تبدیل شدن اتومبیل ها به گوشی های هوشمند در نسل آینده

فناوری به سرعت در حال انتقال تجارت نرم افزارهای گوشی های هوشمند به اتومبیل ها است؛ انتقالی که شرکت های فناوری و شرکت های اتومبیل سازی سریعاً در حال آماده شدن برای آن هستند.

تبدیل شدن اتومبیل ها به گوشی های هوشمند در نسل آینده

به گزارش کلیک، به نظر می رسد در عمل، شرکت های فناوری مانند گوگل و اپل در زمینه اتومبیل های بدون راننده پیشتاز هستند. در ضمن، خودرو سازانی مانند Volvo آماده می شوند تا ناوگان وسایل نقلیه خودکار خود را به جاده ها بفرستند، که برخی اوقات نتایج ناخواسته به دنبال دارد. در اوایل امسال این شرکت سوئدی اعلام کرد که این شرکت اولین تولید کننده اتومبیل است که سوییچ های فیزیکی اتومبیل ها را با یک نرم افزار گوشی هوشمند جایگزین خواهد کرد.
دیوید زوکوفسکی، مدیر عامل هیوندایی موتور آمریکا، عقیده دارد، که این یک " رویداد تغییر شکل بزرگ" است که در نهایت می تواند منجر به این شود که اتومبیل ها گوشی های موبایل را به عنوان دستگاه های هوشمند جایگزین کنند.

زوکوفسکی در حاشیه نمایشگاه اتومبیل امسال نیویورک در مصاحبه با پایگاه CNBC اعلام کرد، " ما باید مثل همه فناوری را بپذیریم." این خودرو ساز در این نمایشگاه به یک دهه جمع آوری بودجه توسط این شرکت برای درمان سرطان کودکان اشاره کرد.
شاخه غیر انتفاعی شرکت هیوندایی بیش از ۱۱۵ میلیون دلار برای تحقیقات در زمینه سرطان کودکان از زمان شروع به کار خود از ۱۸ سال پیش جمع آوری کرده است و می گوید که از نمایندگان فروش شرکت کننده در این طرح، از فروش هر اتومبیل جدید مبلغی را به عنوان هدیه دریافت می کند. تا امروز ۸۳۰ نماینده فروش در کل ایالات متحده در این طرح شرکت کرده اند.

در نتیجه رونق یافتن خودروهای بدون راننده و فناوری های دیگر، زوکوفسکی انتظار دارد که ارتباط بین شهر صنعتیSilicon Valley و شرکت های خودروساز نزدیک تر شود.
زوکوفسکی در بین خودروساز های دیگری مانند Ford که قبلاً پرسنل آن بود، به طور آشکار از احتمال تولید یک اتومبیل با برند اپل- که رنگ و بوی اتومبیل جدید را دارد - در یک نمایشگاه اتومبیل در آینده سخن می گوید. برخلاف چیزی که برخی از همتایان او در صنعت خودرو گفته اند، زوکوفسکی در واقع به روی دادن چنین اتفاقی اعتقاد ندارد.
او به پایگاه CNBC گفت، " گوگل، اپل و Uber تا اندازه ای تمایل دارند تا بخش داخلی وسایل نقلیه را در اختیار خود بگیرند که این با تولید یک اتومبیل فیزیکی تفاوت دارد."

زوکوفسکی اعتقاد دارد تا وقتی که شرکت های فناوری به هزینه ها و پیچیدگی های موجود در تولید یک وسیله نقلیه توجه می کنند، آنها صرفاً به تولید نرم افزار برای اتومبیل های موجود اکتفا خواهند کرد.
او اضافه می کند که این موضوع می تواند منجر به یک رابطه همکاری شود، به جای این که یک رقابت بین صنایع اتومبیل سازی و شرکت های فناوری ایجاد کند.
او می گوید، " ائتلاف ها و همکاری های نیز وجود خواهند داشت که می تواند سازندگان خودرو را به " سازندگان سخت افزار" برای شرکت های Silicon Valley تبدیل کند. هنوز وقتی صحبت از اپل در میان باشد، " من خودم را در رقابت با آن تصور نمی کنم."
او اشاره می کند که چنین رابطه ای می تواند به شرکت های فناوری اجازه دهد تا بر روی چیزی که قبلاً به بهترین شکل برای مصرف کنندگان انجام می دادند تمرکز کنند -- یعنی تولید نرم افزارهایی که زندگی مصرف کنندگان را آسان تر کند.

" آنها به تجربه ای مانند تجربه اپل نیاز دارند. این خودرو یک دستگاه موبایل نهایی است، این طور نیست؟ "
ایده " خودروی متصل به اینترنت" در سال های اخیر مورد توجه عموم قرار گرفته است. در واقع، برخی از رؤسای شرکت های اتومبیل سازی قبلاً قصد خود را برای رقابت برای ساخت خودروی اپل اعلام کرده اند، حتی اگر خود این وسیله نقلیه به صورت محرمانه باقی بماند.
اما با این حال، تردیدهای زیادی وجود دارد درباره این که آیا شرکت های فناوری می توانند فرمول کامل شده توسط خودروسازان قدیمی را تکرار کنند. سرجیو مارکونه، مدیر عامل شرکت فیات کرایسلر، در اوایل امسال سرویس های تولیدی شرکت خود را به اپل پیشنهاد داد، به همراه برخی از توصیه های اختیاری.
مارکونه ماه گذشته به پایگاه خبری Automotive News اعلام کرد، " ما آنقدر اعتبار داریم که یکی از گزینه های انتخابی آنها برای این کار باشیم. اگر آنها تمایلی برای تولید یک خودرو داشته باشند، من به آنها توصیه می کنم که دراز بکشند و صبر کنند تا این احساس از آنها دور شود."

منبع:cartech

ارسال نظر