آموزش استخراج بیت کوین، اتریوم و دوج کوین

استخراج ارز دیجیتال یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به ارزهای دیجیتال و سرمایه زیاد است. به دلیل ارزش بالایی که این نوع از ارزها دارند، افراد زیادی در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند تا با استخراج، ارز دیجیتال به دست آورند.

آموزش استخراج بیت کوین، اتریوم و دوج کوین

در هنگام ورود به دنیای بلاک چین، با ارزهای دیجیتال بسیار زیادی مواجه خواهید بود. به همین خاطر بهتر است بهترین و پرسودترین ارزهای دیجیتال بازار را انتخاب کنید. برای این که استخراج شما سودده باشد، باید چند عامل و فاکتور مهم را رعایت کنید. در غیر این صورت احتمال ضرر کردن از راه استخراج ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد. سه رمزارز بیت کوین، اتریوم و دوج کوین از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال بازار هستند که در این مطلب استخراج آنها را آموزش خواهیم داد.

استخراج ارز دیجیتال به چه معناست؟

ارزهای دیجیتال در حقیقت کدهایی درون یک پایگاه داده به نام بلاک چین هستند. بلاک چین پایگاه داده‌ای است که از ارزهای دیجیتال میزبانی می‌کند. بلاک چین‌ها در حال حاضر علاوه بر رمزارز، قادرند تا از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی کنند. با قرارداد هوشمند نیز می‌توان به سادگی برنامه‌های غیرمتمرکز، پروژه‌های دیفای و ان اف تی‌ها را به وجود آورد. به همین ترتیب دنیای بلاک چین توسعه زیادی پیدا کرده است، اما استخراج ارز دیجیتال همچنان یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد محسوب می‌شود. برای این که در دنیای بلاک چین یک ارز دیجیتال به یک فرد دیگر تحویل داده شود، مراحل تراکنش باید در پایگاه داده بلاک چین ثبت شود.

برای جلوگیری از تکرار تراکنش و ثبت تراکنش‌های نامعتبر، هر تراکنش توسط نودها اعتبار سنجی می‌شود. نود به کاربران شبکه گفته می‌شود که میزبان اطلاعات شبکه بوده و تراکنش‌ها را اعتبار سنجی می‌کنند. نودها مقدار زیادی از اطلاعات بلاک چین را درون سیستم خود ذخیره دارند. به همین خاطر بلاک چین یک سیستم غیرمتمرکز است. داده‌های بلاک چین به جای یک سرور، در سیستم افراد حاضر در شبکه ذخیره سازی می‌شود. در وهله بعدی نود یا گره‌های شبکه فرایند اعتبار سنجی را انجام می‌دهند. در این فرایند کاربران محاسبات پیشرفته و پیچیده‌ای را انجام می‌دهند. در صورتی که حل معادله ریاضی با موفقیت انجام شود، تراکنش اعتبار سنجی شده و یک بلوک جدید از داده‌های در بلاک چین ایجاد می‌شود. به ایجاد بلوک جدید داده در بلاک چین، استخراج ارز دیجیتال گفته می‌شود.

در این فرایند، تراکنش‌ها اعتبار سنجی و درون بلاک چین ذخیره می‌شوند. از طرف دیگر نیز برای استخراج هر بلوک، مقداری ارز دیجیتال در شبکه منتشر می‌شود. این ارز دیجیتال به نودهایی که در استخراج آن بلوک شرکت داشته باشند تعلق می‌گیرد. به همین خاطر افراد به استخراج ارزهای دیجیتال می‌پردازند. این فرایند در عین تامین امنیت شبکه، به کاربران کمک می‌کند تا از دنیای ارزهای دیجیتال کسب درآمد کنند. البته استخراج ارز دیجیتال به این راحتی‌ها نیست. در استخراج ارز دیجیتال عوامل زیادی وجود دارند و هر کدام از آنها می‌تواند میزان سود یا ضرر شما را کنترل کند. پس بهتر است قبل از هر کاری، به برخی نکات مهم در استخراج ارز دیجیتال دقت کنید.

عوامل موثر در استخراج بیت کوین، اتریوم و دوج کوین

چگونه بیت کوین استخراج کنیم؟

تصویر از Forbes

عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا شما در فرایند استخراج ارز دیجیتال موفق یا ناموفق باشید. برای این که در استخراج ارزهای دیجیتال مختلف به سوددهی برسید باید عوامل مختلفی را مد نظر قرار دهید که در ادامه به بیان برخی از این فاکتورها خواهیم پرداخت. به طور کلی برای این که استخراج ارزهای دیجیتال را انجام دهید، به دستگاه‌های ماینر یا پردازنده‌ها نیاز دارید. پردازنده وظیفه حل مسائل ریاضی را به عهده می‌گیرد. هر چه قدرت پردازشی بیشتر باشد، سرعت حل مسائل بیشتر شده و در استخراج بلوک موفق خواهید بود. در استخراج ارز دیجیتال همیشه سعی بر این است تا به عنوان اولین نفر موفق به حل مسائل شوید.

هر کسی برنده این مسابقه باشد، ارز دیجیتال مورد نظر را به دست خواهد آورد. به همین خاطر افراد سعی می‌کنند تا از دستگاه‌های بیشتر با توان پردازشی بالا استفاده کنند. در این صورت مفهوم نرخ هش مطرح می‌شود. نرخ هش به مقدار پردازش‌های انجام شده در ثانیه اشاره دارد. هر چه نرخ هش بیشتر باشد، توان پردازشی دستگاه نیز بیشتر خواهد بود. به همین ترتیب برخی ارزهای دیجیتال به نرخ هش بالایی نیاز دارند. هر چه نرخ هش یک شبکه بیشتر باشد، نشان از امنیت بالای آن دارد. در وهله بعد باید به قیمت آن ارز دیجیتال توجه کنید. چرا که قیمت ارز دیجیتال در لحظه استخراج تعیین کننده میزان سود یا ضرر شما است. البته در صورتی که به صورت بلند مدت قصد استخراج داشته باشید، در صورت افزایش قیمت یک ارز دیجیتال، می‌توان از ضرر کردن چشم پوشی کنید.

در وهله بعد باید به الگوریتم‌های استخراج دقت کنید. هر بلاک چین برای ارزهای دیجیتال خود یک الگوریتم را استفاده کرده تا نودها بر اساس این الگوریتم‌ها مسائل را حل کنند. الگوریتم بهینه‌تر باعث می‌شود تا زمان حل مسائل کاهش پیدا کرده و بلوک‌ها سریع‌تر استخراج گردند. پاداش استخراج شبکه در لحظه استخراج نیز یک عامل بسیار مهم است. هر چه ارزهای دیجیتال بیشتری به شما تعلق بگیرد، به طور حتم سود بیشتری کسب خواهید کرد. البته این در صورتی است که ارزش آن ارز دیجیتال نیز زیاد باشد. هرچند در برخی بلاک چین‌ها، ارز دیجیتال بیشتری پاداش داده می‌شود، اما به دلیل ارزش پایین آنها، استخراج چنین رمزارزهایی ارزش این کار را ندارد. در این صورت می‌توانید با خرید ارز دیجیتال به فکر درآمد باشید.

استخراج بیت کوین

بیت کوین اولین، محبوب‌ترین و باارزش‌ترین ارز دیجیتال دنیا است. این بلاک چین بیشترین امنیت را در بین ارزهای دیجیتال دیگر دارد و تا به حال با هیچ مشکلی امنیتی مواجه نشده است. به همین دلیل سرمایه گذاران علاقه زیادی به این ارز دیجیتال دارند. حجم بازار بیت کوین نیز بیشترین مقدار را دارد. ارزش بالای بیت کوین باعث شده تا کاربران به استخراج این ارز دیجیتال بپردازند. اما استخراج بیت کوین نیز سختی‌های خود را دارد. چرا که این ارز دیجیتال سختی شبکه بالایی دارد. هر چه سختی شبکه بیشتر باشد، استخراج ارز دیجیتال نیز سخت‌تر و زمان‌برتر می‌شود. در حال حاضر بیت کوین بیشترین سختی شبکه را در بین بلاک چین‌ها دارد.

البته سختی شبکه بالا در مقابل ارزش بالای بیت کوین شاید کم رنگ‌تر شود، اما همچنان باید هزینه زیادی برای استخراج بیت کوین صرف کنید. بیت کوین از الگوریتم Sha-256 استفاده می‌کند. این الگوریتم نسبت به دو ارز دیجیتال دیگر، از سختی بیشتری برخوردار است. در حال حاضر، زمان مورد نیاز برای استخراج هر بلوک جدید در بلاک چین بیت کوین، 10 دقیقه بوده و پاداش استخراج نیز به 6.25 رسیده است. برای استخراج رمزارز بیت کوین به دستگاه‌های ماینر پیشرفته و قدرتمند نیاز دارید. برای این که استخراج موفقی داشته باشید، باید از تعداد دستگاه بیشتری استفاده کنید. استخراج بیت کوین در کنار سختی‌هایی که دارد، می‌تواند بسیار سودده نیز باشد.

استخراج اتریوم

اتریوم دومین ارز دیجیتال باارزش و محبوب دنیای بلاک چین‌ها است. این ارز دیجیتال کاربرد بسیار زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال دارد. بلاک چین اتریوم محبوب‌ترین بستر برای پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز، بازی‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و پروژه‌های دیفای است. به همین خاطر استفاده از ارز دیجیتال اتریوم نیز افزایش پیدا می‌کند. یکی از نکات مهمی که قبل از استخراج ارزهای دیجیتال باید به آن توجه کرد، نحوه استخراج یا تولید ارزهای دیجیتال در بلاک چین‌های مختلف است. در حالت کلی دو روش اثبات سهام و اثبات کار برای تولید ارز دیجیتال وجود دارد. در روش دوم، از دستگاه‌های ماینر برای استخراج استفاده می‌شود. دستگاه ماینر با مصرف برق و انجام پردازش‌های سریع، تراکنش را تایید می‌کند. این روش می‌تواند به محیط زیست آسیب زیادی بزند.

در طرف مقابل اثبات سهام وجود دارد. در مکانیزم اثبات سهم هیچ دستگاهی برای تایید تراکنش‌ها استفاده نمی‌شود. اتریوم از روزهای اولیه خود از مکانیزم اثبات کار استفاده می‌کرد. این بلاک چین توانسته با استفاده از فناوری‌های مختلف و کمک توسعه دهندگان، فرایند تایید تراکنش‌ها را در ماه‌های نهایی 2022 به اثبات سهم تغییر دهد. کاربران در سال‌های گذشته می‌توانستند توسط دستگاه‌های ماینر به استخراج اتریوم بپردازند. در حال حاضر با عوض شدن مکانیزم اتریوم و پایان یافتن مرج این بلاک چین، افراد تنها با استیکینگ می‌توانند از این بلاک چین پاداش دریافت کنند. یا با خرید اتریوم می‌توانید این ارز دیجیتال را معامله کرده و به سود برسید.

استخراج دوج کوین

دوج کوین دیگر ارز دیجیتال محبوب بازار است. با توجه به این که این ارز دیجیتال ارزش بسیار پایینی دارد، اما افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. دوج کوین به عنوان یک میم کوین، استفاده زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال دارد. افراد از این رمزارز برای حمایت از تولید کنندگان محتوا یا کمک‌های مالی استفاده می‌کنند. تا به حال افراد زیادی از این رمزارز برای کمک به سازمان‌ها و کشورهای مختلف استفاده کرده‌اند. دوج کوین نیز از مکانیزم اثبات کار استفاده می‌کند. پس با دستگاه‌های ماینر می‌توانید این ارز دیجیتال را استخراج کنید.

دوج کوین از الگوریتم Scrypt استفاده می‌کند و هر 1 دقیقه، یک بلوک جدید در این بلاک چین به وجود می‌آید. پاداش استخراج هر بلوک نیز 10 هزار دوج کوین خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید که دوج کوین ارزش بسیار کمی دارد. هر چند الگوریتم Scrypt سختی کمتری برای استخراج ایجاد می‌کند، اما وجود ماینرهای زیاد باعث شده تا مجبور به استفاده از دستگاه‌های قدرتمند برای استخراج دوج کوین شوید.

آیا می‌توان ارز دیجیتال اتریوم را استخراج کرد؟

اتریوم در اواخر شهریور ماه 1401 فرایند مرج خود را به پایان رساند. به همین دلیل مکانیزم اثبات کار به مکانیزم اثبات سهم تغییر داده شده و کاربران نمی‌توانند با دستگاه ماینر این ارز دیجیتال را استخراج کنند.

چه عاملی در استخراج ارز دیجیتال موثر است؟

ارزش یک ارز دیجیتال، قدرت هش دستگاه‌های ماینر، سختی شبکه رمزارز از مهم‌ترین عوامل موثر در استخراج ارزهای دیجیتال هستند که باید در نظر بگیرید.

ارسال نظر