درز اطلاعات شخصی خانواده ها از طریق هک خرس هوشمند Teddy

یکی از محبوب ترین اسباب بازی های کودکان دارای نقصی است که اگر مورد استفاده قرار گیرد جزئیات شخصی کودک را دراختیار هکرها قرار می دهد.

درز اطلاعات شخصی خانواده ها از طریق هک خرس هوشمند Teddy

به گزارش کلیک، نقص امنیتی در عروسک خرسی هوشمند شرکت فیشر پرایس باعث می شود نام، تاریخ تولد و جنسیت کودک به راحتی در دسترس قرار گیرد. این نقص ها، توسط محققین Rapid7 شرکت امنیتی مستقر در بوستون شناسایی شده است.
این عروسک که برای کودکان ۳ تا ۸ سال طراحی شده همچنان تا کنون در لیست بهترین اسباب بازی های ۲۰۱۶ قرار دارد، و هم چنین قابلیت اتصال به اینترنت و ارائه فعالیت های آموزشی را دارد و برای ورود به بعضی بازی ها از شناسایی تصویر و صدا استفاده می کند.

شرکت فیشر پرایس والدین را تشویق می کند این عروسک را به منظور کسب تجربیات تعاملی بهتر به یک برنامه کاربردی متصل کنند.
مارک استانیسلاو مدیر کمپانی Rapid7 که حفره های امنیتی موجود در این عروسک را شناسایی کرده، تاکید کرد تولید کنندگان اسباب بازی های هوشمند باید در مرحله تولید کالا به مسئله امنیت آن فکر کنند.

در عین حال تولیدکنندگان اسباب بازی های هوشمند نیز تاکید کردند که مسئله امنیت و حریم شخصی مصرف کنندگان را بسیار جدی گرفته اند.
کارلی گلوگ موسس شرکت اسباب بازی های هوشمند می گوید: ما هرگز اطلاعات صوتی را از طریق اینترنت ارسال نمی کنیم، هرچیزی که کودکان به این عروسک بگویند ضبط، ذخیره و ارسال نخواهد شد. حسگر تصویری موجود در بینی عروسک فقط برای شناسایی نشانه و امضای کارت هوشمند است و هیچ فیلم و عکسی گرفته، ذخیره یا ارسال نمی شود، این عروسک مانند دوربین عمل نمی کند.
سخنگوی کمپانی فیشرپرایس گفته: ما به مسئله امنیت و حفظ اطلاعات مشتری های خود بسیار اهمیت می دهیم و سریعا برای حل مشکلات احتمالی اقدام خواهیم کرد.

مشکلات گسترده

تحقیقات نشان دهنده یک هک است که در آن بیش از ۶٫۴ میلیون کودک از ۱۵ کشور مورد حمله هکرها قرار گرفته بودند و نام، جنسیت و تاریخ تولد ۷۲۷،۱۵۵ کودک انگلیسی در دسترس هکرها قرار گرفته است. هم چنین هزاران عکس، فایل صوتی و مکالمه بین کودکان و والدین نیز در اختیار هکرها قرار گرفته است.
به گفته استانیسلاو، عرضه کنندگان محصول باید در کنار نو آوری در اسباب بازی های قابل اتصال به اینترنت، بر روی امنیت و حریم شخصی مصرف کنندگان نیز تمرکز کنند.

منبع:theverge

ارسال نظر