تجهیز تمام اتومبیل های جدید به ترمز اورژانسی تا سال ۲۰۲۲

با تصمیم جدید خودروسازان جهان، مردم دنیا یک گام دیگر به ایمنی بیشتر در جاده ها نزدیک تر شدند.

تجهیز تمام اتومبیل های جدید به ترمز اورژانسی تا سال ۲۰۲۲

به گزارش کلیک، اداره امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها (IIHS) اعلام کرده است که بیست کارخانه سازنده اتومبیل با ساخت سیستم های ترمز اورژانسی اتوماتیک (AEB) که استاندارد آینده است و تا سپتامبر ۲۰۲۲ عملی خواهد شد، موافقت کرده اند.
علاوه بر این، کارخانه های سازنده اتومبیل، نمایندگی بیش از نود و نه درصد بازار فعلی امریکا را بر عهده دارند، یعنی تقریبا تمام اتومبیل های جدید روانه بازار شده در امریکا تا سال ۲۰۲۲ دارای تکنولوژی AEB خواهند بود.

سیستم های ترمز اتوماتیک از حس گرهای مراقب مکان جلوی اتومبیل برای نمایش ریسک تصادف با یک اتومبیل، شیء یا فرد پیاده استفاده می کنند. وقتی موانع شناسایی می شوند، وسایل نقلیه برنامه ریزی شده اند تا ترمز بگیرند تا در صورتی که راننده کاری انجام ندهد ماشین را متوقف کنند، تا تصادفات را به حداقل برسانند یا از بروز تصادف جلوگیری کنند.
به گفته دبیر حمل و نقل امریکا آنتونی فاکس در اعلام حکم توافق با تولید پیشرفته تجهیزات استاندارد سیستم های ترمز اورژلنسی روی وسایل نقلیه، این بیست سازنده اتومبیل به جلوگیری از هزارات تصادف و حفظ جان انسان ها کمک خواهند کرد.این پیروزی ایمنی و پیروزی ای برای مشتریان است.

ایمنی در سرعت بالا

تکنولوژی اخیراً در مقیاس وسیع تری گسترده شده است. NHTSA در مقام قهرمان تکنولوژی اظهار داشته که این توافق کمک خواهد کرد تا این مورد به عنوان استانداردی در رابطه با اتومبیل های جدید به کار خواهد رفت.
طبق اظهارات مدیر NHTSA، دکتر مارک روزکیند، الزام وجود این آپشن بی سابقه است، و به زودی امنیت بیشتری برای آمریکایی ها و مردم سراسر دنیا فراهم خواهد کرد.
اما شایان ذکر است که اطلاعیه تنها توافقی میان سازمدگان اتومبیل است، و مجموعه قوانین اکید و اجباری نیست.
ترمز اتوماتیک، همراه با دیگر تکنولوژی های خودکار مشابه حفظ مسیر باریک، اساساً اولین گام ها در ساخت اتومبیل های کاملا مستقل هستند.
رزکیند می گوید: در حالی که ساخت اتومبیل های مستقل باز هم چندین سال به طول می انجامد، الزام وجود این حرکت جدید، ارزشمند است، و هر چه زودتر امنیت بیشتر برای امردم فراهم خواهد کرد.

منبع: techradar

ارسال نظر