پایان عصر کلمات مکتوب طبق پیش بینی فیسبوک

وقتی بشر برای اولین بار با تاثیر عرصه جهانی و جدید ارتباطات مواجه شد، کلای شیرکی، متفکر برجسته در حوزه دیجیتال، این استدلال را ارائه داد که اینترنت ما را فعالتر کرده - حتی اگر خیلی اندک باشد.

پایان عصر کلمات مکتوب طبق پیش بینی فیسبوک

به گزارش کلیک، درواقع، فیسبوک همه ما را تبدیل به نویسنده کرده است، چراکه فضای انتخابی میلیون‌ها نفر برای به اشتراک گذاری دیدگاه‌ها و تجارب زندگی میباشد. اما در طی ۵ سال آینده این خلاقیت ممکن است بسیار متفاوت بنظر برسد. فیسبوک پایان کلمات مکتوب را پیش بینی کرده است.
به گفته نیکولا مندلسون، مدیر عملیات فیسبوک در اروپا، خاورمیانه و افریقا، در کنفرانسی واقع در لندن، در طی این ۵ سال، فیسبوک بسیار متحرک خواهد شد و تماما تبدیل به ویدئو می‌شود.
مارک زاکربرگ، پیشتر گفته بود که ویدئو برای این صحنه مهم و مهمتر خواهد شد. اما مندلسون فراتر رفته و مطرح میکند که آمارها نشان داده کلمات مکتوب همگی با تصاویر متحرک و تکلم جایگزین میشود.
مندلسون گفته است بهترین راه نمایش حوادث در جهان، که درآن اطلاعات بسیار زیادی منتقل میشود، ویدئو میباشد. ویدئو اطلاعات زیادی را در دوره سریع تری ارائه میدهد. لذا به ما اجازه دریافت اطلاعات بیشتری را میدهد.
درکل تغییر قابل درکی وجود دارد - شاید چون کلمات مکتوب جنبه نسبتا اساسی تمدن است. اما بطور کامل ازبین نمیرود. مندلسون تضمین داد که همه شما باید برای ویدئوها مطالب بنویسید.
فیسبوک صاحب اینستاگرام، یکی از بهترین ابزارهای آنلاین برای اشتراک تصاویر می باشد. دررابطه با اسنپ چت، که روی اشتراک ویدئو متمرکز می شود، مندلسون گفت که این داد و ستد بسیار متفاوت خواهد بود.
البته فیسبوک ویدئوهای ارتقایافته ای دارد، لذا از مندلسون پرسیدم که آیا شرکت این تغییر را از مطالب متنی دور نگه میدارد؟ وی اصرار داشت که تغییر مشتق شده از خود کاربر است، تغییری طبیعی که با نگاه به آمارها به خوبی مشخص است.
وی گفت واقعیت مجازی رشد خواهد کرد و ۳۶۰ ویدئو پیش پا افتاده خواهد بود. ما شاهد کاهش سالانه متون هستیم... اگر حق شرط گذاشتن داشتم میگفتم : ویدئو، ویدئو، ویدئو.

ارسال نظر