11 کشور دارای بیشترین تماس از ایران

رسانه کلیک - شرکت ارتباطات زیرساخت جزئیات بیشترین ترافیک مکالمات بین الملل کاربران ایرانی را اعلام کرد و از اختصاص بیشترین حجم تماس ایرانی ها به 11 کشور خبر داد.

11 کشور دارای بیشترین تماس از ایران

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ دفتر کنترل و هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: بیشترین ترافیک مکالمات بین الملل بین ایران و سایر کشورها به ترتیب به مناسبت های عید نوروز، راهپیمایی بزرگ اربعین، ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) و روز پدر، عید فطر و عید قربان صورت گرفته است.

براین اساس در ایام نوروز امسال، حدود ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دقیقه ترافیک بین الملل بین ایران و دیگر کشور های جهان برقرار شده است که بالاترین حجم ترافیک مکالمات بین الملل ایرانیان در ایام سال است.

به جز زمان وقوع حوادث غیر مترقبه که ترافیک وارده و صادره کشورتحت تاثیر قرار می گیرد،‌ بیشترین حجم مکالمات بین الملل پس از عید نوروز مربوط به ایام راهپیمایی اربعین با حدود ۴۴ میلیون دقیقه مکالمه اختصاص دارد.

در مرحله بعد بیشترین مکالمات بین الملل به میلاد مسعود مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر اختصاص دارد که در این روز حدود ۱۵میلیون دقیقه مکالمه بین الملل رد و بدل شده است.

در همین حال مکالمات بین الملل کاربران ایرانی در روز عید فطر و عید قربان به ترتیب در رتبه های بعد قرار دارند. به عنوان مثال ایرانیان در ایام عید سعید فطر امسال ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دقیقه و در روز عید قربان حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دقیقه با هموطنان در دیگر کشورها مکالمه داشته اند.

این درحالی است که بیشترین حجم مکالمات بین الملل مربوط به کشورهای افغانستان، آمریکا، عراق، امارات، کانادا، پاکستان، ‌ترکیه، آلمان، ‌انگلستان، ‌چین و عربستان سعودی بوده است.

ارسال نظر