استفاده بوئینگ از عینک واقعیت افزوده گوگل

Google Glass، عینک واقعیت افزوده (AR) گوگل اگرچه ممکن است در جذب مصرف کنندگان بی شمار شکست خورده باشد، اما اکنون در فرآیندهای شغلی حرفه ای ها وارد شده است.

استفاده بوئینگ از عینک واقعیت افزوده گوگل

در گزارش کلیک، اعضای بخش پژوهش و تکنولوژی بوئینگ اعلام کرده اند که از عینک گوگل اورجینال برای ساخت مهار کننده ها برای سیم های هواپیما استفاده کرده اند. به دلیل وجود شبکه های بسیار شلوغ و پیچیده ای از سیم ها برای اتصال سیستم های الکتریکی در هواپیماها، تکنسین ها مجبور هستند تا مهار کننده ها را به صورت دستی بسازند که یک فرآیند بسیار پر زحمت بوده و از طریق راهنمای مونتاژ PDF نمایش داده شده بر روی یک لپ تاپ انجام می شود. بوئینگ می گوید که با جایگزین کردن صفحه نمایش کامپیوتر با این عینک، زمان تولید مهار کننده ها تا ۲۵ درصد کاهش یافته و میزان اشتباه در برش ها نیز تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.

تاریخ استفاده بوئینگ از عینک های AR به اوایل سال ۱۹۹۵ برمی گردد، زمانی که از صفحه نمایش های کلاه مانند اولیه و نرم افزار ابتدایی بهره می برد، اما به دلیل اندازه باتری و محدودیت های شبکه آنها، روش پایدار و موفقی محسوب نمی شد. اکنون به لطف هزینه های پایین تر و رشد تصاعدی در قدرت پردازش، بوئینگ می تواند از یک وسیله بی سیم مانند عینک گوگل برای تکمیل فعالیت های خود استفاده کند. این کار برای بوئینگ با یک نمونه آزمایشی شروع شد. جیسون دی استوریس، مهندس R&D در بخش پژوهش و تکنولوژی بوئینگ، یک نمونه آزمایشی طراحی شده برای مونتاژ مهار کننده های سیم ها دریافت کرد که جزو اولین عینک های در دسترس عموم محسوب می شد. این گروه پژوهشی این نرم افزار را Project Juggernaut نام گذاری کردند، اما این نرم افزار قادر نبود تا اطلاعات را به صورت فوری از پایگاه داده های بوئینگ دریافت کند.

شرکت بوئینگ برای داشتن یک نرم افزار در سطح تجاری برای عینک گوگل طرحی را منتشر کرد و توجه آزمایشگاه های APX Labs را به خود جلب کرد. این گروه آزمایشگاهی سازنده یک پلتفرم نرم افزاری به نام Skylight برای عینک های هوشمند است. این دو گروه با همکاری یکدیگر یک نرم افزار عینک با کیفیت تولید کردند به طوری که بوئینگ می توانست آن را به تکنسین های خود در قسمت مونتاژ تحویل بدهد. نرم افزار Skylight به دارنده عینک اجازه می دهد تا ابتدا یک کد QR را اسکن کند، این کار نرم افزار مهار کننده بی سیم را می پذیرد، و سپس یک کد دیگر را اسکن کند که دستورالعمل های مونتاژ را بارگذاری می کند.

این نرم افزار فقط در اختیار تعداد معدودی از تکنسین های بوئینگ قرار گرفت که به عنوان یک برنامه آزمایشی محسوب می شد و به تازگی به پایان رسیده است. اما بوئینگ علاقمند به تولید این عینک و عینک های AR ثابت در بخش های مونتاژ و حتی احتمالاً بر روی ایستگاه فضایی بین المللی است. مشکلی که این شرکت باید حل کند مسئله امنیت است. دی استوریس به CIO می گوید، " در زمینه فناوری اطلاعات (IT) ما قصد داریم تا اجازه دهیم همه کارها بر روی شبکه انجام شوند. ما باید مطمئن شویم که امنیت اطلاعات را به دقت بررسی کرده ایم. ما باید مطمئن شویم که می دانیم چه نوع پشتیبانی IT برای آن نیاز خواهیم داشت. این ها پرسش هایی هستند که اکنون در حال پاسخ گویی به آنها هستیم و احساس می کنیم که به یک راه حل واقعاً یکپارچه بسیار نزدیک شده ایم."

در این زمینه ممکن است برخی امیدواری ها برای بوئینگ وجود داشته باشد، زیرا گوگل در تلاش برای تولید یک جانشین رسمی برای پلتفرم عینک اوریجینال خود است. گفته می شود عینک جدید گوگل که هنوز به طور عمومی معرفی نشده است، صرفاً بر کارها و پروژه های تجاری تمرکز کرده است. سال گذشته تصاویر این وسیله در بایگانی FCC ( کمیسیون ارتباطات فدرال ) مشاهده شد و شایع شده است که این عینک جدید از یک طیف نمایش بزرگ تر، یک پردازشگر سریع تر، طول عمر باتری بهتر و پشتیبانی از وای فای ۵ گیگا هرتز برخوردار خواهد بود.

ارسال نظر