معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر

اگر شما هم از طرفداران بازی های استراتژیک هستید و به ابن سبک از بازی علاقه دارید، ما پانزده تا از بهترین بازی های این سبک برای کامپیوتر را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید خود را مدت ها سرگرم کنید.

معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر

به گزارش کلیک،بهترین بازی های استراتژیک کدام ها هستند؟ این سبک از بازی در زمان چرچیل ابداع شد و رفته رفته طرفداران زیادی پیدا کرد. از آن زمان به بعد میلیون ها بازی متنوع استراتژیک ساخته شد که از معروف ترین آن‌ها می توان به مجموعه بازی های Civilization و Total Warsاشاره کرد. اما بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر کدام ها هستند؟ آیا همه آن‌ها رایگان هستند؟ در این بخش به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

Offworld Trading Company

offworld-trading-company-best-strategy-games_new

سازنده این بازی Soren Jhonson است که بازی Civilization را ساخته و می توان گفت که این بازی ادامه بازی Civilization است که در آن، تاریخ گذشته انسان ها و آینده آن‌ها و پیشرفت‌ های‌شان را نشان می داد. بازی Offworld Trading Company در باره کاوش کردن و جست و جو کردن در سیاره سرخ است.

Offworld Trading Company یک بازی استراتژیک بی درنگ یا RTS است. ( بازی های استراتژیک بی درنگ یا Real-time Strategic به بازی هایی گفته می شود که تغییرات در بازی به صورت لحظه ای و بدون توقف اعمال می شود تقریبا می توان گفت بازی استراتژیکی که نوبتی نباشد، استراتژیک بی درنگ است). در این بازی می توانید با تانک ها و تجهیزات خود به پایگاه های دشمن حمله کنید و آن‌ها را تخریب کنید و غنیمت های به دست آمده را به پول تبدیل کنید و بتوانید بر رقبای خود حکم رانی کنید. در این بازی می توانید برای خود متحدانی پیدا کنید و از آن‌ها کمک بگیرید.

نباید از یک بازی استراتژیک اقتصادی انتظار خشونت زیادی داشته باشید. اما این بازی علاوه بر این که یک بازی استراتژیک اقتصادی است، دارای بخش های خشن و حملات وحشیانه است. شما می توانید به لیست های موجود در بازی رفته و تجهیزاتی که باید بسازید را انتخاب کنید و در صف ساخت قرار دهید تا هنگامی که ساخت و ساز ساختمان های قبلی تمام شد، ساختمان جدیدی شروع به ساختن شود.

Stellaris

stellaris11_0_new

Stellaris یک بازی استراتژیک ۴x است (نوعی از بازی استراتژیک است که تمرکز آن بر روی مسائل اقتصادی است). داستان این بازی در آینده در جریان است و در فضایی اتفاق می افتد که انسان ها به دنبال مکان جدیدی برای زندگی‌شان هستند که این مکان را در کهکشان ها پیدا کرده اند. در این بازی تعداد زیادی نژاد و گونه های مختلف وجود دارد که شما می توانید با آن‌ها صلح کنید و به عنوان متحد با آن‌ها بمانید و یا به جنگ با این نژاد ها بپردازید.

Ashes of the Singularity

best-strategy-games-ashes-of-the-singularity_new

شما در این بازی مدیریت تمام منابع جهان را در دست دارید تا ارتش بزرگی بسازید، در مورد فناوری های جدید تحقیق کنید و تمام کسانی که بر سر راه‌تان قرار می گیرند را نابود کنید. این بازی دارای قدرت زوم فوق‌العاده ای است و می توانید تمام جزئیات موجود در بازی را ببینید که یکی از ویژگی های عالی این بازی محسوب می شود.

XCOM2

xcom1_1_new

XCOM2 یکی از بهترین بازی های سبک استراتژیک در تمام دوران ها بوده است. این بازی دارای تعداد زیادی شخصیت و قهرمان است که می توانید گروه خود را از بین آن‌ها انتخاب کنید و با دشمنان به نبرد بپردازید. در ابتدا شما یک گروه شش نفره را تشکیل می دهید و به مبارزه با گروه بزرگی از بیگانگان بپردازید. در این بازی باید از خود گذشتگی داشته باشید و توانایی قربانی کردن دیگران را داشته باشید تا بتوانید بقیه را نجات دهید. این بازی دارای نبرد ها جذاب و متنوعی است و باید به مناطق مختلفی بروید تا بتوانید منابع بیشتری به دست بیاورید.

Total War: shotgun 2

best-strategy-games-total-war-shogun-2_new

این سری از بازی در ژاپن اتفاق می افتد و یکی از بهترین بازی های این مجموعه است و یک بازی استراتژیک نسبتا فکری تر است. نقشه این بازی پر از مساله ها و مشکلات تاکتیکی است که باید آن‌ها را حل کنید و از آن‌ها درس بگیرید. نسبت به سایر بازی های Total War، این بازی دارای جنگ های بیشتری است. بی شک این مجموعه از Totao War بهتر از سایر مجموعه های این بازی است و نبرد های آن بسیار زیبا و شگفت انگیز هستند که توجه هر گیمری را به خود جلب می کند.

HomeWorld: Deserts of kharak

homeworld-deserts-of-kharak_1_new

در این بازی شما نقش کسی را بازی می کنید که به یک سفر بی پایان در صحرای بزرگی می رود تا تمدنی را از نابودی نجات دهد. تمام نبرد های این بازی به هم وصل هستند و اگر شخصی در یکی از نبرد ها زنده بماند در نبرد ها بعدی دوباره با شما رو به رو خواهد شد. صحرای Kharak علاوه بر این که یک صحرای بزرگ است، یک میدان نبرد بزرگ هم محسوب می شود که دارای قسمت های زیادی برای مخفی شدن در لا به لای شن و ماسه ها است.

Cities: Skylines

best-strategy-games-cities-skylines_new

می توان گفت که این بازی تقریبا مشابه بازی SImcity است که در آن به شهر سازی می پردازید. این یک بازی شبیه سازی و استراتژیک است که اتفاقات آن در یک شهر مدرن رخ می دهد. در این بازی باید آسمان خراش های بلند، مراکز آموزشی، سازمان آب و برق، ادارات پلیس و یک سری ساختمان های دیگر بسازید تا جمعیت زیادی را به شهر خود جذب کنید. در برخی موارد ممکن است شهروندان از شرایط شهر ناراضی باشند و شهر را ترک کنند که در این حالت وظیفه شما است که مانع آن ها شوید و نیاز های آنان را برطرف کنید.

Endless Legend

best-strategy-games-endless-legend_new

بازی Endless Legend به عنوان یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۱۴ انتخاب شد و بر سر زبان ها افتاد. این یک بازی ۴x است که اتفاقات فانتزی و علمی را با هم ادغام کرده است. در این بازی پنج نگهبان وجود دارد نگهبان زمین، نگهبان آب، نگهبان آتش، نگهبان باد و نگهبان خاک که هرکدام دارای ویژگی های خاص خود هستند. سنگ های قیمتی در این بازی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید این نگهبان ها را قوی تر کنید و به آن‌ها تجهیزات بیشتری بدهید.

Crusader Kings 2

best-strategy-games-crusader-kings-2-jpg_new

شما در این بازی در نقش یک حاکم طالب قدرت بازی می کنید که قصد افزایش قلمرو خود را دارد و در این مسیر باید دشمنان خود را شکست دهید. در این بازی شما باید یک جنگجوی با سیاست باشید تا بتوانید به هدف خود برسید. نقشه این بازی بسیار بزرگ و دارای جزئیات فراوانی است که باید در آن به جست و جو بپردازید. در این بازی شما سرپرست یک خانواده هستید که پس از مدتی بچه دار می شوید و پس از مرگ‌تان در نقش فرزند‌تان به بازی ادامه خواهید داد و این چرخه تا پایان بازی ادامه خواهد داشت و شخصیت های زیادی را در دست خواهید گرفت.

Civilization 5

best-strategy-games-civilization-v_new

این بازی دارای ۱۸ قوم و نژاد است که هرکدام از آن ها دارای ویژگی و توانایی ها و ساختمان های خاص خود هستند. شما باید یکی از این قوم ها را انتخاب کنید و شروع به ساخت تمدن خود کنید و کشور گشایی کنید و تمدن خود را گسترده تر کنید. این بازی داستان خاصی ندارد و خود شما هستید که داستان بازی را مشخص می کنید.

Warhammer 40000: Dawn of War

best-strategy-games-dawn-of-war_new

این بازی دارای ساختمان ها و منابع زیادی است که تجربه بازی Company OF Heroes را به شما می دهد. در این بازی باید قلمرو های دیگران را تصرف کنید و به عنوان مقر خود از آن‌ها استفاده کنید. رفته رفته مقدار منابع موجود در بازی کم خواهد شد و برای پیدا کردن منابع باید وارد جنگ های خطرناکی بشوید تا بتوانید ساختمان های نظامی خود را روشن نگه دارید.

StarCraft 2

best-strategy-games-starcraft-ii_0_new

این بازی استراتژیک در باره نبرد انسان ها با جن های فضایی و بیگانگان است. می توان گفت که سبک این بازی به بازی های کلاسیک و استراتژیک بی درنگ نزدیک تر است که در آن باید منابع زیادی به دست بیاورید، ارتش خود را بسازید و قبل از این که دشمن‌تان شما را نابود کند، آن‌ها را بکشید.

Company of Heroes

best-strategy-games-company-of-heroes-2-ardennes-assault_new

این یک بازی استراتژِک مدرن است که در باره ارتش ایالت متحده و آلمان است و جنگ های این دو ارتش را شبیه سازی کرده است. این بازی دارای حالت های یک نفره و چند نفره است که هر کدام از این حالت ها تجربه جدیدی از بازی را به گیمر می دهد.

Sins of a Solar Empire

best-strategy-games-sins-of-a-solar-empire_new

بازی Sins of a Solar Empire بیشتر بر روی نبرد های قبیله ای و تن به تن متمرکز است تا ساخت و ساز و جمع آوری منابع. اما باز هم می توانید با استفاده از کشتی هایی که در اختیار دارید به تجارت هم بپردازید، اما هدف اصلی بازی مبارزه است. این بازی دارای سه نژاد مختلف است که هر کدام دارای جنگجویان و کشتی های متفاوتی هستند و نقش شما این است که به قبیله های اطراف حمله کنید و آن جا را تصرف کنید و قلمرو خود را گسترش دهید.

Supreme Commander

best-strategy-games-supreme-commander_new

این بازی دارای سه فرقه متفاوت است که هر کدام دارای تجهیزات و نیرو های خاصی هستند. در این بازی شما باید یکی از این فرقه ها را انتخاب کنید و ماشین های جنگی و ارتش بزرگی را بسازید تا بتوانید بر رقیبان خود چیره شوید.

ارسال نظر