پیش بینی قیمت اتریوم تا پایان سال 2021

ارز دیجیتال اتریوم در هفته گذشته 24 درصد افزایش قیمت داشته است، اما پیش بینی متخصصان بازار برای آینده این ارز تا پایان سال چیست؟

پیش بینی قیمت اتریوم تا پایان سال 2021

پیش بینی قیمت اتریوم تا پایان سال 2021

اغلب از اتریوم به‌عنوان دومین ارز دیجیتال محبوب پس از بیت کوین یاد می‌شود، اما بر خلاف بیت کوین و اکثر ارزهای مجازی دیگر، اتریوم بسیار فراتر از یک ابزار مبادله یا ذخیره ارزش است. در عوض، اتریوم خود را یک شبکه محاسباتی غیرمتمرکز می‌داند که بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده است.پیش بینی قیمت اتریوم تا پایان سال

تراکنش‌های اتریوم بسیار سریع‌تر از بیت کوین انجام می‌شوند و شبکه آن نیز تعداد تراکنش‌های بیشتری را به طور هم‌زمان پردازش می‌کند. سرمایه‌گذاران زیادی به دلیل کارایی فوق‌العاده اتریوم در دنیای غیرمتمرکز رمزارزها، سرمایه‌گذاری در آن را به بیت کوین ترجیح می‌دهند.

حال که پروژه اتریوم را به‌صورت خلاصه معرفی کردیم، نوبت ارائه پیش بینی قیمت اتریوم است.

پیش بینی یک‌ماهه: قیمت اتریوم در ماه‌های مه و جولای کاهش یافت، اما روند صعودی خود را در ماه آگوست آغاز کرد. در صورت تداوم حرکت، قیمتی بیش از 4000 دلار به‌عنوان هدف اتریوم در طول سپتامبر 2021 پیش بینی می‌شود.

پیش بینی سه ماه آینده: هدف بعدی اتریوم در ماه‌های آینده بالاترین قیمت 4350 دلار که در ماه مه تجربه شد، خواهد بود. این منطقه طی سه ماه آینده قابل‌دسترسی است.

پیش بینی آغاز سال 2022: بر اساس پیش بینی بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال، قیمت اتریوم در آغاز سال 2022، حدود 5000 دلار خواهد بود.

برای پیش بینی دقیق قیمت اتریوم، همه پایه‌ها در این تحلیل پوشش داده شده‌اند. پیش بینی قیمت ارائه شده، شامل تجزیه‌وتحلیل تکنیکال و بنیادی است تا همه عوامل را در بر گرفته باشد. با این اوصاف، بخش‌های زیر این عناصر را به طور مفصل پوشش داده و نمای خوبی از چشم‌انداز اتریوم می‌دهند.

تحلیل تکنیکال

همان‌طور که در نمودار قیمت زیر قابل‌مشاهده است، رشد اخیر قیمت اتریوم به دلیل روند صعودی فوق‌العاده در روزهای اخیر بوده است. اتریوم بالاخره توانست از کانال نزولی که در ماه‌های ژوئن و جولای در دامش افتاده بود خارج شود و همین امر موجب ایجاد انگیزه محکمی برای صعود شد.

نمودار یک روزه قیمت اتریوم نمودار یک روزه قیمت اتریوم

اتریوم توانست مقاومت سطح 2895 دلار را به‌آسانی بشکند و در روزهای پس از آن نیز به روند صعودی خود ادامه داد.

همان‌طور که پیش می‌رویم، تحلیل قیمت اتریوم نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال به بالاترین حد خود در ماه مه 2021 بازمی‌گردد. هیچ سطح مقاومت قابل‌توجهی بین قیمت فعلی و آن سطح وجود ندارد، یعنی اگر این روند صعودی ادامه پیدا کند، رسیدن به آن سطوح نباید دشوار باشد.

تحلیل بنیادی

صرف‌نظر از عوامل فنی، هنگام بررسی برای پیش بینی قیمت اتریوم، توجه به عناصر بنیادی نیز ضروری است. همان‌طور که قبلاً اشاره شد، پلتفرم اتریوم در آینده دارای پتانسیل باورنکردنی است و مکانی عالی برای توسعه و میزبانی برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را ارائه می‌دهد. Coindesk اخیراً گزارش داده است که بیش از 3000 برنامه غیرمتمرکز در بستر Ethereum وجود دارد و انتظار می‌رود که این تعداد در ماه‌ها و سال‌های آینده افزایش یابد.

بسیاری از تحلیلگران اظهار دارند که برنامه‌های غیرمتمرکز نحوه عملکرد ما را در بسیاری از صنایع، به‌ویژه صنعت مالی تغییر خواهند داد. یکی از این خدمات، سرویس ارائه شده توسط Uniswap است که بر روی بلاک چین اتریوم میزبانی می‌شود.

یونی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز است، یعنی کاربران به‌جای اینکه با فرد یا نهاد واسطه تعامل داشته باشند، تنها با یک نرم‌افزار تعامل خواهند داشت.

مورداستفاده بسیار محبوب دیگر اتریوم NFTها است. NFTها یا توکن‌های غیر قابل معاوضه در واقع نسخه‌ای غیر قابل تکثیر، اصلی و غیرقابل‌جایگزین از یک فایل دیجیتال را تولید می‌کنند که بیشتر در حوزه هنر دیجیتال از آن استفاده می‌شود. این فناوری در بستر اتریوم شکل گرفت و بیشترین فعالیت آن نیز در بلاک چین اتریوم رخ می‌دهد.

یکی دیگر از نشانه‌های مثبت تحلیل بنیادی اتریوم به‌روزرسانی اخیر EIP-1559 و مهاجرت به اثبات سهام است. به‌روزرسانی اخیر EIP-1559 جنبه تورم‌زدایی را به شبکه اتریوم اضافه کرد. پس از این تغییر کارمزد تراکنش‌های به‌جای اینکه به استخراجگران داده شوند، سوزانده می‌شوند که رشد عرضه را کاهش داده و عاملی برای افزایش قیمت است. این به‌روزرسانی به قدری کارآمد بود که در روزهای گذشته برای اولین بار تعداد اتریوم‌های سوزانده شده از اتریوم‌های تولید شده پیشی گرفت!

به روزرسانی ETH2.0 اتریوم

از جهت دیگر، به‌روزرسانی ETH2.0 و مهاجرت شبکه اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) مصرف انرژی شبکه را تا 99 درصد کاهش داده و نگرانی‌های زیست‌محیطی را از بین می‌برد. از طرفی، 32 اتریوم موردنیاز برای ایجاد یک نود اعتباردهنده، تعداد اتریوم‌های در گردش را کاهش خواهد داد و عاملی برای افزایش قیمت خواهد بود.

توجه داشته باشید که مطلب فوق تنها جهت آگاهی از پیش بینی‌های انجام شده توسط برخی از فعالان نوشته شده است و به هیچ عنوان جنبه توصیه اقتصادی ندارد. پیش از سرمایه‌گذاری تحقیقات کافی انجام دهید و نکات ضروری فعالیت در بازار پرخطر ارزهای دیجیتال را رعایت فرمایید.

پیش بینی شما برای قیمت اتریوم تا پایان سال چیست؟ کلیک بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات شماست.

ارسال نظر