کشف سیستم امنیتی جدید iOS توسط محققان گوگل

رسانه کلیک - با انتشار نسخه ۱۴ سیستم عامل آیفون های اپل، ویژگی های جدیدی به آن اضافه شد. حال محققان گوگل نسبت به کشف سیستم امنیتی جدید iOS نسخه جدید اقدام کرده‌اند.

کشف سیستم امنیتی جدید iOS توسط محققان گوگل

پاییز گذشته نسخه ۱۴ آی او اس برای کاربران اپل منتشر شد که ویژگی‌های امنیتی جدیدی را به آیفون و آیپد‌ها جهت محافظت آنها در برابر حملات احتمالی به پلتفرم آی مسیج اضافه کرد. سیستم امنیتی با نام BlastDoor شناخته می‌شود. کشف سیستم امنیتی جدید iOS نسخه ۱۴، توسط یکی از محققان امنیتی گوگل با نام گروب انجام شد.

به گفته این محقق، سیستم امنیتی جدید اپل سرویسی است که کدهایی جداگانه از سیستم عامل اجرا می‌کند. در حالیکه سیستم عامل فعلی از طریق یک مکانیزم کدهای پیشرفته استفاده می‌کند، این سرویس یک سیستم امنیتی جداگانه برای آی مسیج به حساب می‌آید. وظیفه این سرویس این است که پیام‌‌های ارسالی و دریافتی کاربران را به صورت کدگذاری شده در یک فضای امن نگهداری می‌کند. جایی که هر کد مخربی که در داخل یک پیام مخفی شده است، نمی‌تواند به سیستم عامل اصلی آسیب برساند یا به دیگر داده‌های کاربر دسترسی پیدا کند.

علت اضافه شدن این ویژگی در نسخه جدید آی او اس، اخطار محققان امنیتی به اپل به علت عملکرد ضعیف اپلیکیشن آی مسیج در اسکن کردن پیام‌های ویروسی است.

در طی سه سال گذشته چندین مورد وجود داشت که توسط محققان و هکرها کشف شد و از طریق این باگ نرم افزاری، هکر به راحتی می توانست با ارسال یک پیام ساده متنی یا یک تصویر کنترل کلی آیفون هدف را به دست بگیرد.

تابستان گذشته بود که جزئیات تشکیل کمپین نفوذ به اطلاعات کارمندان و روزنامه نگاران الجزیره منتشر شد.

آقای گروب می‌گوید پس از انتشار نسخه ۱۴ آی او اس، دیگر امکان نفوذ از طریق برنامه آی مسیج برای هکر ها وجود ندارد و این نشان دهنده آن است که بهبود‌های امنیتی جدیدی در این نسخه به وجود آمده است. وی افزوده که شرکت اپل بالاخره به صدای محققان امنیتی گوش کرده و راه را برای نفوذ به آیفون از طریق برنامه آی مسیج به روی هکر ها بسته است.

تمام این بهبودهای امنیتی باعث می‌شود تا کاربران احساس امنیت بیشتری نسبت به آیفون خود داشته باشند. این شرکت در تلاش است تا تمام راه های نفوذ را بر روی هکرها ببندد و اینطور که معلوم است تلاش‌های آنها درحال نتیجه دادن است.

ارسال نظر