اموجی‌های جدید و پشتیبانی از "فورس تاچ" به اندروید N اضافه می‌شوند

ظاهرا دو نمونه از تغییرات دیگری که کمپانی گوگل در نسخه جدید سیستم عامل اندروید خود اعمال کرده مربوط به پشتیبانی آن از اموجی‌های (Emoji) جدید و همچنین پشتیبانی پیش فرض از قابلیت فورس تاچ (Force Touch) است.

اموجی‌های جدید و پشتیبانی از "فورس تاچ" به اندروید N اضافه می‌شوند

همانطور که می‌دانید کمپانی گوگل چندی پیش در یک اقدام جالب توجه نسخه پیش نمایش سیستم عامل اندروید N را منتشر کرد. تغییرات بسیار زیادی در این نسخه از سیستم عامل اندروید ایجاد شده است. اگر به خاطر داشته باشید، پیش از این ما در مقاله‌ای با عنوان "نگاهی به تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید اندروید N" به ذکر تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید این سیستم عامل پرداختیم. اما همانطور که می‌دانید هنوز زمان نسبتا زیادی تا انتشار رسمی اندروید N باقی مانده و مطمئنا در آینده تغییرات بیشتری در آن اعمال می‌شود.

گوگل اعلام کرده که سیستم عامل اندروید N احتمالا طی تابستان سال جای به طور رسمی معرفی می‌شود و مطمئنا سری محصولات نکسوس این شرکت، اولین محصولاتی هستند که قادر به استفاده از به روز رسانی این سیستم عامل خواهند بود. تا زمان انتشار نسخه رسمی این سیستم عامل همچنان شاهد ارائه قابلیت‌های جدید و همچنین بهبود عملکرد و بهینه‌سازی‌های بیشتری آن خواهیم بود. گوگل چندی پیش اعلام کرد که قابلیت اولویت بندی نوتیفیکیشن‌ها در سیستم عامل اندروید N نیز به شکل پیشرفته‌تری ارائه شده و شامل شش سطح عملکرد مختلف می‌شود. به موجب وجود این قابلیت شما می‌توانید پیغام‌های هشدار اپلیکیشن‌های مختلف نصب شده بر روی دستگاه اندرویدی خود را اولویت‌بندی کنید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله با عنوان "گوگل قابلیت مدیریت نوتیفیکشن‌های اندروید N را ارتقاء داد" را مطالعه کنید.

اما به تازگی گوگل از وجود دو قابلیت جدید در سیستم عامل اندروید N خبر داده است. یکی از این قابلیت‌ها مربوط به اضافه کردن اموجی‌های جدید به این نسخه از سیستم عامل اندروید است. حتما می‌دانید که اموجی در واقع تصاویر مفهومی و صورتک‌هایی هستند که در پیام‌های مجازی به منظور انتقال احساسات و عواطف انسانی از آن‌ها استفاده می‌شود. شاید جالب باشید که بدانید در ابتدا این شکلک‌ها توسط ژاپنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و در واقع اموجی‌ها متعلق به فرهنگ ژاپنی هستند، اما با گسترش میزان استفاده از فضای مجازی به تدریج این صورتک‌ها در سایر مناطق و مکان‌های مختلف نیز مورد استفاده قرار گرفت.

به گزاش کلیک، گوگل سعی داشته که در اموجی‌های جدید سیستم عامل اندروید N توجه بیشتری به شکل‌های انسانی داشته باشد. به بیان دیگر در این سیستم عامل، تعداد اموجی‌هایی که در آن‌ها از تصویرک‌های صورت انسان استفاده شده بیشتر و متنوع‌تر شده‌اند. با این وجود اموجی‌های پیشین نیز دست‌خوش تغییراتی شده و متنوع‌تر خواهند بود. اما گذشته از مسئله اموجی‌ها، گوگل ساعاتی به طور رسمی اعلام کرد که سیستم عامل اندروید N به طور پیش فرض امکان پشتیبانی از قابلیت فورس تاچ یا همان Force Touch را ارائه خواهد کرد. اقدامی که شاید برای دوستداران سیستم عامل آی او اس اپل چندان خوشایند محسوب نشود، چرا که در ابتدا اپل بود که این قابلیت را در آیفون‌ها و سیستم عامل آی او اس خود ارائه کرده بود و حال گوگل به نوعی قصد کپی‌برداری از این قابلیت را دارد.

چنانچه امکان پشتیبانی از قابلیت فورس تاچ به طور پیش فرض در سیستم عامل اندروید N ارائه شود، دیگر کمپانی‌های طراح و تولید کننده محصولات اندرویدی به منظور پشتیبانی دستگاه‌هایشان از قابلیت فورس تاچ نیازی به اعمال تغییرات منحصر به فرد در رابط کاربری‌های اختصاصی محصولاتشان نخواهند داشت. همچنین توسعه دهندگان و برنامه‌نویسان سوم شخص نیز می‌توانند به شکل موثرتری این قابلیت با اپلیکیشن‌های اختصاصی خود همگام‌سازی کنند. بنابراین اندروید N گوگل به اموجی‌های جدید و همچنین امکان پشتیبانی از قابلیت فورس تاچ مجهز می‌شود. بدون تردید تا زمان انتشار رسمی این سیستم عامل باز هم شاهد اعمال تغییرات و ایجاد ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی در آن خواهیم بود.




منابع:

theverge

androidheadlines

ارسال نظر