استیک اتریوم؛ چگونه از اثبات سهام اتریوم درآمد کسب کنیم؟

یکی از رمزارزهای ارزشمند موجود در مارکت کریپتوکارنسی، اتر نام دارد که با توجه به نقش کلیدی آن در این بازار و حجم معاملاتی که به خود اختصاص داده است، از آن تحت عنوان ملکه رمزارزها یاد می‌شود.

استیک اتریوم؛ چگونه از اثبات سهام اتریوم درآمد کسب کنیم؟

این رمزارز تاکنون توانسته است توجه بسیاری از بازیگران اصلی دنیای کریپتو را به سمت خود جلب نماید. در حال حاضر روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از دنیای نوظهور رمزارزها وجود دارد که به لحاظ ریسک سرمایه‌گذاری در درجات مختلفی جای می‌گیرند. یکی از روش‌های کسب درآمد مطمئن که دارای ریسک حداقلی است، کسب درآمد از طریق ورود به فرآیند استیک ارز دیجیتال می‌باشد.
پس از رویداد مرج اتریوم، این شبکه بلاک چینی پروتکل اجماع خویش را از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر داد و همین مسئله سبب شد تا بسیاری از ماینرهایی که سابقا در شبکه اتریوم فعالیت داشتند برای کسب پاداش و ایجاد بلاک جدید در این شبکه، به سراغ استیک اتریوم بیایند. در واقع در الگوریتم اجماع اثبات کار، شبکه‌های بلاک چینی به منظور تامین امنیت خود به جای ماینرها به اعتبارسنج‌ها وابسته هستند و از آن جایی که فرآیند استیکینگ به لحاظ زیست محیطی تاثیرات منفی ماین را ندارد، به یکی از روش‌های محبوب برای حل مشکلات مقیاس‌پذیری شبکه تبدیل شده است.
با توجه به مزایای کسب درآمد از طریق استیک اتریوم، ما این مطلب را به بررسی نحوه کسب درآمد از استیک اتریوم اختصاص داده‌ایم؛ اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مروری بر تعریف استیک اتریوم
قبل از آن که بتوانیم به این سوال که چگونه می‌توان از استیک اتریوم به کسب درآمد رسید؟ پاسخ دهیم، ضرورت دارد که نگاهی به خود ماهیت استیک اتریوم و به طور کلی فرآیند استیکینگ (Staking) داشته باشیم تا پس از آن بتوانید با دیدی روشن‌تر در ارتباط با سرمایه‌گذاری در این حوزه تصمیم‌گیری نمایید. در شبکه‌های بلاک چینی که از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می‌نمایند، امنیت شبکه به وسیله ولیدیتورها (Validator) یا همان اعتبار سنج‌ها تامین می‌گردد؛ در واقع در استیک اتریوم، کاربران با قفل کردن اترهای خویش در شبکه بلاک چینی در فرآیند تامین امنیت آن، پردازش کلیه تراکنش‌های انجام یافته در شبکه، ذخیره اطلاعات و به طور کلی ایجاد بلاک‌های جدید در این بلاک چین محبوب به ایفای نقش می‌پردازند و در ازای چنین ایفای نقشی، پاداشی را دریافت می‌کنند که این پاداش در قالب ارز دیجیتال اتر (ETH) خواهد بود.
برای درک بهتر فرآیند استیکینگ و تقریب راحت‌تر آن به ذهن، می‌توان آن را با فرآیند سپرده‌گذاری پول در بانک‌ها مورد مقایسه قرار داد. در سپرده‌گذاری‌های بانکی، افراد سرمایه خویش را در اختیار بانک قرار می‌دهند و در ازای آن متناسب با نرخ سپرده‌گذاری، بهره و سود دریافت می‌کنند و این فرآیند دقیقا همان چیزی است که در فرآیند استیک اتریوم نیز اتفاق می‌افتد و کابران شبکه، رمزارز اتر خویش را به روش‌های مختلفی در شبکه سپرده‌گذاری کرده و در ازای آن متناسب با نرخ بازده سالانه (APR) سود دریافت می‌کنند. در واقع این روش کسب درآمد، برای آن دسته از افرادی که چندان دانش کافی در حوزه کریپتو و ترید رمزارز ندارند، مناسب است.
به بیان ساده‌تر، در استیک اتریوم شما درگیر ریسک‌های معاملاتی نخواهید شد و احتمال هدر رفت سرمایه نیز به حداقل می‌رسد؛ چراکه استیک اتریوم به عمل واریز حداقل 32 اتر و قفل کردن آن اطلاق می‌شود که این کار به منظور فعال کردن نرم‌افزار اعتبارسنجی صورت می‌گیرد. کاربران پس از دریافت پاداش استیکینگ، می‌توانند مجددا اترهای دریافتی را در شبکه سپرده‌گذاری نمایند یا آن را در صرافی‌های معتبری نظیر کیف پول من به فروش رسانده و از این طریق به درآمدهای نجومی دست پیدا کنند.

نحوه شرکت در فرآیند استیک اتریوم

نحوه شرکت و آموزش استیکینگ اتریوم | کیف پول من

حال که با ماهیت استیک اتریوم و همچنین نحوه کسب درآمد از آن بیشتر آشنا شدید و با توجه به ارزش قیمتی بسیار بالای اتر، ممکن است این سوال ذهن شما را به خود مشغول سازد که آیا حتما باید حداقل 32 اتر را در شبکه اتریوم قفل نماییم تا فرآیند استیکینگ آغاز شود؟ یا راهی برای ورود به این حوزه با سرمایه کمتر وجود دارد؟ پاسخ به این سوال در گرو بررسی روش‌های استیکینگ است که در ادامه به بررسی تفصیلی آن‌ها می‌پردازیم:

استیک انفرادی در خانه از طریق راه‌اندازی شبکه اعتبارسنجی
در میان روش‌های موجود برای ورود به حوزه استیکینگ اتریوم، روش استیک انفرادی را می‌توان در دسته سخت‌ترین روش‌های موجود جای داد؛ چراکه شما در این روش نه تنها به سرمایه بالایی برای خرید اتریوم نیاز خواهید داشت بلکه حتما باید یک سیستم کامپیوتری اختصاصی نیز داشته باشید که این سیستم نیز باید به صورت 24 ساعته به اینترنت وصل باشد تا بتوانید از طریق انجام فرآیند استیکینگ به کسب درآمد برسید. در این روش نرخ سود سالیانه پرداختی به شما برابر با 4.9 درصد (چیزی در حدود 2 واحد اتر در ازای 32 اتر) خواهد بود و هرچه تعداد اتر بیشتری را در شبکه قفل کنید، به همان میزان پاداش بیشتری دریافت خواهید کرد.
سهام‌گذاری و استیک اتریوم در استخرهای استیکینگ
اگر در حال حاضر سرمایه کافی برای خرید 32 اتر در اختیار ندارید، در این حالت سهام‌گذاری در استخرهای استیکینگ می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. امروزه با گسترش استفاده از پروتکل اجماع PoS در میان شبکه‌های بلاک چینی، بسترهایی تحت عنوان استخر استیکینگ راه‌اندازی شده که کاربران با قفل کردن دارایی‌های دیجیتالی خود (به هر میزانی که باشد) می‌توانند در فرآیند اعتبارسنجی این بلاک چین‌ها و تامین امنیت آن‌ها به ایفای نقش پرداخته و در ازای آن پاداش‌هایی در قالب ارز دیجیتال اتر دریافت کنند.
به عنوان مثال پلتفرم لیدو (Lido) یکی از بسترهایی است که از آن تحت عنوان استخر استیکینگ رمزارزهای مختلف نظیر اتریوم یاد می‌شود که کاربران از طریق کیف پول سخت‌افزاری لجر قادر هستند به آن متصل شده و در فرآیند استیک اتریوم این پلتفرم حضور فعال داشته باشند. در واقع استیک اتریوم در این پلتفرم به این صورت در نظر گرفته شده افراد با هر میزان دارایی دیجیتالی می‌توانند به آن پیوسته و به هنگامی مجموع مقادیر اتر موجود در هر استخر به 32 واحد اتر رسید، فرآیند استیکینگ آغاز شده و پاداش استیک متناسب با میزان اترهای واریزی در میان کاربران این استخرها تقسیم می‌شود.
سهام‌گذاری اتر از طریق صرافی‌های رمزارزی متمرکز
روش دیگری که به لحاظ امنیتی نیز رتبه خوبی را دریافت کرده، استیک اتریوم به وسیله صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال است. در این روش، صرافی‌ها در واقع عملکردی مشابه عملکرد بانک‌ها در جهان واقعی دارند و به نوعی بستری با کاربری راحت را فراهم نموده‌اند تا افرادی که هیچگونه دانش فنی و تجهیزات تخصصی خاصی ندارند نیز بتوانند دارایی‌های دیجیتالی خود را قفل کرده و در ازای آن پاداش دریافت نمایند. امروزه صرافی‌های معتبر بسیاری همچون کراکن، کوین بیس و بایننس چنین امکانی را برای کاربران خویش فراهم کرده‌اند.
البته لازم به ذکر است که این صرافی‌ها به لحاظ دریافت کارمزد و پرداخت سود، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که قبل از انتخاب آن‌ها باید تحقیقات جامعی در ارتباط با آن‌ها انجام دهید تا بتوانید بیشترین میزان سود را از این طریق دریافت کنید. به عنوان مثال سود سالیانه استیک اتریوم در صرافی کراکن برابر با 4.7 درصد بوده و این درحالی است که این رقم در صرافی کوین بیس به 3.89 کاهش یافته است یا به لحاظ کارمزدی، کارمزد ارائه این سرویس در صرافی کراکن حدودا 15 درصد در نظر گرفته شده است و این در حالی است که شما با انتخاب صرافی کوین بیس باید حدودا 25 درصد از پاداش دریافتی خود را به عنوان کارمزد به این صرافی بپردازید.

سود و ریسک‌های استیک اتریوم

مزایا و معایب استیک کردن اتریوم | کیف پول من

به طور کلی از استیک اتریوم می‌توان به عنوان روشی مطمئن برای کسب سود یاد کرد در دنیای کریپتوکارنسی یاد کرد؛ اما مسلما اگر به دنبال کسب سودهای نجومی هستید و چندان سرمایه زیادی ندارید، این روش کسب درآمدی نمی‌تواند به رویاهای شما جامه عمل بپوشاند و بهتر است به جای آن، بر روی کسب دانش و مهارت ترید خویش متمرکز شوید؛ چراکه همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید شما در استیک انفرادی در ازای 32 اتر (که به هنگام نگارش این مطلب معادل 3 میلیارد و 24 میلیون است)، 2 اتر (189 میلیون) پاداش دریافت می‌کنید و این درحالیست که با صرف درست این مقدار از سرمایه در ترید می‌توان سرمایه اولیه را به چند برابر ارتقا دهید.
ناگفته نماند با توجه به این مسئله که صرافی‌های خارجی به دلیل تبعیت از قوانین FATF که ایران را در لیست سیاه خود جای داده است، عملا امکان استفاده از روش استیک اتر از طریق صرافی‌های متمرکز خارجی را نخواهید داشت. درثانی اگر شما بتوانید از طریق استخرهای استخراج نیز به استیک اتریوم اقدام نمایید، در این حالت برای کسب درآمد و تبدیل آن به پول نقد به صرافی‌ها نیاز خواهید داشت و با وجود مطلب گفته شده در بالا شاید چنین تصور کنید که دیگر امکان کسب درآمد از دنیای کریپتوکارنسی را به عنوان فردی که در ایران سکونت دارد، برای همیشه از دست داده‌اید؛ اما چنین تصوری درست نبوده و شما با استفاده از صرافی‌های معتبر داخلی نظیر کیف پول من این محدودیت را به طور کامل دور بزنید.
صرافی کیف پول من دارای جامع‌ترین وبلاگ فارسی موجود در حوزه کریپتوکارنسی بوده که می‌توانید از آن تحت عنوان یک وب‌سایت آموزشی برای آموزش قدم به قدم ترید و اصطلاحات موجود در این دنیای نوظهور کمک بگیرید. ناگفته نماند که با توجه به ماهیت ایرانی این صرافی، هیچگونه تحریم بین‌المللی در آن اثری نداشته و حساب‌های کاربری شما در این صرافی به دلیل تحریم‌های مالی مسدود و دارایی‌های موجود در آن بلوکه نخواهد شد. (برعکس آنچه که در صرافی‌های خارجی رخ می‌دهد.) لازم به ذکر است که این صرافی توانسته است با فراهم کردن امکاناتی نظیر پشتیبانی از بیش از 1500 رمزارز، برخورداری از تیم پشتیبانی فعال و امنیت بسیار بالا و خرید ارز دیجیتال از طریق شارژ ریالی حساب کاربری، بیش از 1 میلیون تریدر فعال را به سمت خود جذب کرده و به اولین صرافی ارز دیجیتال محبوب ایرانی تبدیل شود.

بهترین روش استیک اتریوم برای کسب درآمد
همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، امروز با بالا گرفتن تب ورود به دنیای معاملات رمزارزی و کسب درآمد دلاری از طریق آن، بسیاری از کاربران ایرانی به سراغ روش‌های کسب درآمدی آمده‌اند که دارای ریسک‌های کمتری است؛ یکی از این روش‌های کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال استیک رمزارزهاست که به شبکه‌های بلاک چینی اختصاص دارد که از پروتکل اجماع اثبات سهام بهره گرفته‌اند. در این شبکه‌ها، اعتبارسنج‌ها در ازای بررسی صحت تراکنش‌های انجام یافته در شبکه و اضافه کردن بلاک جدید به آن، پاداش دریافت می‌کنند و در واقع از مزایای اصلی استیکینگ می‌توان به مواردی همچون کسب پاداش، تامین بهتر امنیت شبکه بلاک چینی و سازگاری آن با محیط زیست اشاره کرد.
شما برای آن که بتوانید به صورت انفرادی به استیک اتریوم اقدام نمایید حداقل به 32 اتر نیاز دارید و اگر سرمایه کافی برای چنین کاری را ندارید می‌توانید از استخرهای استیکینگ کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید که متاسفانه به دلیل وجود تحریم‌های مالی عملا امکان استفاده از صرافی‌های متمرکز خارجی برای سهام‌گذاری اتریوم وجود ندارد و برای فروش پاداش‌های دریافتی خود می‌توانید از صرافی‌های معتبر دیگری همچون کیف پول من کمک بگیرید. اگر اطلاعات کافی در حوزه نحوه نقد کردن پاداش دریافتی ندارید، می‌توانید به بلاگ وب‌سایت کیف پول من سری زده و از راهنمایی‌های موجود در آن بهره ببرید.

ارسال نظر