محدودیت برای اپل راهی برای دور زدن رجیستری

طرح رجیستری موبایل پس از یک تجربه ناموفق، مدتی است که دوباره روی کار آمده تا اجرایی شود. این طرح مزیت ها و البته مشکلاتی نیز دارد.

محدودیت برای اپل راهی برای دور زدن رجیستری

به گزارش کلیک، سید مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در خصوص اظهارات مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر جمع ‌آوری گوشی ‌های آیفون، گفت: چنین اقداماتی تنها سبب افزایش قاچاق کالا خواهد شد و در آستانه اجرای طرح رجیستری حتی به پیدا شدن راه هایی برای دور زدن این طرح کمک خواهد کرد.

مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اظهاراتی از صدور ابلاغیه جمع ‌آوری گوشی‌های آیفون به دلیل نداشتن نمایندگی این برند در کشور در آستانه اجرای رجیستری گوشی موبایل خبر داد، میرمهدی نیز در خصوص تصریح کرد: این محدودیت‌ ها تنها به نفع فروشنده خواهد بود زیرا موبایل آیفون کالای پراستفاده ‌ای است که به دلیل وجود متقاضی عرضه این کالا نیز انجام خواهد شد و پس از این اقدام قیمت این کالا افزایش خواهد یافت و قاچاق آن نیز بیشتر می‌ شود.

وی افزود: تجربه نشان داده چنین اقداماتی تنها سبب افزایش قاچاق کالا خواهد شد و در آستانه اجرای طرح رجیستری حتی به پیدا کردن راه هایی برای دور زدن این طرح کمک خواهد کرد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران یادآور شد: گوشی موبایل و تبلت های سیم کارت اپل در حوزه فعالیت اتحادیه موبایل و مک بوک های اپل در حوزه فعالیت اتحادیه فناوران است و به جز گوشی مویایل و تبلت ‌ها، دیگر محصولات اپل اغلب از طریق وارد کننده‌ های رسمی وارد کشور می ‌شوند و بحث قاچاق درباره آنها چندان مصداق ندارد.

ارسال نظر