ برای استفاده کامل از سوخت هوایی پایدار تا سال 2030

کمپانی بویینگ وعده داده تا در دهه آتی، سوخت هواپیماهای خود را با محیط زیست سازگار کند. غول هواپیمایی قرار است که تا سال 2030، پروازهای خود را با استفاده صد در صدی از سوخت های پایدار به انجام برساند. بویینگ توضیح داده که گرایش به سوی سوخت هوایی پایدار (SAF)، ایمن ترین و سنجیده ترین راه حل برای کاهش انتشار کربن ناشی از صنعت هوانوردی در دهه های آینده است. این گام، ضرورت بسیاری در برآورد هدف انتشار حداقل کربن تا سال 2050 دارد.

سوخت هوایی پایدار از روغن گیاهی، چربی حیوانات، زباله های گیاهی و کشاوزی، زباله های خانگی غیر قابل بازیافت و غیره ساخته شده است. کمپانی بویینگ در اعلامیه خود به موفقیت پروازهای آزمایشی در گذشته با استفاده صد در صدی از سوخت های پایدار اشاره کرده است. به طور خاص، باربری FedEx777 نخستین هواپیمایی بوده که بدون ترکیب با هرگونه سوخت معمولی، به پرواز درآمد. این عملیات در سال 2018 تحت برنامه انحصاری ecoDemonstrator بویینگ به اجرا رسیده و نتیجه رضایت بخشی را به همراه داشته است.

در حال حاضر طبق ضوابط و قوانین موجود، هواپیماها حداکثر می توانند از ترکیب 50/50 سوخت های جت معمولی و پایدار استفاده کنند. بویینگ (و البته سایر سازندگان هواپیما) می بایست به مقامات و مسئولین صنعتی ثابت کنند که افزایش درصد سوخت هوایی پایدار خطری را به همراه نخواهد داشت.

هواپیمایی بوینگ طی سال گذشته به سبب دو حادثه مرگبار 737 Max جزو ثابت اخبار بوده، که موجب مرگ 346 نفر شده است. این کمپانی به یک فقره توطئه برای کلاهبرداری در ایالات متحده متهم شده و توانست با پرداخت 2.5 میلیارد دلار به وزارت دادگستری این کشور، از ادامه تحقیقات و تعقیب قانونی جلوگیری کند.

ارسال نظر