تلگرام اروپا را به هم ریخت

آخرین خبرها حاکی از آن است که «برنار کزنوو» و« توماس دمایزیر» وزیران کشور فرانسه و آلمان روز سه شنبه از کمیسیون اروپا خواستار یک چارچوب قانون مشخص برای نرم افزارهای ارتباطی رمزگذاری حتی پیام رسان های غیراروپایی همچون «تلگرام» که مورد سوء استفاده تروریست ها قرار می گیرد، شدند.

تلگرام اروپا را به هم ریخت

به گزارش کلیک، این تدابیر با افزایش حملات تروریستی در اروپا و در پی اقداماتی که برای جلوگیری از حملات آنها به کار گرفته می شود، انجام می پذیرد.
کزنوو پس از دیدار با همتای آلمانی خود، گفت: ما پیشنهاد می کنیم که کمیسیون اروپا امکان قانونگذاری با رویکرد نزدیکی حقوق و الزامات را برای همه اپراتورها اعم از اروپایی و غیراروپایی، بررسی کند.

وی همچنین اضافه کرد: این اقدام قانونی می تواند اپراتورهایی را هم که میل به همکاری ندارند به حذف پیام غیرقانونی و رمزگشایی پیام در چارچوب تحقیقات قضائی، مجبور کند.
بر پایه این گزارش، منظور اصلی وزیران کشور فرانسه و آلمان از شبکه های پیام رسان رمزگذاری شده، شبکه «تلگرام» است که مورد سوء استفاده تروریست ها برای محرمانه ماندن اطلاعاتشان، قرار گرفته است.این پیام رسان در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط روسیه ساخته شده است. این برنامه، رمزگذاری ویژه ای برای محرمانه نگاه داشتن پیام ها دارد و بدین ترتیب داشتن یک کد مخصوص برای رمزگشایی پیام ها ضروری است.
وزیران کشور فرانسه و آلمان همچنین بر لزوم «اشتراک گذاری نظام مند اطلاعات ثبت شده در اروپا» که توسط همه اعضای اتحادیه اروپا تامین شده، تاکید کردند.
مقامات فرانسوی با اشاره به ترجیح تروریست ها برای استفاده از شبکه تلگرام، مرتبا انگشت اتهام را به سوی این برنامه پیام رسان می گیرند.
کزنوو همچنین عنوان کرد: تبادل اطلاعات میان برخی از نرم افزارها بیش از پیش نظامند شده و باید بتوان آن را در روند قضائی شناسایی کرد و به عنوان سند مورد استفاده قرار داد.
وزیر کشور فرانسه به منظور «جلوگیری از بروز بحث و جدل های بی مورد»، اعلام کرد که قرار نیست رمزگذاری پیام ها که ارتباطی امن را میسر می کند، زیر سوال رود.

ارسال نظر