عرضه قریب‌الوقوع CAT S60، اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین حرارتی در جهان

پیش فروش CAT S60، اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین حرارتی از اوایل ماه ژوئن آغاز خواهد شد. آن دسته از گوشی‌بازها که علاقه ویژه‌ای به گوشی‌های جان‌سخت دارند به احتمال زیاد با برند CAT و محصولات آن که حدودا از سال ۲۰۱۲ روانه بازار شدند، آشنا هستند. گوشی‌های برند CAT توسط یک کمپانی بریتانیایی به نام بولیت موبایل (Bullitt Mobile) تحت لیسانس کاترپیلار تولید می‌شوند.

عرضه قریب‌الوقوع CAT S60، اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین حرارتی در جهان

آن دسته از گوشی‌بازها که علاقه ویژه‌ای به گوشی‌های جان‌سخت دارند به احتمال زیاد با برند CAT و محصولات آن که حدودا از سال ۲۰۱۲ روانه بازار شدند، آشنا هستند. گوشی‌های برند CAT توسط یک کمپانی بریتانیایی به نام بولیت موبایل (Bullitt Mobile) تحت لیسانس کاترپیلار تولید می‌شوند.

به گزارش کلیک، جدیدترین گوشی هوشمند CAT با نام CAT S60 از ماه آینده پیش فروش خواهد شد، اتفاقی که چندین ماه پس از معرفی رسمی این گوشی در فوریه گذشته رخ می‌دهد. مانند سایر گوشی‌های CAT گوشی S60 نیز بسیار جان‌سخت است تا جایی که می‌تواند در صورت سقوط از ارتفاع ۱٫۸ متری روی یک سطح بتنی جان سالم به در ببرد و یا به مدت ۱ ساعت در عمق ۵ متری آب در برابر نفوذ آن مقاومت کند. اما آنچه CAT S60 را از سایر گوشی‌های موجود در بازار متمایز می‌کند، مجهز شدن آن به یک دوربین حرارتی است.

دوربین حرارتی به کار گرفته شده در CAT S60 توسط کمپانی FLIR که سازنده دوربین‌های حرارتی خود ایستا است، ساخته شده است. حرارت و گرمایی که مشاهده آن با چشم غیرمسلح امکان‌پذیر نیست، توسط این دوربین برای کاربران قابل رویت شده و در نتیجه این قابلیت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که اختلاف دمای اجسام پیرامون خود را یافته و از فاصله‌ای حدودا ۳۰ متری منابع حرارتی را تشخیص دهند. بنابراین به کمک این ویژگی جدید می‌توان تلفات حرارتی داخل ساختمان‌ها را ردیابی و یا لوازمی که بیش از حد گرما تولید می‌کنند را شناسایی کرد.

بدیهی است که این گوشی می‌تواند مانند یک دوربین دید در شب نیز عمل بکند. کمپانی سازنده CAT S60 می‌گوید که این گوشی برای ساختمان‌سازها، برق‌کارها، کارکنان خدمات ایمنی و اورژانس و همچنین سایر شاغلین در محیط‌های کاری سخت بسیار سودمند خواهد بود. اما هیچ چیز نمی‌تواند شما را از وسوسه خرید این گوشی رها کند، حتی اگر هیچ وقت به یک دوربین حرارتی نیاز نداشته باشید.

فارغ از استحکام بی‌نظیر و دوربین حرارتی منحصربه‌فرد، گوشی CAT S60 از اندروید نسخه ۶٫۰ یا مارشمالو بهره برده و قابلیت‌های یک گوشی میان رده از قبیل یک پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۱۷، یک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی با وضوح ۷۲۰*۱۲۸۰ پیکسل، ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یک باتری قدرتمند ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز خیال کاربران را از بابت تامین توان مصرفی گوشی آسوده می‌کند.

پیش فروش CAT S60 از اوایل ماه ژوئن، ابتدا در اروپا و سپس در سایر نقاط جهان آغاز خواهد شد. قیمتی که برای این گوشی پیش بینی می‌شود چیزی در حدود ۵۹۹ دلار است.

منبع: phonearena

ارسال نظر