گزارش خبری: نشست هم‌اندیشی با شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران الکامپ ۹۶

رسانه کلیک - باقر بحری مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ و تیم اجرایی سالن الکام استارز نشستی با سرمایه‌گذاران و مشتاقان این نمایشگاه برگزار کرد.

گزارش خبری: نشست هم‌اندیشی با شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران الکامپ ۹۶

در این نشست، بحری، در مورد لزوم حمایت سرمایه‌داران و شتاب‌دهنده‌ها از این نمایشگاه صحبت کرد و در مورد امکانات جدیدی که به بیست و سومین نمایشگاه الکامپ اضافه شده است، توضیحاتی ارائه داد. در پایان سرمایه گذاران و شتاب‌دهندگان پیشنهادات و سؤالات خود را مطرح کردند.

بنابر اظهارات بحری: امسال تغییرات عمده‌ای در سالن الکام استارز در نظر گرفته‌شده است. اختصاص فضای چهار هزار متری در سالن ۸ و ۹ به استارت‌آپ‌ها موجب شد مرحله داوری اولیه که در سال گذشته به دلیل محدودیت فضای نمایشگاهی وجود داشت، حذف شود. امکانات و تجهیزات حرفه‌ای در فضایی استاندارد در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار خواهد گرفت. همچنان آماده دریافت نظرات و ایده‌های جدید از سوی فعالان صنف هستیم تا این نمایشگاه را که معتقدیم به صنف تعلق دارد مطابق با خواسته‌های اعضا و فعالان آن برگزار کنیم. در الکام استارز این دوره فرصت حضور شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران را در کنار استارت‌آپ‌هایی که تاکنون از آن‌ها حمایت کرده‌اند، فراهم ساختیم. آن‌ها می توانند به‌طور کامل جزیره‌ای در اختیار داشته باشند. شانسی هم در نظر گرفته‌شده تا این گروه‌ها بتوانند ضمن استفاده از حمایت‌ها جزیره خود را ایجاد کنند؛ استارت‌آپ‌های تحت حمایت یک سرمایه‌گذار قادرند در کنار یکدیگر در فضای حمایتی سازمان قرار گیرند و سرمایه‌گذار هم طبق تعرفه‌های نمایشگاه غرفه‌ای در کنار آن‌ها داشته باشد و جزیره‌ای متشکل از هر دو به وجود آورند.

بحری با اشاره به امکانات این دوره نمایشگاه اعلام کرد: سه استیج برای سه مدل ارائه ایده در نظر گرفته‌شده است تا این بخش‌های بدون تداخل با یکدیگر فعالیت کنند. فضای کافی‌شاپ هم نسبت به افزایش متراژ سالن، بزرگ‌تر خواهد شد.

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ اضافه کرد: این نوع تقسیم‌بندی دسترسی به هر گروه از استارت‌آپ‌ها و شرایط بازدید از آن‌ها را تسهیل کرده و ازدحام بی‌مورد جلوگیری می‌کند.

بحری با ارائه سه مدل فرصت در این دوره از نمایشگاه تصریح کرد: در مدل نخست بر جنبه آموزشی تأکید شده است؛ مدل دوم بر جنبه رقابتی تکیه دارد و استارت‌آپ‌ها برای دستیابی به یک جایزه خود را در معرض داوری قرار می‌دهند. مدل سوم فرصت ارائه ایده برای استارت‌آپ‌هایی است که به دنبال سرمایه‌گذار برای کسب‌وکار خود هستند. داوران این بخش متشکل از افراد مؤثر از مجموعه‌های سرمایه‌گذار و شتاب‌دهنده‌ها خواهند بود.

در ادامه شرکت‌کنندگان هم نظرات خود را مبنی بر حمایت از استارت‌آپ‌ ها اعلام کردند. پیشنهاداتی هم مبنی بر برگزاری کلاس‌های آموزشی در جهت شناخت استارت‌آ پ‌ ها در منظر عمومی ارائه دادند. آن‌ها همچنین اعلام کردند که داوری‌های این دوره می‌بایست در هر سه مدل رقابتی یکسان باشد و داوران می‌بایست از میان کسانی انتخاب شوند که کسب‌وکارشان داوری و خود از سرمایه گذاران استارت‌آ پ‌ ها باشند. همچنین می‌بایست در صورت برنده شدن استارت‌آ پ ها، با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مختلف، آن‌ها را به نمایشگاه‌های بین المللی فرستاد تا بتوانند با آشنایی و آگاهی از بازار جهانی، از فرصت‌ها و امکانات پیش روی خود استفاده کنند.

ارسال نظر