آموزش خرید زمین در متاورس | سرمایه‌گذاری در Metaverse

خواه‌ناخواه، عصر متاورس در راه است. خرید زمین مجازی می‌تواند بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در متاورس باشد. در این مطلب صفر تا صد خرید یک زمین در متاورس را بررسی خواهیم کرد.

آموزش خرید زمین در متاورس | سرمایه‌گذاری در Metaverse

آموزش خرید زمین در متاورس

آموزش خرید زمین در متاورس

سرمایه‌گذاری در یک قطعه زمین مجازی، چند سال پیش پوچ به نظر می‌رسید، اما امروزه املاک مجازی به قیمت صدها هزار دلار به فروش می‌روند.

با نزدیک شدن به عصر متاورس، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال در حال ورود هستند و خرید املاک و مستغلات مجازی، پس از آثار هنری دیجیتال فرصت سرمایه‌گذاری جذاب جدید است.

شاید برایتان جالب باشد که بازار املاک و مستغلات مجازی شباهت‌های زیادی با همتای واقعی خود دارد، به‌ویژه عوامل حاکم بر قیمت‌گذاری. اگر به خرید املاک مجازی علاقه دارید یا هنوز در مورد معنای آن مطمئن نیستید، راهنمای جامع ما را از دست ندهید.

متاورس چیست؟

به بیان ساده، متاورس نسل بعدی اینترنت است. توصیف دقیق آن دشوار است زیرا تابه‌حال هیچ تعریفی که به طور جهانی پذیرفته شده باشد، ارائه نشده است.

اصطلاح Metaverse برای اولین‌بار در Snow Crash، رمانی از نیل استفنسون که در سال 1992 منتشر شد، ابداع شد. در این کتاب، متاورس صرفا یک دنیای مجازی بود که در آن افراد واقعی زندگی می‌کردند که ممکن بود در فضای فیزیکی یکسانی با اطرافیان خود نباشند.

این مفهوم در Ready Player One بیشتر توضیح داده شد. Ready Player One رمانی خارق‌العاده بود که به یک فیلم پرفروش با کارگردانی استیون اسپیلبرگ تبدیل شد. متاورس را می‌توان شبکه‌ای از جهان‌های سه‌بعدی شبیه‌سازی‌شده در نظر بگیرید که با استفاده از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به هم متصل شده‌اند.

اساسا به‌جای دسترسی به اینترنت از طریق رایانه، متاورس به شما امکان می‌دهد که آن را تجربه کنید.

چرا در متاورس زمین بخریم؟

دو دلیل: پز دادن و سود کردن! در حال حاضر تعداد زیادی پروژه املاک و مستغلات مجازی در متاورس راه‌اندازی شده‌اند. مفهوم خرید زمین در متاورس نیز مانند خرید NFT است: شما مالک این دارایی دیجیتال هستید و ازآنجایی‌که آن دارایی در بلاک چین وجود دارد، هرکسی می‌تواند صحت آن را تأیید کند.

می‌توانید زمین مجازی خود را بعدا پس از افزایش قیمت، بفروشید، یا می‌توانید تصمیم بگیرید که آن را برای مهمانی‌ها یا رویدادهای انحصاری اجاره دهید!

همچنین می‌توانید یک خانه مجازی را در زمینتان بسازید و آن را برای اجاره واگذار کنید. یا می‌توانید یک گالری هنر دیجیتال راه‌اندازی کنید و به هنرمندان نوپا اجازه دهید آثار هنری خود را در آن به نمایش بگذارند.

چگونه در متاورس زمین بخریم؟

حال، اگر به خرید زمین مجازی در متاورس علاقه‌مند شدید، در ادامه نحوه انجام این کار را آورده‌ایم.

  • یک کیف پول ارز دیجیتال راه‌اندازی کنیدکیف پول ارز دیجیتال

اولین گام این است که یک کیف پول ارز دیجیتال تهیه کنید. شما نمی‌توانید با استفاده از پول فیات زمین مجازی بخرید، بنابراین ابتدا باید یک کیف پول برای خرید و ذخیره ارز دیجیتال خود تهیه کنید. در حالت ایده‌آل، کیف پولی که انتخاب می‌کنید باید قابلیت ادغام در مرورگر شما را داشته باشد.

گزینه‌های زیادی مانند متامسک و تراست والت وجود دارند. در صورت تمایل می‌توانید از کیف پول بایننس چین نیز استفاده کنید. بااین‌حال، بهتر است ابتدا بررسی کنید که آیا کیف پول مورد نظرتان از ارز دیجیتالی که برای خرید زمین مجازی استفاده خواهید کرد، پشتیبانی می‌کند یا خیر.

  • پلتفرم املاک و مستغلات خود را انتخاب کنید

در حال حاضر چندین پلتفرم متاورس وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها ملک بخرید. دو گزینه اصلی عبارت‌اند از Decentraland و Sandbox. اگر می‌خواهید از طریق یک شخص ثالث خرید کنید، OpenSea یک گزینه عالی است.پلتفرم خرید زمین در متاورس

OpenSea یک گزینه عالی برای خرید اولی‌ها است، زیرا به شما امکان می‌دهد بدون جابه‌جایی مداوم بین پلتفرم‌ها، خرید خود را انجام دهید. در OpenSea می‌توانید قیمت‌ها و امکانات رفاهی را مقایسه کنید و ارزش را بر اساس محله مجازی که قطعه در آن قرار دارد ارزیابی کنید.

اگر می‌خواهید اطلاعات جامعی در مورد محل خرید ملک مجازی خود داشته باشید، بهتر است وارد Sandbox یا Decentraland شوید. از این طریق درک بهتری در مورد همسایگان خود نیز خواهید داشت. برای این مطلب، ما از Decentraland استفاده خواهیم کرد، اگرچه مراحل تا حد زیادی در همه پلتفرم‌ها مشابه است.

  • یک قطعه زمین انتخاب کنید

اکنون، شما فقط باید قطعات مختلف زمینی را که در دسترس است مرور کنید و موردی را که می‌خواهید بخرید، انتخاب کنید. می‌توانید ببینید که ملک شما چقدر تا مکان‌های معروف‌تر فاصله دارد. بدیهی است که قیمت برای املاکی که در مجاورت مکان‌های محبوب هستند، افزایش می‌یابد.

انتخاب زمین در متاورس

پس از انتخاب قطعه زمینی که می‌خواهید بخرید، کافی است روی آن کلیک کنید تا اطلاعات موجود را مشاهده کنید. در Decentraland، می‌توانید املاک مجازی را با استفاده از ETH یا MANA خریداری کنید. می‌توانید قیمت‌ها را مشاهده کنید و پیشنهاد بدهید یا مستقیما زمین را به قیمت خرید کنید. اما، پیش از خرید، باید کیف پول خود را به پلتفرم متصل کنید.

  • کیف پول خود را متصل کنید

برای تأیید خرید، باید کیف پول خود را به پلتفرم متصل کنید. کافی است روی Jump In کلیک کنید و سپس با استفاده از کیف پول خود ثبت‌نام کنید.متصل کردن کیف پول ارز دیجیتال

پس از ثبت‌نام و تأیید خرید، زمین مجازی شما به کیف پول شما ارسال می‌شود. شما مالک رسمی آن دارایی مجازی خواهید شد و هرکسی می‌تواند صحت آن را در بلاک چین تأیید کند.

باید هزینه Gas را نیز ملاحظه کنید. مطمئن شوید که مقداری اضافه‌تر از مقدار ذکر شده روی صفحه در کیف پول خود دارید. در صورت تمایل می‌توانید پیشنهاد هم بدهید. این به شما فضایی برای مذاکره می‌دهد، زیرا مالکان می‌توانند تصمیم بگیرند که پیشنهاد را بپذیرند یا رد کنند.

  • خرید خود را تأیید کنید

اگر دارایی کافی در کیف پول خود داشته باشید و قیمت زمین توافق شده باشد، خرید انجام خواهد شد. می‌توانید املاک مجازی خود را در کیف پول خود تأیید کنید. درصورتی‌که از Trust Wallet استفاده می‌کنید، کافی است به بخش Collectibles بروید. در کیف پول MetaMask نیز باید به بخش NFTs بروید تا تأیید خریدتان را مشاهده کنید.

  • مراقب کلاهبرداری‌های NFT باشید

املاک متاورس اساسا یک NFT است. به دلیل رشد فوق‌العاده این نوع دارایی‌ها، کلاهبرداری‌های زیادی وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید. بهتر است همیشه از پلتفرم‌های رسمی و معتبر خرید کنید. همچنین، اگر معامله‌ای زیادی خوب به نظر می‌رسد، احتمالا حقه‌ای در کار است.

ارسال نظر