رکورد فروش NFT کریپتو پانکس (CryptoPunks) شکسته شد

مدیرعامل شرکت Chain، با استفاده از مارجین یا اهرم، یکی از کم‌یاب‌ترین و باارزش‌ترین NFTهای مجموعه Cryptopunks را به قیمت 24 میلیون دلار خرید.

رکورد فروش NFT کریپتو پانکس (CryptoPunks) شکسته شد

محبوبیت مجموعه NFTهای کریپتو پانکس از محبوبیت گسترده NFTها بسیار قبل‌تر اتفاق افتاد و تقریبا همه فعالان این حوزه، این مجموعه را اولین مجموعه تاثیرگذار می‌دانند.

بسیاری از این NFTها به قیمتی بیش از یک میلیون دلار فروخته شده اند، اما امروز این مجموعه با یک فروش تقریبا 24 میلیون دلاری، رکورد قبلی خود را شکست.

در روز شنبه، کریپتو پانک شماره 5822 به قیمت 8000 اتر یا حدود 23.7 میلیون دلار به فروش رفت. مدیرعامل شرکت زیرساخت‌های ابری بلاک چین Chain، این NFT را به طور مستقیم از بازارچه آنلاین توسعه‌دهنده کریپتو پانکس، Larva Labs خریداری کرد.

رکورد فروش این مجموعه پیش از این 11.8 میلیون دلار بود که توسط شلوم مکنزی (Shalom Meckenzie) در حراجی Sotheby در ژوئن 2021 خریداری شده بود. با این حال، بزرگترین فروش این مجموعه روی بلاک چین در دسامبر 2021 رقم خورد که یکی از اولین دارندگان این NFTها، پانک خود را به قیمت 10.26 میلیون دلار فروخت.

مدیرعامل Chain، دیپاک تاپلیال (Deepak Thapliyal) در توییتر خود اعلام کرد که از مارجین یا اهرم که توسط پروتکل دیفای Compound Finance ارائه شده برای خرید این NFT استفاده کرده است. وی در خطاب به بنیان‌گذار Compound در توییتر نوشت: «به لطف Compound Finance می‌توانم اتریوم خود را نگه دارم و هزینه این پانک را پرداخت کنم. اساسا من روی بالا رفتن قیمت اتریوم شرط‌بندی کردم.»

پانک جدید او نادرترین نوع آواتار، یعنی آدم فضایی (Alien) را دارد. تنها 9 عدد از مجموع 10 هزار آواتار این خصوصیت را دارند. پانک وی آخرین بار به قیمت 8 اتر فروخته شده بود که در زمان خرید (جولای 2017) تنها برابر 1600 دلار می‌شد.

فروش روز شنبه، از لحاظ قیمت معامله، در رتبه 4ام قرار داشته و اثر Everydays: The First 5000 Days از Beeple رکورد فروش NFT را به ارزش 69.3 میلیون دلار در اختیار دارد.

شاید برایتان جالب باشد: بزرگترین سلبریتی‌های صاحب NFT مجموعه بورد ایپ یات کلاب

ارسال نظر