افزایش استفاده از اندورید مارشمالو

نسخه Marshmallow (گل ختمی) آندروید که سال گذشته عرضه شد، روی ۴٫۶ درصد دستگاه‌های فعال آندروید نصب شده است.

افزایش استفاده از اندورید مارشمالو

به گزارش کلیک، طبق آخرین گزارش هفتگی Google Play (گوگل پلی) که ۴ آپریل منتشر شد. تعداد دستگاه‌های که از این نسخه استفاده می‌کنند و در حال ورود به استور (فروشگاه اینترنتی گوگل) هستند، پیوسته در حال افزایش است. در حالی که میزان دستگاه‌هایی که از نسخه Lollipop (آب نبات چوبی) و KitKat (کیت کت) استفاده می‌کنند، به تدریج در حال کاهش است.

طبق آخرین گزارشات منتشر شده، ۴٫۶ درصد دستگاه‌ها از نسخه Marshmallow استفاده می‌کند، که دقیقا دو برابر رقم منتشر شده در ماه گذشته است. لازم به ذکر است که در ماه گذشته ۲٫۳ درصد دستگاه‌های فعال از این نسخه آندروید استفاده می‌کردند.

میزان دستگاه‌های که از این نسخه آندروید استفاده می‌کنند، در ماه‌های گذشته به طور محسوسی افزایش پیدا کرده است. اگر آمار ارائه شده در ماه فوریه را بررسی کنیم مشاهده می‌کنیم که در این ماه تنها یک درصد دستگاه‌های آندروید از این نسخه استفاده می‌کردند. این نسخه از آندروید پنج ماه قبل از فوریه ۲۰۱۶ یعنی نوامبر ۲۰۱۵ برای گوشی‌های نکسوس گوگل عرضه شد.

طبق آخرین گزارشات منتشر شده، ۳۵٫۸ درصد دستگاه‌های فعال آندروید از نسخه Lollipop استفاده می‌کنند (آندروید Lollipop 5.1 بر روی ۱۶٫۴ درصد دستگاه‌ها نصب شده است و آندروید ۵٫۰ بر روی ۱۹٫۴ درصد دستگاه‌ آندرویدی نصب شده است). در حالی که گزارشات ارائه شده در آغاز ماه مارچ در مورد این نسخه رقم ۳۶٫۱ درصد را نشان می‌دهد و مشاهده می‌کنیم که استفاده از این نسخه آندروید در طول یک ماه تنها ۰٫۳ درصد کاهش یافته است.

وب سایت توسعه دهندگان آندروید نشان می‌دهد که استفاده از نسخه KitKat آندروید به طور تدریجی در حال کاهش است. در حال حاضر ۳۳٫۴ درصد دستگا‌های آندروید از این نسخه استفاده می‌کنند، در حالی که در ماه گذشته این رقم ۳۴٫۳ درصد بوده است، مشاهده می‌کنیم که استفاده از این نسخه در طول یک ۰٫۹ درصد کاهش یافته است.

میزان استفاده از آندروید Jelly Bean (آب نبات پاستیلی) در حال حاضر ۲۱٫۳ درصد است و نسبت به آمار۲۲٫۳ درصدی ارائه شده در ماه مارچ یک درصد کاهش داشته است. استفاده از آندروید ۴٫۰٫x یا Cream Sandwich (ساندویج بستنی)، طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی گوگل ۲٫۲درصد است که نسبت به آمار ارائه شده در ماه گذشته ۰٫۱ درصد کاهش داشته است. میزان استفاده از نسخه Gingerbread (نان زنجبیلی) آندروید (نسخه‌های ۲٫۳٫۳، ۲٫۳٫۷) و نسخه ۲٫۲ آندروید Froyo (ماست یخ زده) به ترتیب ۲٫۶ درصد (در ماه گذشته نیز همین رقم بوده است) و ۰٫۱ درصد (در ماه گذشته نیز همین رقم بوده است) است.

منبع: gadgets

ارسال نظر