معرفی یکی از مشهورترین بروکرهای فارکس در ایران

بروکر آلپاری یکی از معروف‌ترین بروکر‌های حال حاضر در بن ایرانیان بوده که در سال ۱۹۹۸ در کشور روسیه به ثبت رسیده است. اکثر معامله گران بازار فارکس ایرانی این بروکر را شناخته و برای مبادلات جفت ارز ها، CFD ها، شاخص ها، سهام، طلا، نفت، ارزهای دیجیتال و… وارد بروکر آلپاری شده اند. در ادامه مطلب به بررسی دقیق‌تر این کارگزاری خواهیم پرداخت.

معرفی یکی از مشهورترین بروکرهای فارکس در ایران

معرفی و بررسی بروکر آلپاری (Alpari)

یکی از بارز‌ترین ویژگی‌های آلپاری این است که تنها با واریز ۱ دلار امکان ورود به کارگزاری آلپاری را بدست آورده و می‌توان از خدمات آن بهره برد. این کارگزاری از بیش از ۲۵۰ نماد معاملاتی پشتیبانی کرده و بر روی پلتفرم‌های MT4، MT5 و Webtrader قابل اجرا است.

کاربران می‌توانند از حداکثر اهرم ۱:۳۰۰۰ برای افزایش حجم معاملات خود استفاده کرده و از طریق ریال، پرفکت‌مانی، بیت کوین، تتر و سایر رمز ارزها تراکنش‌های واریز و برداشت خود را انجام دهند.

آلپاری از زبان فارسی پشتیبانی کرده و کاربران می‌توانند از طریق تلگرام مشکلات خود را با تیم پشتیبانی در میان بگذارند. از دیگر ویژگی‌های این بروکر می‌توان به وجود قابلیت کپی تریدینگ و همچنین حساب اسلامی در آن اشاره کرد. رگوله‌هایی اصلی این کارگزاری FSASVG و FINCOM بوده که رگوله FINCOM برای ایرانیان است.

تاریخچه‌ی آلپاری

بروکر آلپاری از زمان تاسیس تا به الان دوران بسیار متفاوتی را پشت سر گذاشته است؛ به طوری که زمانی با داشتن بسیاری از رگولاتوری‌های معتبر جهانی در سطح بین المللی بسیار شناخته شده بود تا اینکه یکی از اصلی‌ترین شعب آن در انگلستان دچار ورشکستگی شد.

در پی بحران فرانک سوئیس آلپاری به شدت دچار مشکل شد و شعب انگلستان و آمریکای آن بسیار از این قضیه متاثر شده و تا حد ورشکستگی پیش رفتند. بنابراین مدیرعامل شرکت با تیزهوشی تمام برند FXTM را ثبت کرده و با این کار دوباره اعتبار خود را در دنیا بدست آورد. در حال حاضر این کارگزاری در بسیاری از نقاط دنیا دارای شعبه بوده و بسیاری از ایرانیان نیز وارد صرافی آلپاری شده اند.

آسان‎‌ترین راه ورود به آلپاری

سالیان بسیاری است که کارگزاری آلپاری با ایرانیان در ارتباط بوده و از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. در گذشته ایرانیان به راحتی می‌توانستند وارد این بروکر شوند اما اخیرا ایران این کارگزاری را تحریم کرده و معامله گران ایرانی برای ورود به سایت آلپاری می‌بایست آدرس IP خود را تغییر دهند.

کاربران ایرانی می‌توانند از طریق استفاده از اینترنت‌های خانگی پر سرعت، استفاده از اکسس پوینت با پینگ پایین، استفاده از فیلترشکن و استفاده از شماره‌ی کابین مشکلات ورود به سایت آلپاری را تا حد زیادی مرتفع کرده و وارد آن شوند.

انواع حساب بروکر آلپاری

بروکر آلپاری با داشتن ۶ نوع حساب مختلف یکی از معروف‌ترین بروکر‌های فارکس است که برای استراتژی‌های مختلف مسیر ورود متنوعی را دارد. افرادی که به تازگی وارد بروکر آلپاری و دنیای معامله شده‌اند بهتر است از حساب استاندارد این بروکر اقدام کنند. اما افراد حرفه‌ای می‌توانند حساب‌های ECN استاندارد و ECN Pro را استفاده کرده و در کمترین زمان ممکن معاملات خود را به ثبت برسانند.

به طور کلی حساب‌های استاندارد قابل اجرا بر روی دو نوع پلتفرم MT4 و MT5 هستند و تفاوت آن‌ها در حداقل میزان پول ورودی است. حساب‌های نانو یا Nano که تنها بر پلتفرم MT4 هستند حسابهایی محسوب می‌شوند که کمترین میزان دپوزیت یعنی ۱ دلار را شامل می‌شوند. میزان اسپرد در این نوع از حساب‌ها حدود ۱.۷ پیپ بوده و حداکثر لوریج قابل استفاده ۱:۵۰۰ است.

حساب‌های ECN در بروکر آلپاری نیز به سه دسته تقسیم می‌شوند که اولین نوع آن حساب ECN MT4 نام دارد و حداقل میزان پول واریزی می‌بایست ۳۰۰ دلار باشد. نوع دیگری از این حساب‌ها ECN MT5 است که با حداقل ۵۰۰ دلار می‌توان این حساب را باز کرد و آخرین حساب ECN نیز Pro ECN MT4 نام دارد که برای باز کردن این حساب کمتر از ۵۰۰ دلار پذیرفته نیست و قابلیت اجرا بر روی پلتفرم متاتریدر ۴ را دارد.

ریبیت در آلپاری

بروکر آلپاری به افرادی که وارد این کارگزاری شده‌اند پاداشی با عنوان بازپرداخت کارمزد به مشتری ارائه می‌کند. این بازپرداخت به صورت ماهیانه محاسبه شده و بخشی از کارمزد‌های پرداخت شده در هر معامله به مشتریان بازپرداخت می‌شود.

آدرس‌های سایت آلپاری

آلپاری به دلیل داشتن چندین شعبه‌ی مختلف، دارای آدرس سایت‌های مختلفی نیز است. در اصل آلپاری دارای دو شعبه‌ی Alpari limited بوده که در روسیه سنت وینسنت به ثبت رسیده و به مشتریان اروپایی خدمات‌رسانی می‌کند. آدرس سایت این شعبه alpari. com و alpariforex. org هستند و شعبه دیگر آلپاری با نام Alpari international که به ایرانیان خدمات می‌دهد و با آدرس سایت alpari. org در حال فعالیت است.

اعتبار آلپاری

دو فاکتور سابقه و رگولاتوری مهمترین و اساسی‌ترین عوامل تعیین کننده‌ی سطح اعتبار یک بروکر به شمار می‌روند. بروکر آلپاری به لحاظ سابقه‌ی فعالیت چیزی در حدود ۲۵ سال سابقه داشته و به این لحاظ از اعتبار بالایی برخوردار است؛ اما متاسفانه این بروکر تا به حال موفق به دریافت مجوز‌های معتبر بین المللی نشده و به این جهت دچار ضعف است. اما با این حال تعداد ۵۰۱۰ هزار ایرانی مشغول به فعالیت در آلپاری بوده و تا به حال مشکلی برای حساب مشتریان آن گزارش نشده است.

اسپرد بروکر آلپاری

اسپرد به عنوان یکی از هزینه‌های ثابت هر معامله نقش اساسی در میزان سود دریافتی معامله گران ایفا می‌کند. بنابراین انتخاب یک صرافی مناسب که اسپرد پایین‌تری دریافت می‌کند می‌تواند تا حد زیادی در هزنه‌های یک معامله‌گر صرفه جویی کند.

به ویژه اسپرد برای افرادی که معاملات کوتاه مدت و یا اسکلپ انجام می‌دهند بسیار قابل تامل بوده و بخش بزرگی از درآمد را شامل می‌شود. بروکر آلپاری در زمینه‌ی دریافت اسپرد و کمیسیون تمهیداتی را اندیشیده است که معامله گران با شیوه‌های مختلف را راضی نگه می‌دارد.

بر همین اساس آلپاری با اعمال تنها ۰.۴ پیپ اسپرد بر روی جفت ارز‌ها به عنوان کمترین اسپرد بین بروکر‌ها شناخته می‌شود. از طرفی دیگر حساب میکرو متاتریدر ۴ آلپاری دارای ۱.۷ پیپ اسپرد بر جفت ارز‌ها بوده و این مقدار در حساب استاندارد آن به ۱.۲ پیپ می‌رسد. همچنین حساب‌های ECN نیز با کمترین مقدار اسپرد (۰.۴ پیپ) بسیار مناسب افراد حرفه ا ی هستند.

بونوس بروکر آلپاری

یکی از قسمت‌های جذاب بروکر آلپاری کش بک یا ریبیت است که همانطوری که در قسمت‌های قبلی اشاره شد این ریبیت‌ها را به شکل بونوس پس از تبدیل شدن به کاربران وفادار می‌توانید بدست بیاورید.

حساب PAMM بروکر آلپاری

حساب پم یا همان قابلیت کپی تریدینگ از دیگر ویژگی‌های بروکر آلپاری است که افراد پس از ثبت نام و ورود به این کارگزاری می‌توانند از ان بهره‌مند شوند. بر همین اساس کاربران و به ویژه افراد تازه کار می‌توانند با بررسی سوابق برخی از برترین معامله گران حاضر در بروکر یک یا چند نفر از آنها را انتخاب کرده و پس از آن هر معامله‌ای که افراد حرفه‌ای منتخب باز می‌کنند، در حساب افراد تازه کار نیز اعمال شده و به این ترتیب بدون نیاز به هیچگونه فعالیت و دانشی از بازار کسب درآمد کنند.

کلام آخر

در این نوشته سعی بر آن بود که شما علاقه مندان به بازار فارکس را با یکی از محبوب‌ترین کارگزاری‌های بازار فارکس آشنا ساخته و بروکر آلپاری را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم. همانطور که فهمیدیم با ورود به آلپاری می‌توانیم از خدماتی مانند پشتیبانی از زبان فارسی، امکان معامله‌ی بیش از ۵۰۰ نماد معاملاتی، قابلیت استفاده از اهرم، قابلیت باز کردن حساب‌های متنوع و بسیاری دیگر بهره‌مند شده و معاملات خود را مدیریت کنیم.

ارسال نظر