بیل گیتس ارزش Linkedin را فراتر از خوراک خبری فیسبوک دانست

نتیجه سرمایه‌گذاری مایکروسافت در شبکه اجتماعی تخصصی LinkedIn، ارزشی فراتر از ارزش خوراک خبری فیسبوک به همراه خواهد داشت. به عقیده بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، تلفیق و مشارکت دو شرکت بزرگ نتیجه‌ی خارق‌العاده در پی خواهد داشت.

بیل گیتس ارزش Linkedin را فراتر از خوراک خبری فیسبوک دانست

به گزارش کلیک، مایکروسافت شبکه اجتماعی تخصصی LinkedIn را به قیمت ۲۶ میلیارد دلار خریداری کرده است. نه تنها وال استریت از این خرید حمایت کرده و در مورد آن خوش بین است، بلکه بیل گیتس نیز حمایت خود را از خریداری این شبکه اجتماعی تخصصی ابراز کرده است.

به عقیده بیل گیتس خرید LinkedIn یکی از معاملات بزرگی است که مایکروسافت تاکنون انجام داده است. وی در مصاحبه تلویزیونی با خود با خبرنگار بلومبرگ، اریک شاتزکا، بیان کرده است که سرمایه‌گذاری در LinkedIn سود و عواید زیادی برای مایکروسافت به همراه خواهد داشت.

یکی از دلایل حمایت بیل گیتس از این پروژه طبق آنچه وی به آن اشاره کرده است، ادغام و تلفیق تجربه و دانش مایکروسافت درزمینهٔ تولید نرم‌افزارهای قوی و گستردگی شبکه اجتماعی linkeInd است. این همکاری می‌تواند جای خود را در قلب زندگی شغلی افراد باز کند و نقش مهمی ایفا نماید. همچنین به عقیده بیل گیتس در طول یک سال می‌توان LinkedIn را به چیزی باارزش‌تر از آنچه فیس‌بوک در خصوص ارزش خوراک خبری خود در شبکه‌های اجتماعی بیان کرده است، تبدیل نمود.

اگرچه روزبه‌روز از وظایف اجرایی بیل گیتس در مایکروسافت کاسته می‌شود اما بیل گیتس همچنان به‌عنوان مشاور ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت با این شرکت همکاری خود را ادامه می‌دهد.

به عقیده بیل گیتس، مایکروسافت اکنون یکی از بزرگ‌ترین و باتجربه‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری است و توانایی بالایی در مدیریت آنچه مخاطبان می‌خواهد، دارد و با استفاده از همین تجربه و دانش می‌تواند از قابلیت خوراک خبری شبکه اجتماعی LinkedIn برای انتقال هر آنچه در خصوص حرفه‌ها و مشاغل در اطراف مردم و در داخل شرکت‌ها رخ می‌دهد، استفاده کند. به عقیده او برای ماندن در فضای رقابتی، ردیابی مهارت‌های افراد و شرکت‌ها از ملزومات است. همچنین بیل گیتس اضافه کرده است که همکاری دو شرکت بزرگ برای رسیدن به یک هدف مشترک بسیار باارزش‌تر از تلاش جداگانه برای رسیدن به همان هدف است.

همچنین بیل گیتس یکی از مخالفان اصلی پروژه ۸ میلیارد دلاری مایکروسافت در اجرا و راه‌اندازی استارت‌آپ Salck بوده است. به عقیده او مایکروسافت می‌توانست با استفاده از نرم‌افزار Skype چیزی بهتر ارائه دهد. در این راستا، بیل گیتس حمایت خود را از پروژه ۲۶ میلیارد دلاری مایکروسافت برای LinkedIn عنوان کرده است. پروژه‌ای که به نظر برخی بسیار گران‌قیمت‌تر از ارزش واقعی آن خریداری شده است.

ارسال نظر