فیبر تاریک ایران واگذار می شود

مدیر کل امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت از اجاره فیبر تاریک به بخش خصوصی خبر داد. این سازمان قصد دارد تا با واگذاری قسمتی از فیبرهایی که بلا استفاده مانده است و اصطلاحا به آن فیبر تاریک یا بدون اطلاعات می گویند باعث استفاده بهینه از این منابع شود.

فیبر تاریک ایران واگذار می شود

به گزارش کلیک، مدیر کل امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به همکاری بخش دولتی با بخش خصوصی در زمینه اجاره امکانات مازاد و سرمایه‌ گذاری برای ایجاد فیبر نوری، واگذاری فیبر تاریک را وابسته به تصویب تعرفه‌ ها توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات دانست.

مجید میرزایی با اشاره به واگذاری فیبر تاریک به بخش خصوصی گفت:

شرکت ارتباطات زیر ساخت زمینه ای را ایجاد کرده است که هر دو طرف دولتی و بخش خصوصی بتوانند در این زمینه به یکدیگر کمک کنند. به این ترتیب که بخش دولتی بتواند فیبر های مازاد را به بخش خصوصی اجاره بدهد و بخش خصوصی نیز در مکان‌ هایی که فیبر وجود ندارد، سرمایه ‌گذاری کند.

میرزایی با بیان اینکه در حال حاضر چند اپراتور درخواست دریافت فیبر تاریک را دارند اما تعرفه آن هنوز مشخص نشده است، اضافه کرد: پیشنهاد تعرفه را آماده کردیم که باید توسط هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تایید شود و سازمان تنظیم مقررات آن را تصویب کند بعد از آن است که ما تعرفه تصویب شده سازمان را اجرا می ‌کنیم و قرارداد می ‌بندیم.

او هم چنین گفت: یک نظریه ای وجود دارد که هم بخش دولتی و هم خصوصی بتوانند در زمینه توسعه شبکه فیبر کشور باهم همکاری کنند. به این گونه که ما توانایی اجاره دادن فیبر تاریک را داشته باشیم و بخش خصوصی نیز بتواند جاهایی که فیبر وجود ندارد،سرمایه گذاری کند و ما هم استفاده کنیم.

ارسال نظر