بیل گیتس: شعار «اول آمریکا» ترامپ به ضرر مردم آمریکا است!

رسانه کلیک - بیل گیتس به تازگی در یادداشت های سالانه مربوط به بخش نظرات بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس نوشت: موضع ترامپ که تحت عنوان اول آمریکا (America First) مطرح شده به ضرر مردم جهان و خود آمریکا است.

بیل گیتس: شعار «اول آمریکا» ترامپ به ضرر مردم آمریکا است!

به گزارش کلیک به نقل از بیزنس اینسایدر؛ بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس به واسطه پیش زمینه ای که در اهدای کمک های جهانی به سرتاسر کره خاکی داشته بسیار مشهور است. بیل گیتس و همسرش ملیندا هر سال نامه ای منتشر می کنند که در آن به 10 سوال رایج مردم در سال جاری پاسخ داده می شود.

بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس

امسال نیز این 10 سوال مثل سال های گذشته از میان موضوعاتی از قبیل تحصیل، تغییرات اقلیمی و کمک های عام المنفعه این دو زوج خیّر انتخاب شد. اما یکی از سوالاتی که به گفته بیل گیتس از سوی بسیاری از مردم مطرح شده این است که «سیاست های ترامپ چه تاثیری در اقدامات بنیاد داشت؟»

بیل گیتس در نامه خود نوشت:

ترامپ جلوی کمک های بنیاد را به سایر نقاط جهان گرفته و این با اهداف ما برای مبارزه با فقر، بیماری و گرسنگی در سایر نقاط دنیا منافات دارد.

در ادامه این نامه آمده است؛ این کمک ها جان انسان ها را نجات می دهد. از سوی دیگر، سود این کمک ها به خود مردم آمریکا باز می گردد چرا که در کشورهای فقیر ثبات ایجاد کرده و از شیوع بیماری های خطرناک جلوگیری می کند. هر چه باشد، شیوع بیماری و گرسنگی امنیت جهان را به خطر می اندازد.

گیتس در ادامه یادداشت خود با اشاره به اینکه شعار «آمریکا اول» ترامپ، وی را بیشتر نگران کرده است، نوشت:

منظور بنده این نیست که اقدامات آمریکا برای رسیدگی به حال و احوال مردم این کشور کار غلطی است، بلکه سوال اصلی اینجاست که بهترین راه برای تحقق این امر چیست؟ تجربه نشان داده که تعامل با جهان به جای سیاست های عقب نشینی به نفع همه مردم بالاخص خود آمریکایی ها است. تعامل با جهان برای حل مشکلات جهانی را باید یک سرمایه گذاری هوشمندانه دانست.

شایان ذکر است؛ ترامپ در بودجه پیشنهادی خود برای سال 2019 سهم وزارت امور خارجه آمریکا و نمایندگی ایالات متحده آمریکا برای توسعه بین‌المللی را 29 درصد پایین آورد. از طرفی، «اول آمریکا» یک شعار در گفتمان سیاسی ایالات متحده آمریکا است که سعی در ایجاد سیاست‌های انزواگرایی، حمایت‌گرایی و عدم مداخله دارد.

ارسال نظر