هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات ۶ و ۷ مهرماه برگزار می‌شود

مرکز تحقیقات مخابرات ایران، هشتمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات را ۶ و ۷ مهرماه جاری با شرکت فعالان مخابراتی از ۱۰ کشور جهان، برگزار می‌کند.

هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات ۶ و ۷ مهرماه برگزار می‌شود

به گزارش کلیک، محمود کمره ای، رئیس هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات در خصوص اهداف این سمپوزیوم توضیح داد:: سمپوزیوم بین المللی مخابرات (IST2016) هر دو سال یکبار با هدف ارائه دستاوردهای تحقیقاتی در حوزه مخابرات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود که بازوی اجرایی این برگزاری، مرکز تحقیقات مخابرات ایران است.

کمره ای عنولن کرد: بالغ بر ۴۱۰ مقاله از ۱۰ کشور از جمله امریکا، کانادا، ایتالیا، مالزی، قزاقزستان، سنگاپور، ایرلند، آلمان و ایران به این همایش ارسال شده است که از این تعداد، ۱۶۷ مقاله در ۶ نشست ارائه خواهد شد.

براساس گفته وی محورهای برگزاری این همایش شبکه‌های مخابراتی، سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مخابراتی، مخابرات ماهواره‌ای، مخابرات باندپهن، مخابرات نوری، ایمنی مخابرات، بیگ دیتا، مخابرات سبز و سیستم‌های محاسبات سریع هستند.

رئیس سمپوزیوم بین المللی مخابرات گفت: ۸ سخنران کلیدی از کشورهای آلمان، انگلستان، نروژ، کانادا، هند و ایران در این همایش سخنرانی خواهند کرد و ۲۹ نشست در قالب این سمپوزیوم برگزار می‌شود.

کمره ای افزود: این سمپوزیوم روزهای ۶ و ۷ مهرماه جاری برگزار می‌شود و وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و علوم تحقیقات و فناوری و مدیران ارشد این دو وزارت‌خانه، سخنرانان افتتاحیه این سمپوزیوم دو روزه خواهند بود.

او به علاقه‌مندی دانشگاه‌ها به زمینه‌های مورد بحث در این سمپوزیوم اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به دستاوردهای تحقیقاتی برخی مقالات ارائه شده به سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات، امید می‌رود همچون دوره‌های گذشته، درصدی از این دستاوردها به پژوهش‌های کاربردی منجر شود.

ارسال نظر