نسخه سدان کانسپت الکتریکی ID فولکس واگن یک سورپرایز خواهد بود

شرکت فولکس واگن در نمایشگاه Paris Motor Show سال ۲۰۱۷ به معرفی خودرو کانسپت الکتریکی I.D پرداخت که ابعادی مشابه مدل گلف داشت. خودرویی که توانایی حرکتی ۶۰۰ کیلومتری را دارا بود و سپس در نمایشگاه دیترویت ماه ژانویه آلمانی‌ها دست به کار شدند و یک مدل کانسپت دیگر به نام  I.D. Buzz را معرفی کردند.

نسخه سدان کانسپت الکتریکی ID فولکس واگن یک سورپرایز خواهد بود

به گزارش کلیک، به نظر می‌رسد فولکس قصد داشته یک نسخه سدان از کانسپت الکتریکی ID را در آینده نزدیک برای سورپرایز کردن طرفداران معرفی کند. سومین مدل I.D یک شاسی‌بلند محسوب شده و براساس گزارش‌ها در جریان نمایشگاه شانگهای چین به نمایش درمی‌آید.

گذشته از مدل‌های مورد اشاره، فولکس واگن به نظر می‌رسد قصد داشته نسخه سدانی از کانسپت الکتریکی ID را معرفی کند. Klaus Bischoff مدیر بخش طراحی فولکس واگن پیشتر در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها پیرامون مدل سدان بیان کرد که این نسخه یک سورپرایز خواهد بود. باتوجه به Klaus Bischoff، این مدل در جریان نمایشگاه فرانکفورت ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد. با معرفی نسخه سدان سری خودروهای الکتریکی کانسپت ID به یک خانواده تبدیل شده و همگی روی پلتفرم ماژولار الکتریکی MEB جای می‌گیرند. تمامی مدل‌ها دارای مصرف انرژی پایین بوده و از بسته باتری بزرگ برای توانایی حرکتی بالا بهره می‌برند.

به نظر می‌رسد در بخش چراغ نسخه سدان تفاوتی با دیگر مدل‌های I.D نخواهد داشت. باتوجه به شایعات قبل، فولکس واگن قصد دارد نسخه اسپرتی از ID را معرفی کند که نشانه‌های یک مدل اسپرت در آن مشاهده می‌شود. نمایشگاه شانگهای در ۱۹ آوریل کار خود را آغاز خواهد کرد از این رو باید انتظار داشت نسخه شاسی‌بلند ID در همین زمان معرفی شود. فولکس واگن قصد داشته نخستین خودرو الکتریکی مبتنی بر پلتفرم MEB خود را در سال ۲۰۲۰ روانه بازار کند، بنابراین تمامی مدل‌های تاکنون معرفی شده یک نسخه کانسپتی بیش نبوده و تا سال ۲۰۲۰ خبری از عرضه آنها نخواهد بود.

فولکس واگن برنامه‌ریزی کرده تا اواسط دهه بعدی بیش از ۱ میلیون دستگاه خودرو الکتریکی به فروش برساند که رقم بالایی محسوب می‌شود. این پلتفرم فولکس برنامه‌ریزی شده تا در برخی محصولات شرکت‌هایی چون اشکودا، آئودی و چندی دیگر به کار گرفته شود.

به هر حال برای کسب جزئیات کافی باید به انتظار ادامه داد.

ارسال نظر