25 برنامه‌ برتر موسیقی حال حاضر بازار برای iOS و اندروید

رسانه کلیک - در این مطلب به معرفی 25 برنامه‌ برتر موسیقی برای سیستم عامل اندروید و iOS می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

25 برنامه‌ برتر موسیقی حال حاضر بازار برای iOS و اندروید

سرویس‌های استریم موسیقی بزرگی مثل اسپتایفای، اپل موزیک و Deezer برای همگان آشنا هستند اما تعداد قابل توجهی اپلیکیشن بسیار عالی بعد از این سرویس‌ها قرار گرفته که ویژگی‌های جالبی داشته و خدمات متنوعی عرضه می‌کنند، از پیشنهاد موسیقی‌های جدید تا بازی‌هایی که مراحل بازی را بر حسب آهنگ‌های شما ایجاد می‌کنند. در ادامه برای آشنایی با 25 برنامه‌ برتر موسیقی همراه ما باشید.

Vevo (اندروید/آی‌او‌اس)

اگر به دنبال موزیک ویدئو هستید Vevo باید اولین انتخاب شما باشد: این اپلیکیشن دامنه گسترده‌ای از آثار موسیقی را در خود جای داده و دارای ویدئوهایی از اجراهای اختصاصی هنرمندان و همچنین مصاحبه با آنان است. هر چه بیشتر از این برنامه استفاده کنید، پیشنهادهای آن دقیق‌تر می‌شوند.
vevo_ad

Dice (اندروید/آی‌او‌اس)

این اپلیکیشن در حقیقت برای حذف واسطه‌ها و پرداخت واقعی قیمت بلیت کنسرت‌ها طراحی شده است. بعد از تهیه بلیت برای ورود به محوطه کنسرت کافی است تلفن‌همراه‌ را با خود داشته باشید. مزیت عالی برنامه عدم پرداخت حق‌الزحمه است و همچنین پیشنهادهای هوشمندانه گروه‌های جدید موسیقی که ممکن است نظرتان را جلب کرده و پای‌بند آنها شوید!

Pacemaker (فقط آی‌اواس)

Pacemaker در قالب یک اپلیکیشن ابتکاری برای انجام دی‌جی با مجموعه موسیقی‌تان در سرویس اسپاتیفای شروع به کار کرد. البته در حال حاضر عملکرد آن بسیار جالب‌تر شده است: یک دی‌جی با هوش مصنوعی که کار میکس (و حتی در صورت موافقت شما کار انتخاب آهنگ‌ها) را به زیبایی‌ هر چه تمام‌ انجام می‌دهد.

BBC Music (اندروید/آی‌او‌اس)

شبکه بی‌بی‌سی آرشیو بسیار بزرگی از موسیقی در شبکه‌های خود دارد و به همین خاطر گم کردن آهنگ‌های مورد علاقه‌تان در آن به سادگی اتفاق می‌افتد. این اپلیکیشن برای جلوگیری از این مساله، نشست‌های زنده و لیست پخش‌های مجری‌ها و برنامه‌ها را جمع‌آوری کرده و با همکاری مشترک میان اسپاتیفای، دیزر و یوتیوب همه آنها را قالب یک اپلیکیشن عرضه کرده است. فقط کافی است زحمت جستجو را بکشید.

WhoSampled (اندروید/آی‌او‌اس)

اگر علاقه‌مندید جزئیات بیشتری درباره موسیقی‌های مورد علاقه خود بدانید اپلیکیشن WhoSampled تمهیدات خوبی برای این کار فراهم کرده است. این اپ کتابخانه موسیقی‌تان در اسپاتیفای و آی‌تونز را بررسی کرده و این امکان را فراهم می‌کند که سفری به گذشته داشته و نمونه‌های ابتدایی آهنگ‌ها، نسخه‌های بازخوانی شده و رمیکس‌های آنها را به راحتی پیدا کنید.

Genius (اندروید/آی‌او‌اس)

این اپ دستیار بی‌نقص WhoSampled محسوب شده و امکان مشاهده زیرنویس‌های بیش از ۷/۱ میلیون آهنگ همراه با توضیحات و یادداشت‌های جالب را به شما می‌دهد. پس در این اپ نه تنها متن دقیق ترانه‌ها را می‌بینید بلکه توضیحات جالب طرفداری از تفسیر متن، شخصیت‌ها و مکان‌های اشاره شده در ترانه‌ها را هم می‌توان مشاهده نمود.

Musical.ly (اندروید/آی‌او‌اس)

این اپ در سال ۲۰۱۶ با جذب بیش از ۱۲۰ میلیون کاربر، شور و هیجان عجیبی به پا کرد. بیشترین طرفداران آن را نوجوان‌هایی تشکیل می‌دهند که از آن برای ساخت کلیپ‌های کوتاه دابسمش استفاده می‌کنند.

Combo.fm (فقط آی‌اواس)

اگر ترجیح می‌دهید به جای پیشنهادهای هوش مصنوعی برای آهنگ‌های زیبا، یک تیم مجرب و متخصص انسانی شاهکار‌های موسیقی را به شما معرفی کند این اپ را نصب کنید. این تیم روزانه چند آهنگ منتخب را معرفی کرده و توضیحات متنی علت انتخاب آن را هم به کاربران ارائه می‌دهد. ضمنا امکان ذخیره آهنگ در لیست پخش سرویس اسپاتیفای (در صورت وجود حساب کاربری) هم وجود دارد.

Inside Abbey Road (اندروید/آی‌او‌اس)

برای استفاده بهینه از این اپ نیازمند یک هدست واقعیت مجازی گوگل Cardboard هستید. با استفاده از این اپ می‌توان یک تور ۳۶۰ درجه از استودیو مشهور ضبط موسیقی لندن داشته باشید و حتی تجربه حضور مجازی در یک نوبت ارکستر سمفونی لندن را داشته باشید.

Vibble (فقط آی‌او‌اس)

Vibble هم اپلیکیشن دیگری برای انجام کارهای دی‌جی است که کار دشوار میکس و مونتاژ آهنگ‌ها را به راحتی برای شما انجام می‌دهد: کافی است یک لیست پخش ایجاد کرده و سپس با استفاده از حرکات انگشت روی صفحه ابزار لمسی‌تان، کار میکس آهنگ‌ها را انجام دهید. این اپ قادر به استفاده از مجموعه موسیقی‌های سرویس‌های آی‌تونز و ساوندکلاوند است.

White Label (اندروید/آی‌او‌اس)

اگر از علاقه‌مندان سبک هیپ‌هاپ هستید و دوست دارید همواره به جدیدترین آهنگ‌های این سبک دسترسی داشته باشید اپلیکیشن White Label گزینه خوبی برای شروع است. این اپ با بررسی دقیق سرویس ساوندکلاود جدیدترین آهنگ‌های هیپ‌هاپ را پیدا کرده و در قالب یک جدول با امکان پخش مستقیم، آنها را به کاربر ارائه می‌کند.

Riff Racer (فقط آی‌او‌اس)

در این بازی موزیکال که کاربر هدایت یک خودرو را بر عهده دارا از ترفند جالبی برای سرگرم کردن کاربران استفاده می‌شود: مسیرها و موانع مسابقه بر حسب ضرباهنگ موسیقی در حال پخش ساخته می‌شوند. به عبارت دیگر می‌توانید از مجموعه موسیقی‌های موجود در ابزار خود یکی را انتخاب کنید تا مسیر مسابقه‌ای جدیدی ساخته شود. اگر عضو "اپل موزیک" هستید هم امکان انتخاب آهنگ از لیست پخش این سرویس وجود دارد. هماهنگ سازی هدایت خودرو با توجه به ضرباهنگ موسیقی در حال پخش واقعا هیجان‌انگیز است.

Mimi Music (اندروید/آی‌او‌اس)

این اپلیکیشن جدید برای کسانی طراحی شده که در شنیدن تا حدودی مشکل دارند؛ مشکلاتی مثل از دست دادن فرکانس‌ها. همان طور که می‌دانید نحوه عملکرد گوش در افراد یکسان نیست و هر کس سبک خاص خود برای گوش دادن را دارد. اپلیکیشن Mimi Music ابتدا سبک خاص گوش دادن شما را با انجام یک سری تست بررسی کرده و سپس نحوه پخش آهنگ‌ها را با توجه به آن تنظیم می‌کند. به این ترتیب می‌توان به آهنگ‌ها با جزئیاتی بیشتر مثل صدای دقیق‌تر بعضی از آلات موسیقی، وضوح بیشتر صدای خواننده یا هم‌سرایان و ... گوش داد.

Lopimal (فقط آی‌اواس)

ظاهرا این اپ برای کودکان طراحی و ساخته شده است. در این اپ کودکان با استفاده از کاراکترهای حیوانی رنگی اقدام به ساخت موسیقی‌های زیبا می‌کنند. با استفاده از این اپ می‌توان خلاقیت کودکان در زمینه موسیقی را شکوفا کرد و از همین ابتدا مهارت آنها در این زمینه را محک زد. البته بازی با این اپ آن چنان جالب و سرگرم کننده است که حتی والدین هم مجذوب آن شده و بعید نیست بر سر نوبت گرفتن برای بازی با فرزندان دعوا هم کنند!

Shazam (اندروید/آی‌او‌اس/ویندوز)

این اپ تا کنون بیش از ۱ میلیارد بار دانلود شده کاربرد اصلی آن شناسایی و تشخیص آهنگ‌ها در دنیای واقعی مثلا یک کلیپ در حال پخش در تلویزیون یا رادیوست. کافی است بعد از نصب برنامه میکروفون ابزار را رو به منبع صدا گرفته تا Shazam آهنگ در حال پخش را شناسایی کند. این اپ با سرویس اسپاتیفای یکپارچه است. از ویژگی‌های جدید برنامه می‌توان به پیشنهاد آهنگ و توانایی دنبال کردن (فالوو) هنرمندان برای مشاهده سایر آثار آنهاست.

Songkick Concerts (اندروید/آی‌او‌اس)

اگر چه این اپلیکیشن رایگان است اما در بلند مدت قادر به خالی کردن جیب شماست. اما چگونه؟ Songkick کتابخانه آهنگ‌ها در سرویس‌های موسیقی که عضو آنها هستید را بررسی کرده تا با هنرمندان محبوب‌تان آشنا شود و بعد از این هر زمان که آنها قصد برگزاری کنسرت یا هر گونه برنامه‌ دیگری داشتند، شما را مطلع کرده و امکان خرید بلیت را هم فراهم می‌کند.

Mixcloud (اندروید/آی‌او‌اس)

معمولا سرویس‌های مطرح استریم موسیقی روی آهنگ‌ها، آلبوم‌ها لیست پخش‌ها متمرکز می‌شوند اما اپلیکیشن Mixcloud تمام تمرکز خود را روی "برنامه‌"های رادیو مانند و میکس‌های متنوع آهنگ‌ها از دی‌جی‌ها و منتشرکنندگان پادکست‌ها قرار داده است.

LostMusic (فقط آی‌او‌اس)

این اپ هم مثل Combo.fm قصد پیشنهاد آهنگ‌های جدید را به شما دارد و این مهم را با تعدادی از وبلاگ‌های مطرح موسیقی و برخی دیگر از برندهای مطرح این حوزه انجام می‌دهد. روزانه آهنگ‌های متعددی در این سرویس معرفی می‌شود و کاربرانی که عضو سرویس‌های اسپاتیفای یا Apple Music باشند قادر به شنیدن کامل آن‌ها خواهند بود.

RA Guide (فقط آی‌او‌اس)

اگر از علاقه‌مندان بالاوپایین پریدن با موسیقی هستید توصیه می‌کنیم میانبر این اپلیکیشن را در صفحه اصلی ابزار قرار دهید. این اپ که در قالب یک وب‌سایت هم فعالیت می‌کند، راهنمای جامعی برای معرفی آهنگ‌های زیبا و شاد است و امکان دنبال کردن هنرمندان محبوب‌تان را هم فراهم می‌کند. امکان خرید بلیت کنسرت‌ها هم از طریق آن وجود دارد.

Lumines Puzzle & Music (اندروید/آی‌او‌اس)

این اپلیکشین که در ابتدا در سال ۲۰۰۵ و در قالب یک بازی برای کنسول PSP شرکت سونی عرضه شده بود، حال به شکل یک بازی پازل موزیکال اعتیاد آور راه خود را به درون گوشی‌ها و تبلت‌ها پیدا کرده است. در این بازی کاربر با توجه به ریتم موسیقی باید مکعب‌های رنگی که از بالا به پایین می‌افتند را در کنار سایر مکعب‌های هم رنگ که در انتهای صفحه هستند قرار داده و به این ترتیب آنها را حذف نماید.

Google Play Music

همانطور که از گوگل انتظار می رود، طراحی این برنامه بسیار ساده است. بطور رایگان قابل استفاده بوده و برای دسترسی به لیست عظیم آهنگ های گوگل می توانید ماهانه ۱۰ دلار پرداخت کنید. نسخه رایگان این برنامه به شما اجازه می دهد تا تعداد ۵۰۰۰۰ آهنگ موردعلاقه خود را بارگذاری کنید و برای شنیدن آن ها، هیچ تبلیغی مانع شما نمی شود.

Spotify

اسپاتیفای یکی از غول های صنعت پخش موسیقی است. ۸۰ میلیون نفر آن را دنبال کرده و تعداد ۴۰ میلیون آهنگ را در خود جای داده است. در دو نسخه اندروید و iOS قابل دریافت است و به شما اجازه می دهد تا لیست آهنگ های مورد علاقه خود را تنظیم کنید. برای اینکه آهنگ ها را به صورت آفلاین هم گوش کنید و تبلیغی مابین آن نباشد، باید مبلغ ۱۰ دلار بطور ماهانه پرداخت نمایید.

Amazon Music

با اینکه آمازون خود را دیر به این صنعت رسانده، اما برنامه خوبی را ارائه کرده است. این برنامه که یکی از 25 برنامه‌ برتر موسیقی محسوب می شود، حاوی تعداد ۵۰ میلیون آهنگ بوده و برای دریافت نسخه پریمیوم آن نیز باید ماهانه بین ۸ تا ۱۰دلار پرداخت کنید.

SoundCloud

ساوندکلاد یک جامعه بزرگ و متفاوت از خواننده ها، گروه های موسیقی، پادکست ها و... است. ساوندکلاد که یکی از 25 برنامه‌ برتر موسیقی است، به شما اجازه می دهد تا خواننده و موسیقی مورد علاقه خود را دنبال کرده و همچنین صدای خودتان را نیز ضبط و بارگذاری کنید. نسخه پولی این برنامه شامل دو مدل مختلف برای کاربران و تولیدکنندگان است و قیمت آن ها به ترتیب ماهانه ۵ و ۶ دلار است.

Tidal

تیدال شامل ۶۰ میلیون آهنگ مختلف بوده که می توانید در حالت آفلاین هم به آن ها گوش کنید؛ به موزیک ویدیوها دسترسی سریع دارید و شامل لیست متنوعی از مصاحبه با خواننده های مختلف است. همچنین گزینه های بیشتری در اختیار کاربر می گذارد که برای استفاده از آن ها باید نسخه پریمیوم را با قیمت ۱۰ دلار ماهانه خریداری کنید. برای خانواده ها، دانش آموزان و افراد شاغل در ارتش آمریکا نیز تخفیفاتی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر