AMD قوی ترین کارت گرافیک دنیا را معرفی کرد!

دو کمپانی بزرگ انویدیا و AMD از گذشته در ساخت کارت گرافیک های مخصوص گیم با یکدیگر رقابت می کنند و همیشه با ساخت و عرضه کارت گرافیک های قدرتمند، قدرت خود را به کمپانی رقیب نمایش می دهند. از سوی دیگر، کارت گرافیک های رایانه های شخصی نیز در میان گیمرها بسیار محبوب است و یکی از سخت افزار های مهم برای تجربه بازی های ویدیویی محسوب می شود. چه بسا گیمرهای زیادی هستند که هر سال کارت گرافیک رایانه های شخصی خودشان را تعویض کرده تا بتوانند با بهترین کیفیت ممکن بازی های ویدیویی را تجربه کنند. حال کمپانی بزرگ و مشهور AMD به تازگی از کارت گرافیک جدیدی به نام Radeon Pro Duo رونمایی کرده است که ادعا می کند این کارت گرافیک، قوی ترین کارت گرافیک حاضر جهان است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

AMD قوی ترین کارت گرافیک دنیا را معرفی کرد!

از سوی دیگر، کارت گرافیک های رایانه های شخصی نیز در میان گیمرها بسیار محبوب است و یکی از سخت افزار های مهم برای تجربه بازی های ویدیویی محسوب می شود. چه بسا گیمرهای زیادی هستند که هر سال کارت گرافیک رایانه های شخصی خودشان را تعویض کرده تا بتوانند با بهترین کیفیت ممکن بازی های ویدیویی را تجربه کنند. حال کمپانی بزرگ و مشهور AMD به تازگی از کارت گرافیک جدیدی به نام Radeon Pro Duo رونمایی کرده است که ادعا می کند این کارت گرافیک، قوی ترین کارت گرافیک حاضر جهان است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، در طی کنفرانس توسعه دهندگان بازی های ویدیویی، کمپانی بزرگ ای ام دی از کارت گرافیک جدید خود به نام Radeon Pro Duo رونمایی کرد. کمپانی سازنده برای وصف این کارت گرافیک از جمله " قوی ترین کارت گرافیک حاضر دنیا" استفاده کرد! کارت گرافیکی که از دو کارت گرافیک قدرتمند شکل گرفته و به صورت وِیژه از فناوری واقعیت مجازی پشتیبانی می کند. بر اساس ادعا سازندگان، Radeon Pro Duo از دو کارت گرافیک فیوری ایکس کلس تشکیل شده که این دو کارت با یکدیگر به بهترین شکل ممکن هماهنگ بوده و به راحتی تمام بازی های ویدیویی را با بهترین کیفیت اجرا می کند. به همین خاطر AMD این کارت گرافیک را، قوی ترین گرافیک دنیا دانسته است.

مدیر بخش فروش کمپانی AMD، آقای کریس هوک، در خصوص کارت گرافیک Radeon Pro Duo در جدیدترین مصاحبه خود توضیح داد:

ما این بار به جای ساخت یک کارت گرافیک مخصوص کارهای عادی و رندرینگ، از سال گذشته بر روی کارت گرافیک های مخصوص تکنولوژی واقعیت مجازی کار کردیم. به همین خاطر در این راه از بسیاری از توسعه دهندگان و سازندگان واقعیت مجازی کمک گرفتیم تا بدانیم کارت گرافیک جدید ما باید چه خصوصیات و ویژگی هایی داشته باشد تا به صورت کامل از فناوری VR پشتیبانی کند.

چه اتفاقی می افتاد که اگر ما کارت گرافیک های مخصوص طراحی و رندرینگ را با کارت گرافیک های مخصوص بازی های ویدیویی ادغام کنیم و در نهایت یک پلتفرم از آن ها می ساختیم. قطعا این کارت گرافیک از پس همه کارهای سنگین و رندرینگ و همچنین بازی های ویدیویی بر می آید و بدون تردید از فناوری واقعیت مجازی نیز پشتیبانی خواهد کرد. ما این کارت گرافیک را ساختیم و نام آن را Radeon Pro Duo گذاشتیم. بخاطر بهره مندی این کارت گرافیک از دو پردازنده گرافیکی، فناوری واقعیت مجازی به راحتی قابل استفاده خواهد بود و این امر تاخیر موجود در تصاویر سنگین فناوری واقعیت مجازی را کاهش می دهد.

گویا کمپانی AMD قصد دارد تنها در زمینه ساخت کارت گرافیک های مخصوص بازی فعالیت نکند و زمینه فعالیت خود را نسبت به گذشته گسترش دهد. به همین علت این کمپانی از گذشته نه چندان دور بر روی فناوری واقعیت مجازی بسیار سرمایه گذاری کرده و با بسیاری از توسعه دهندگان این تکنولوژی، وارد همکاری شده است. شرکت AMD مدتی پیش با کمپانی Associated Press برای جمع آوری جدیدترین خبرها و اطلاعات از فناوری VR و برنامه های این تکنولوژی، همکاری کرده است. از دیگر همکاری های شرکت ای ام دی می توان به همکاری با Fox Studios اشاره کرد. این استودیو قرار است در زمستان سال میلادی فیلم محبوب و پرطرفدار Assassin's Creed را به صورت رسمی به نمایش در بیاورد. همچنین هم اکنون کمپانی AMD و Smithsonian با یکدیگر مشغول ساخت برنامه ای مخصوص فناوری VR می باشند که پس از ساخت آن، AMD علاقه مندان را به سفر مجازی به کوه های Kitty Hawk واقع در کارولینای شمالی، محلی که برادران رایت برای اولین بار موفق به پرواز شده اند، خواهد برد.

در زیر می توانید تصاویر منتشر شده از کارت گرافیک Radeon Pro Duo را مشاهده کنید.

همچنین کارت گرافیک جدید Radeon Pro Duo از تکنولوژی جدید این شرکت به نام Liquid VR استفاده می کند. این تکنولوژی قدرت پردازنده گرافیکی را تا ۱۶ ترافلاپس افزایش می دهد و در نتیجه به عملکرد پردازنده گرافیکی تاثیر فوق العاده ای می گذارد. بنا به اطلاعات منتشر شده توسط منابع معتبر خارجی، این کارت گرافیک قدرتمند در چهار ماهه دوم سال میلادی ۲۰۱۶ با قیمت ۱۵۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد.

در خبرهای دیگر کمپانی AMD و تکنولوژی واقعیت مجازی آمده است که این شرکت در حال حاضر با استودیوی کرایتک، خالق فرانچایز Crysis، در زمینه ایجاد آزمایشگاه های آموزشی مخصوص واقعیت مجازی در دانشگاه ها همکاری می کند. بدین صورت، تمامی آزمایشگاه های این فناوری نوین و پرطرفدار، از کارت گرافیک های Radeon Pro Duo استفاده خواهند کرد.

آقای Cevat Yerli، مدیر بخش اجرایی استودیوی کرایتک، در این خصوص آزمایشگاه های خود اعلام کرد:

آزمایشگاه های کمپانی کراتیک یک کلیدی برای توسعه فناوری Virtual Reality (واقعیت مجازی) محسوب می شوند و که به کمک این آزمایشگاه ها می توان استعدادهای خوبی را شکوفا و به کمک این ها بتوانیم تکنولوژی های جدیدی را اختراع کنیم.

تجربه واقعیت مجازی و استفاده از موتورهای قدرتمند کرای انجین و سخت افزارها (Radeon) و نرم افزارهای بی نظیر، همگی به ما کمک می کنند که چگونه بتوانیم تجربه کاملا جدید و اساسی ای را به وجود بیاوریم و آن را گسترش بدهیم.

علاوه بر این، کمپانی ای ام دی امروز در طی مراسم GDC 2016 اعلام کرد که برنامه تاییدیه پردازنده گرافیکی جدیدی را برای Radeon VR Ready Premium و Radeon VR Ready Creator منتشر می کند. این کمپانی ادعا می کند که ۸۳ درصد تمامی پردازنده های مربوط به فناوری واقعیت مجازی را کمپانی AMD ساخته است. از ساخته های این کمپانی در این زمینه می توان به هدست های Oculus Rift و HTC Vive اشاره کرد.

در انتهای این خبر، دیدگاه شما در رابطه با کارت گرافیک جدید کمپانی AMD چیست؟ آیا شما پس از عرضه این کارت، آن را خریداری خواهید کرد؟ قدرت این کارت گرافیک کمپانی AMD را با دیگر کارت گرافیک های کمپانی انویدیا چگونه ارزیابی می کنید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را حتما با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

منبع: Gamespot

ارسال نظر