شرکت الکترونیک آرتز یک IP جدید می سازد!

رسانه کلیک - به نظر می رسد بازی جدید شرکت الکترونیک آرتز هم اکنون توسط استودیوی Motive در حال ساخت است و در طرفی دیگر، استودیوی «ریسپان اینترتیمنت» نیز بر روی توسعه عناوین ویدیویی جدیدی کار می کند.

شرکت الکترونیک آرتز یک IP جدید می سازد!

چندی پیش شرکت نامدار الکترونیک آرتز جلسه ارائه گزارش مالی چند ماهه اخیر خود را با حضور مدیران و سرمایه گذاران برگزار کرد که در جریان این کنفرانس، اطلاعات و جزئیاتی از بازی های جدید این شرکت به اشتراک گذاشته شد.

آقای اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیر عامل شرکت الکترونیک آرتز، در طول این جلسه اظهار داشت که هم اکنون تعداد زیادی از استودیوهای EA نظیر موتیو (Motive Studio) و ریسپاون انترتینمنت ( Respawn Entertainment ) بر روی پروژه های مختلفی تمرکز کرده اند و در آینده نزدیک، شاهد معرفی این آثار تازه خواهیم بود.

بر این اساس، اینکه الکترونیک آرتز در سال جاری میلادی با انتشار عناوینی همچون Battlefield V و Anthem سنگ تمام می گذارد، بدین معنا نیست که این شرکت برای سال آینده برنامه خاصی ندارد و تعداد محدودی از آثار خود را به بازار عرضه می کند. با توجه به صحبت های اخیر اندرو ویلسون، مشخص شد که الکترونیک آرتز تنها به مجموعه ها و فرانچایزهای خود امید نبسته، بلکه با خلق و ساخت IP های کاملا جدید به دنبال گسترش حوزه فعالیت و کاری خود است.

به گفته اندرو ویلسون، ظاهرا استودیوی ریسپاون انترتینمنت در حال کار بر روی نسخه جدید مجموعه پرطرفدار «جنگ ستارگان» به نام Star Wars: Jedi Fallen Order است که این عنوان ویدیویی در سال مالی 2020 شرکت الکترونیک آرتز (بازه زمانی ابتدای ماه آوریل 2019 الی پایان ماه مارس 2020) منتشر می شود. فارغ از این بازی، اعضای این استودیو خلاق بر روی ساخت یک پروژه جدید مشغول به کار هستند که متاسفانه اطلاعاتی در این باره ارائه نشده است.

در سمت دیگر، استودیوی موتیو ، خالق بازی Star Wars: Battlefront II، بنا به دستور شرکت الکترونیک آرتز پروسه و فرآیند تولید و ساخت یک IP جدید را آغاز کرده است. به علاوه، سایر استودیوهای ساخت بازی های موبایل شرکت الکترونیک آرتز نیز در حال توسعه عناوین ویدیویی تازه و جدیدی هستند.

متن بخشی از بیانیه شرکت الکترونیک آرتز در خصوص عناوین ویدیویی و IP های جدید که در جریان کنفرانس ارائه گزارش مالی منتشر شد، به شرح زیر است:

در کنار عناوین ویدیویی برجسته و فوق العاده نظیر Anthem، Battlefield V، آثار ورزشی بخش ورزش های الکترونیکی شرکت الکترونیک آرتز (EA Sports) و Command and Conquer Rivals که در سال جاری میلادی منتشر می شوند، ما هم اکنون بر روی ساخت و توسعه یک آی پی (IP) کاملا جدیدی برای تمامی پلتفرم ها مشغول به کار هستیم. در میان تمامی استودیوهای شرکت الکرونیک آرتز در سراسر جهان، استودیوی ریسپان اینترتیمنت در حال کار بر روی بازی Star Wars: Jedi Fallen Order است و این عنوان برای عرضه در سال مالی 2020 شرکت الکترونیک آرتز (از ابتدای ماه آوریل سال میلادی 2019 تا پایان ماه مارس سال میلادی 2020) برنامه ریزی شده است. جدا از این اثر، ریسپان بر روی یک آی پی (IP) جدید نیز تمرکز کرده است. همچنین، استتودیوی Motive نیز در حال ساخت یک آی پی جدید است. استودیوهای ساخت بازی های مویایل شرکت الکترونیک آرتز نیز در حال توسعه عناوین ویدیویی جدید و متخلفی هستند و پروژه های زیادی در آینده نزدیک معرفی خواهند شد. به منظور ارائه بهترین تجربه ممکن و ساختار پایه بهتر به مخاطبان و طرفداران خود، اطمینان حاصل می شود که المان هایی نظیر انتخاب، عدالت، ارزش و سرگرمی را برای این افراد به ارمغان می آوریم.

آقای اندرو ویلسون در ادامه اشاره کرد که سرویس های اشتراکی موارد انتخابی زیاد و ارزش های متنوعی را در دنیایی به همراه می آورند که منجر به افزایش محتویات آن ها می شود. وی در این خصوص توضیح داد که در آینده راه ها و روش ساخت و تجربه عناوین به لطف ماشین های آموزشی، سرویس ابری بازی های ویدیویی و هوش مصنوعی (AI) جدید دست خوش تغییراتی خواهد شد. به علاوه، شرکت الکترونیک آرتز در نظر دارد که در این زمینه ها و پایه های اساسی صنعت بازی های ویدیویی سرمایه گذاری کند.

در پایان این جلسه، آقای بلیک یورگنسن (Blake Jorgensen)، مدیر ارشد مالی شرکت الکترونیک آرتز، اعلام کرد که هم اکنون عمده سرمایه این شرکت به ساخت و توسعه بازی های جدید (IP) اختصاص داده شده است و EA قصد دارد که در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد. بدین ترتیب، الکترونیک آرتز به دنبال جذب نیرو و تاسیس استودیوهای جدیدی است تا با همکاری آن ها IP های جدید و بیشتری را برای بازیکنان و طرفداران تولید کند.

بلیک یورگنسن معتقد است که در صورت سرمایه گذاری بر روی تاسیس استودیوهای تازه و اختصاص عمده سرمایه الکترونیک آرتز به ساخت IP های جدید منجر به افزایش محتویات و رشد تجارت اشتراکی خواهد شد.

در نهایت، آقای بلیک یورگنسن خاطرنشان کرد که به احتمال قوی یک و یا دو عنوان ویدیویی هیجان انگیز و جذاب جدیدی در راه است و در اواخر سال جاری میلادی شاهد انتشار اطلاعات بیشتری در رابطه با این آثار خواهیم بود.

بازی جدید شرکت الکترونیک آرتز

همچنین، از دیگر خبرهای مرتبط با بازی جدید شرکت الکترونیک آرتز می توان به علاقه این شرکت به ساخت و توسعه یک عنوان ویدیویی در سبک بتل رویال (Battle Royale) اشاره کرد. بنا بر جدیدترین اخبار دنیای بازی های ویدیویی، به نظر می رسد موفقیت خیره کننده و درآمدزایی خارق العاده بازی Fortnite باعث شده تا شرکت الکترونیک آرتز نیز به سراغ ساخت یک بازی رایگان و صدالبته بتل رویال برود. هرچند، اعضا و مدیران این شرکت هنوز به صورت رسمی خبر آغاز ساخت بازی جدید در سبک بتل رویال را تایید نکرده اند و تنها از احتمال ساخت چنین عنوانی سخت گفته اند که امیدوار هستیم در آینده جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر شود.

با توجه به این خبر، ممکن است یکی از استودیوهای ریسپاون انترتینمنت و موتیو وظیفه بررسی و خلق بازی بتل رویال شرکت الکترونیک آرتز را برعهده گرفته باشد که در این صورت، به‌زودی با این اثر مورد انتظار بیشتر آشنا می شویم.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بازی جدید شرکت الکترونیک آرتز چیست؟ به نظر شما، آیا این عنوان ارائه دهنده کدام یک از سبک ها خواهد بود؟ شما چه انتظاراتی از بازی جدید شرکت الکترونیک آرتز دارید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر