ماجرای تبلیغ بایننس با عکس مهدی طارمی چه بود؟

تبلیغ بایننس با عکس مهدی طارمی که روز گذشته توسط مدیرعامل این صرافی توییت شده بود، واکنش‌های مختلف و غالباً تندی را از سوی کاربران ایرانی در پی داشت.

ماجرای تبلیغ بایننس با عکس مهدی طارمی چه بود؟

تبلیغ بایننس با عکس مهدی طارمی

روز گذشته سی زد، مدیرعامل صرافی معروف بایننس در زمینه کریپتوکارنسی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، تصویری از تبلیغات جدید این صرافی را در صفحه توییتر خود منتشر کرد و این توییت بسیار پرحاشیه شد، چراکه تبلیغ بایننس با عکس مهدی طارمی، بازیکن فوتبال ایرانی‌الاصل که هم‌اکنون در تیم پورتوی پرتغال به میدان می‌رود همراه بود.

در واقع به نظر می‌رسد بایننس اسپانسر مالی جدید باشگاه پورتو شده و نام خود را روی پیراهن این تیم حک کرده است، اما مشکل اصلی اینجا نیست، بلکه از جایی شروع می‌شود که این صرافی از چندی پیش ایرانیان را تحریم و حساب‌هایشان را مسدود کرده است.

بیشتر بخوانید: آموزش بایننس | چطور در Binance خرید و فروش و انتقال رمزارز انجام دهیم؟

توییت سی زد، مدیرعامل بایننس با تصویر مهدی طارمی

ماجرای تحریم حساب ایرانی‌ها در بایننس به کجا برمی‌گردد؟

صرافی بایننس از مدت‌ها پیش در جهت جلوگیری از جرایمی چون پول‌شویی، قوانین سختگیرانه و محدودکننده مختلفی برای کاربرانش در نظر گرفت و احراز هویت کاربران را در دستور کار قرار داد. این صرافی بعد از غیرفعال کردن مبادلات قراردادهای آتی در 3 کشور اروپایی یعنی آلمان، ایتالیا و هلند، در گام بعدی از آن هم فراتر رفته و حساب‌های کاربران ایرانی‌اش را در نتیجه تحریم‌هایی که علیه کشورمان شده غیرفعال کرد.

نکته قابل توجهی که باعث شد کاربران ایرانی از رفتار این صرافی آزرده‌خاطر شوند این بود که بایننس تحریم‌هایش را فقط به کاربران حاضر در ایران اختصاص نداد، بلکه کاربران ایرانی که ساکن دیگر کشورهای دنیا بودند هم با اختلال و مسدودی حساب مواجه شدند. در آن مقطع بایننس در توضیحی اعلام کرد که این مسدودی‌ها را نه بر اساس آی‌پی و جغرافیا که «By Blood» یعنی بر ملاک پیشینه نژادی کاربرانش انجام می‌دهد و حالا همین رفتار دوگانه، یعنی استفاده از چهره یک بازیکن ایرانی‌الاصل که بنا به قانون‌های همین صرافی نمی‌تواند در آن حساب باز کند، باعث اعتراض کاربران شده است.

البته عده‌ای هم به شوخی این توییت سی زد را به ماجراهایی چون سیگنال دادن به کاربران ایرانی، ساخت یک توکن جدید به نام مهدی طارمی (!) و مقدمه‌چینی برای جلب اعتماد دوباره کاربران ایرانی نسبت داده‌اند و عده‌ای دیگر با اشاره به ماجرای توییت‌های فارسی ادوارد اسنودن که در فضای توییتر سروصدا کرد، معتقدند مدیرعامل بایننس هم به دنبال تبلیغ برای خود است.

نظر شما در خصوص تبلیغ بایننس با عکس مهدی طارمی چیست؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر