وزارت دادگستری آمریکا بنیان‌گذار بیت کانکت را متهم کرد

یک هیئت منصفه عالی فدرال در سن دیگو، کومبانی را برای سازماندهی طرح پانزی از طریق برنامه وام‌دهی بیت کانکت (Bitconnect) متهم کرد.

وزارت دادگستری آمریکا بنیان‌گذار بیت کانکت را متهم کرد

بنیان‌گذار صرافی ارزهای دیجیتال بیت کانکت، ساتیش کومبانی (Satish Kumbhani) به گمراه کردن سرمایه‌گذاران جهانی و کلاهبرداری 2.4 میلیارد دلاری متهم شده است.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، یک هیئت منصفه عالی فدرال در San Diego، به طور خاص کومبانی را به کلاهبرداری پانزی با استفاده از طرح وام‌دهی صرافی بیت کانکت متهم کرده‌اند. در اعلامیه این وزارت‌خانه آمده است:

«بیت کانکت یک طرح پانزی را اجرا کرده است که با دارایی سرمایه‌گذاران جدید، پول سرمایه‌گذاران قدیمی را پرداخت کرده و در این میان 2.4 میلیارد دلار از سرمایه مردم را به دست آورده است.»

در اوج داغ بودن بازار این صرافی در سال 2017، ارز دیجیتال BCC بیت کانکت به اوج قیمت 463.11 دلار و ارزش بازار 3.4 میلیارد دلار رسید. بااین‌حال، در روزهای آتی پس از این اوج، BCC تقریبا تمام ارزش خود را از دست داد و سرمایه‌گذاران ضررهای سنگینی را متحمل شدند.

نمودار قیمت ارز دیجیتال BCC بیت کانکت نمودار قیمت ارز دیجیتال BCC بیت کانکت

بنا به اتهامات، کومبانی که در شهر گجرات هند زندگی می‌کند، به سرمایه‌گذاران جهانی خود نوید «سودهای کلان و مطمئن» را داده بود و سرمایه افراد جدید را برای پرداخت سود سرمایه‌گذاران قدیمی استفاده کرده است. در نهایت نیز، پروژه را جمع کرده و تمام سرمایه را دزدیده است.

با حمایت از اتهامات وزارت دادگستری، ترویج دهنده و تبلیغ‌گر بیت کانکت، گلن آرکارو (Glenn Arcaro) در سپتامبر 2021 به اتهامات کلاهبرداری و نقش خود در این پروژه اعتراف کرده است.

این پرونده در حال حاضر توسط دفتر کلیولند FBI و مرکز تحقیقات جنایی اداره کل مالیات مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت محکومیت به همه جرائم مورد اتهام، کومبانی می‌تواند با حداکثر مجازات، مجموع 70 سال زندانی شوند. علاوه بر این، وزارت دادگستری آمریکا توصیه می‌کند که تمام سرمایه‌گذاران بیت کانکت، خود را به‌عنوان قربانیان بالقوه ثبت‌نام کنند.

ارسال نظر