کانسپت خودروی قابل بازیافت BMW رونمایی شد

BMW می‌خواهد پایدارترین خودروساز جهان باشد. این شرکت مفهوم i Vision Circular را برای نشان دادن معنای «پایداری در آینده» رونمایی کرد.

کانسپت خودروی قابل بازیافت BMW رونمایی شد

طرح مفهومی خودروی i Vision Circular، یک سدان کوچک شهریست که نه تنها از مواد قابل استفاده مجدد ساخته شده، بلکه 100٪ قابل بازیافت است.

کانسپت BMW

BMW در بیانیه‌ای اعلام کرد که باتری این خودرو قابل بازیافت است. همچنین از رنگ، چرم، کروم یا هر چیز دیگری که معمولا در خودروهای جدید بکار می‌رود، استفاده نمی‌کند.

BMW در ادامه توضیح داد که در طراحی این خودرو از اتصالات یا مواد کامپوزیت اجتناب کرده و از انواع اتصال هوشمند مانند سیم، گیره‌پرس و بست‌های ساده استفاده خواهد کرد.

این بدان معناست که بسیاری از قطعات خودرو به راحتی قابل تفکیک و تعویض هستند. اکثر اجزای خودرو دارای بست‌های آسان‌بازشو هستند و می‌توان آنها را تنها با یک ابزار جدا کرد.

مفهوم Vision Circular قرار است برای سال 2040 آماده شود و تا آن زمان زیرساخت اینگونه خودروها باید آماده گردد.

این خودرو از نظر طراحی یک گام بزرگ رو به جلو است. لوگوی BMW و نام خودرو روی بدنه با لیزر حک شده است.

BMW می‌گوید که این کانسپت از آلومینیوم بازیافتی آنودایز شده با طلا ساخته شده است. رنگ آبی در قسمت عقب نیز توسط فرآیند حرارتی مورد استفاده برای فولاد، ایجاد شده است.

لاستیک‌ها کمی شفاف هستند و از لاستیک طبیعی «کشت پایدار» ساخته شده‌اند. ذرات لاستیکی رنگی به ترکیب تایرها اضافه می‌شود تا نه تنها قوی‌تر شوند، بلکه رنگ آنها زیباتر به نظر برسند.

کانسپت Vision Circular حدود 13 فوت طول دارد اما فضای داخلی آن مناسب و بزرگ است. مواد کابین کاملا بصورت سه بعدی چاپ و تولید می‌شوند.

شیشه جلو بزرگ است و به سمت سقف خودرو، خمیدگی دارد. بجای استفاده از سیستم مولتی‌مدیای جداگانه، BMW از این شیشه استفاده کرده است. این سیستم به حرکات دست واکنش نشان می‌دهد. طراحی فرمان نیز بسیار جالب است.

صندلی‌های عقب فوق‌العاده نرم و مخملی به نظر می‌رسند. در پشت آنها بلندگوهای صوتی قرار دارد.

جالب اینجاست که BMW هیچ اشاره‌ای به موتور این خودرو نکرده است. فقط اعلام کرده که موتور این خودرو الکتریکی خواهد بود. این شرکت در مورد قابلیت‌های رانندگی خودکار نیز چیزی نگفته است.

ممکن است این طرح مفهومی هیچوقت اجرایی نشود اما ایده‌های این شرکت برای محیط‌زیست بسیار کارآمد است. نظر شما درباره تولید خودروهای قابل بازیافت چیست؟

ارسال نظر