گوگل کروم؛ هدف هکرها!

رسانه کلیک - یک پژوهشگر اینترنتی شش افزونه گوگل کروم را شناسایی کرد که مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند.

گوگل کروم؛ هدف هکرها!

مهاجمین سایبری از طریق فیشینگ به عنوان راهی برای به خطر انداختن افزونه های گوگل کروم، قربانیان را مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای تعمیرات کامپیوتری می‌کنند. محقق علوم کامپیوتر به نام «کائوفین» ۶ افزونه گوگل کروم خطرناک را پیدا کرد که مهاجمین ماهیت آن ها را تغییر داده بودند.

افزونه های Web Developer 0.4.9, Chrometana 1.1.3, Infinity New Tab 3.12.3, Copyfish 2.8.5, Web Paint 1.2.1 و Social Fixer 20.1.1 در اواخر ماه ژوئن و اوایل ماه اوت به خطر افتادند.

«کائوفین» بر این عقیده است که TouchVPN و Betternet VPN نیز در اواخر ماه ژوئن طبق همان تکنولوژی به وجود آمده اند. توسعه دهندگان بعضی از افزونه‌های خطرناک از جمله Web Developer, Copyfish, Chrometana, و Social Fixer را در بروزرسانی های اخیر خود حذف کرده اند.

هدف اصلی حمله به توسعه دهندگان گوگل کروم این است که کاربران را به برنامه های وابسته به تبلیغات مشروع که ابزارهای مخربی هستند، هدایت و در نهایت از آنان سوء استفاده مالی کنند. به نظر می‌رسد مهاجمین Cloudflare، سرویس در دسترس اپراتورهای وب سایت را در آینده ای نه چندان دور مورد حمله قرار دهند.

در بسیاری از موارد هشدارهای جعلی به قربانی برای وارد کردن جیمیل داده می‌شود که قربانی بلافاصله بعد از وارد کردن جیمیل مورد حمله قرار گرفته و باید کامپیوتر خود را برای بررسی ویروس‌ها اسکن کند.

ارسال نظر