امکان بازگرداندن پیام های ارسال شده در Gmail فراهم شد

توانایی بازگرداندن ایمیل‌های ارسال شده به جیمیل قبلا به عنوان یک قابلیت آزمایشی محسوب می‌شد، اما امروزه یک ویژگی لازم و ضروری است. به طور کلی تعداد زیادی از افراد باید بعد از ارسال ایمیل‌های خود، آن‌ها را مجددا بررسی کنند.

امکان بازگرداندن پیام های ارسال شده در Gmail فراهم شد

به گزارش کلیک، شما می‌توانید هم در جیمیل و هم در گوگل اینباکس (اپلیکیشن ایمیل ساخته شده توسط گوگل) از قابلیت "unsend" استفاده کنید. جیمیل برای بررسی بیشتر آن دسته از پیام‌ها و در صورت لزوم لغو ارسال آن‌ها وقت و گزینه‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار داده است. در حال حاضر این قابلیت فقط در نسخه کامپیوتری جیمیل قرار داد. اما اپلیکیشن‌های موبایلی گوگل اینباکس هم از این قابلیت برخوردارند و این گزینه در حالت پیش فرض فعال است.

چگونگی فعال کردن و پیکر بندی حالت "undo send" در جیمیل

  1. اول باید ببینید که در جیمیل گزینه "undo send" فعال هست یا نه. همان طور که قبلا گفتیم در جیمیل این حالت فقط در نسخه کامپیوتری جیمیل وجود دارد.
  2. اول روی آیکون چرخ دنده که در بالای صفحه گوشه سمت راست قرار دارد، کلیک کنید و سپس گزینه Setting رو از منوی باز شده انتخاب کنید.
  3. در زیر سربرگ "General" قسمت "undo send" را پیدا کنید.
  4. در صورت غیر فعال بودن این حالت آن را فعال کنید. در این قسمت منویی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن مدت زمان لغو ارسال پیام را مشخص کنید. گزینه‌های در دسترس ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ ثانیه هستند.
  5. بعد از فعال کردن این حالت و مشخص کردن مدت زمان لغو ارسال ایمیل به پایین صفحه بروید و روی گزینه "Save changes" کلیک کنید.
  6. با فعال شدن این حالت، هر زمانی که ایمیلی را ارسال کنید، در زیر قسمت جستجو و بالای پنجره جیمیل پیام "Your massage has been sent" ظاهر می‌شود. و یک لینک نیز برای لغو ارسال درست در کنار متن ایمیل دیده می‌شود برای جلوگیری از ارسال ایمیل روی گزینه "Undo" کلیک کنید.

در گوگل اینباکس این قابلیت در حالت پیش فرض فعال است. اما شما فقط ۷ ثانیه دارید تا ارسال ایمیل را لغو کنید. در گوگل اینباکس گزینه "Undo" در قسمت دیگری قرار دارد. در نسخه کامپیوتری در پایین صفحه گوشه سمت چپ وجود دارد و در اپلیکیشن‌های موبایلی در بالای صفحه قرار دارد.

منبع: .wired

ارسال نظر