همکاری مخابرات ایران و ایتال تل ایتالیا

شرکت ایتالیایی ایتال ‌تل براساس امضای یک تفاهم نامه متعهد شد، تامین تجهیزات و پیاده ‌سازی شبکه مخابراتی ایران را براساس طرح‌ های ارایه شده از سوی این شرکت در طول مدت ۱۸ ماه بر عهده بگیرد.

همکاری مخابرات ایران و ایتال تل ایتالیا

به گزارش کلیک، طی یک مراسم و با حضور رییس هیئت مدیره و سرپرست شرکت مخابرات ایران، نخست وزیر ایتالیا و مدیرعامل شرکت مخابراتی ایتال ‌تل (ItalTel) تفاهم نامه ای میان دو طرف امضا شد.

براساس این تفاهم نامه توسعه و نوسازی شبکه مخابراتی کشور مبتنی بر تجهیزات نسل نو و توسعه سرویس ‌های نوظهور ارزش افزوده براساس آخرین فناوری روز دنیا به ‌صورت فاینانس صورت می گیرد. پروژه‌ های این تفاهم‌ نامه شامل IP-NOC و IP-BB و سرویس ‌های ارزش افزوده است.

در این صورت ایتال ‌تل متعهد شده است تأمین تجهیزات و پیاده‌ سازی شبکه مخابراتی ایران را براساس طرح ‌های ارایه شده از سوی این شرکت در طول مدت ۱۸ ماه داشته باشد.

اسدالله دهناد، سرپرست شرکت مخابرات ایران، گفت: شرکت مخابرات ایران بزرگترین شرکت مخابراتی در سطح خاورمیانه است و با داشتن بازار بسیار گسترده ظرفیت‌ های بالقوه‌ ای برای سرمایه گذاری دارد.

دهناد تاکید کرد: استراتژی ما توسعه سرمایه گذاری در مخابرات است. ما نه ‌تنها در پی توسعه کمی و کیفی مخابرات هستیم بلکه راهبرد ما این است که این ظرفیت در خدمت رونق اقتصادی کشور قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف توسعه در مخابرات از ظرفیت‌ های کشورهای علاقمند به همکاری مشترک ازجمله ایتالیا استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ایتال‌ تل نیز گفت: امضای این سند تفاهم ‌نامه گامی اساسی در جهت پیشبرد همکاری ‌های میان ایتالیا و ایران است. ما افتخار داریم بخشی از این پروژه مهم باشیم.

وی یادآور شد: حوزه مخابرات و ICT شتاب‌ دهنده توسعه در اقتصاد هر کشوری است. شرکت ایتال ‌تل ثروتی از تجربه در ساخت و تحول شبکه‌ های پیچیده اپراتورهای بین ‌المللی را در پرونده خود دارد.

او افزود: این شرکت با حضور در بازارهای کشورهای اروپایی، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین، با شرکت‌ هایی که فراهم کننده خدمات در زمینه تحول دیجیتال هستند، همکاری می‌کند.

ارسال نظر