همکاری اپل با Energous برای شارژ بی سیم گوشی از راه دور

طبق گزارشات، اپل در حال همکاری با شرکتی به نام  Energous است تا فناوری شارژ بی سیم این شرکت با نام WattUp را در محصولات خود به کار بگیرد.

همکاری اپل با Energous برای شارژ بی سیم گوشی از راه دور

به گزارش کلیک، مزیت اصلی WattUp کار کردن آن در فواصل دور و عدم نیاز به اتصال مستقیم دستگاه و منبع برق است.

WattUp با استفاده از فناوری RF و با تکیه بر یک فرستنده و گیرنده کار می کند. گیرنده در خود دستگاه جایگذاری می شود و فرستنده را نیز می توان در هر جایی تا فاصله ۴٫۵ متری قرار داد و به صورت همزمان تا ۱۲ دستگاه را شارژ نمود. یک اپلیکیشن موبایل نیز این قابلیت را همراهی می کند و به کاربر اجازه می دهد تا به فرستنده Energous بگوید چه زمانی و چه مقدار هر کدام از دستگاه ها را شارژ کند. ظاهرا آغاز همکاری این دو شرکت به سال ۲۰۱۴ باز می گردد، ولی اپل هنوز در حال تلاش است تا فناوری شارژ بی سیم را برای دستگاه های مختلف خود ارائه کند. با این حال، اخیرا دیده شده است اپل با خیال تولید لوازم مربوط به شارژ بی سیم، در حال الگو برداری از فناوری شارژ بی سیم مدیاتک و شرکت های دیگر است.

Energous هیچ گاه به صورت شفاف به این همکاری اذعان نکرده است، ولی مدعی است که با یکی از ۵ شرکت برتر الکترونیکی در حال همکاری مشترک است. محصولات این شرکت تحت آزمایش های کیفی اپل قرار می گیرد و به مجوز ها و گواهی نامه های قانونی نیز نیازمند است. اگر چه اکنون همکاری این دو شرکت تقریبا واضح است، ولی باید منتظر بود و دید خروجی فناورانه این همکاری چه خواهد بود.

اپل هیچ اشتیاقی برای به کارگیری سیستم های شارژ بی سیم فعلی که به داک و تخته های شارژ وابسته اند در محصولات خود ندارد. اپل معتقد است این سیستم های هیچ مزیتی نسبت به شارژ های معمولی سیم دار ندارند و زحمت کاربران را کم نمی کنند. به همین دلیل است که اپل با همکاری Energous به دنبال یافتن یک راه حل مناسب تر و تولید محصولی با کاربرد آسان تر است. اگر چه فعلا زمان به نتیجه رسیدن و به کارگیری قابلیت جدید در محصولات اپل مشخص نیست.

ارسال نظر