افزونه جدید کروم نام و نشان قاتلان را از صفحه روزگار محو می کند

کمپین Brady با هدف جلوگیری از خشونت به وسیله سلاح های گرم قصد دارد تا نام و نشان قاتلان دسته جمعی را از وب سایت های بزرگ پاک کند.

افزونه جدید کروم نام و نشان قاتلان را از صفحه روزگار محو می کند

به گزارش کلیک، برای انجام این کار، این گروه افزونه ای را برای مرورگر کروم ارائه کرده است که با استفاده از آن می توان نام و تصویر قاتلان را از صفحه پاک کرد و به جای آن چیزی که در خور توجه باشد قرار داد.

شرکت بازاریابی Ogilvy & Mather با کمپین Brady در این پروژه همکاری می کند و شعار Zero Minutes of Fame را به این پروژه تخصیص داده است.

این پروژه به صورت مستقل از کمپین No Notoriety (رسوایی ممنوع) فعالیت دارد، ولی پیام مشابهی را با خود به همراه دارد. No Notoriety یک مفهوم ترویج شده توسط Caren و Tom Teves است، زوجی که پسر آن ها الکس در حمله مسلحانه سینمای کلرادو در سال 2012 کشته شد.

Teves و خانواده دیگر قربانیان این حادثه از ماه ژانویه 2015 رسانه های خبری را ملزم کردند تا از بردن نام و نشان دادن تصویر قاتلان دسته جمعی خودداری کنند. در سایت No Notoriety آمده است که ما برای کاهش بروز چنین فجایعی در آینده با رسانه ها دست و پنجه نرم می کنیم.

خانواده قربانیان و کمپین Brady مرتبا سعی میکنند تا پوشش رسانه ای این حوادث را زیر سوال ببرند.

Dan Gross، رییس کمپین Brady در بیانیه خود آورده است: رسانه ها با عدم نمایش نام و چهره قاتلان در تلویزیون، روزنامه ها و اینترنت نقش به سزایی جهت جلوگیری از ماندگاری یاد این هیولاها ایفا می کنند.

البته این موضوع مخالفت هایی را نیز به همراه دارد. برای مثال عده ای معتقدند یکی از وظایف روزنامه نگاران این است که حوادث را با ذکر جزئیات کامل منتشر کنند.

اما در پوشش رسانه ای قتل های دسته جمعی اخیر تفاوت هایی با گذشته قابل مشاهده است که به خانواده قربانیان امید می دهد که موقعیت آن ها در حال به رسمیت شناخته شدن است.

کمپین Brady قصد دارد رسانه ها را تشویق کند تا از نمایش نام و تصویر بزهکاران در کانال های خود جلوگیری کنند.

منبع: cnn

ارسال نظر