دو قابلیت FastStart و Groups به کنسول ایکس باکس وان اضافه شد

رسانه کلیک - شرکت سرشناس مایکروسافت در ماه ژوئن سال جاری با انتشار به‌روزرسانی بزرگ، دو قابلیت FastStart و Groups را به کنسول ایکس باکس وان اضافه می کند.

دو قابلیت FastStart و Groups به کنسول ایکس باکس وان اضافه شد

چنانچه کنفرانس مایکروسافت در رویداد بزرگ E3 سال جاری میلادی را دنبال کرده باشید، حتما با دو قابلیت FastStart و Groups کنسول ایکس باکس وان آشنا هستید. ویژگی هایی که بر اساس گفته های ردموندی ها، دانلود و اجرای عناوین ویدیویی در این دستگاه را سریع تر از گذشته می کند و در کنار آن، امکان دسته بندی بازی ها و برنامه ها را نیز مطابق نظر کاربر فراهم می سازد.

حال با وجود گذشت یک ماه از معرفی این دو ویژگی و بررسی های همه جانبه کاربران آلفا (Alpha)، مایکروسافت به وعده خود عمل کرد و در روز گذشته با انتشار به‌روزرسان ماه ژوئن کنسول ایکس باکس وان، هر دو قابلیت FastStart و Groups را در اختیار کاربران و دارندگان این پلتفرم قرار داد.

به طور دقیق تر، قابلیت FastStart یا همان شروع سریع به کمک روش یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی با شناسایی فایل ها و دیتاهای مهم و اساسی یک عنوان ویدیویی و دریافت این اطلاعات مورد نیاز، اجرای بازی ها و برنامه ها را سریع تر می کند. مایکروسافت در این خصوص مدعی است که قابلیت شروع سریع می تواند سرعت اجرای بازی ها و برنامه ها را حتی تا دو برابر حالت قبلی افزایش دهد.

بدین ترتیب، زمانی که دانلود بازی شما به پایان نرسیده و تمامی دیتاهای آن را دریافت نکرده باشید، این ویژگی به صورت خودکار با دانلود فایل های مورد نیاز برای اجرای مراحل اولیه بازی باعث می شود تا بتوانید عنوان ویدیویی مورد نظر خود را اجرا کنید. به ساده تر، می توان زمانی که حتی دانلود دیتای یک بازی کامل نشده است، آن را بر روی کنسول ایکس باکس وان اجرا و تجربه کرد.

با توجه به اینکه در این چند سال اخیر حجم و محتوای بازی ها بسیار بیشتر شده و هم اکنون اغلب عناوین ویدیویی چیزی در حدود 40 الی 50 گیگابایت حجم دارند و در طرفی دیگر، سرعت اینترنت در برخی کشورها از جمله ایران چندان هم بالا نیست، بدون تردید این قابلیت کمک شایانی به گیمرها و بازیکنان کنسول ایکس بکس وان می کند تا بدون دریافت کامل دیتا، به تجربه مراحل اولیه بازی بپردازند و در این مدت که کاربران مشغول طی مراحل ابتدایی هستند، دستگاه نیز به صورت خودکار سایر محتویات و دیتا را دریافت می کند و به مرور دانلود و دریافت بازی کامل می شود.

امکان استفاده از قابلیت شروع سریع مستلزم پشتیبانی بازی های ویدیویی از این ویژگی است و متاسفانه در حال حاضر کلیه بازی های کنسول ایکس باکس وان از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند. هرچند، ردموندی ها به دنبال این هستند تا بازی ها و برنامه های زیادی را تحت پوشش این قابلیت مهم و جدید قرار دهند.

گفتنی است؛ هم اکنون تنها تعداد محدودی از بازی هایی که بر روی سرویس Xbox Game Pass قرار دارند، از قابلیت شروع سریع یا همان FastStart بهره می برند.

دیگر ویژگی جدیدی که در به‌روزرسانی ماه ژوئن به کنسول ایکس باکس وان اضافه شده است، Groups نام دارد. این قابلیت جدید به کاربران اجازه می دهد تا بازی ها و برنامه های مورد علاقه خود را مطابق سلیقه خود با نام های مختلف دسته بندی کنند. به کمک این ویژگی می توانید دسته بندی های بی شماری از برنامه ها و بازی ها خود بسازید، هر گروه را به صورت دلخواه نام گذاری کنید و به شخصی سازی آن ها بپردازید.

نکته قابل توجه ویژگی Groups این است که کلیه دسته بندی ها در بخش Home و «برنامه های من» (My Programs) به صورت Pin (سنجاق شده) نمایش داده می شوند. از این رو، دسترسی به این گروه ها نیز آسان و سریع است و به راحتی می توانید برنامه ها و بازی های خود را مدیریت کنید.

جدا از دو قابلیت FastStart و Groups کنسول ایکس باکس وان، به‌روزرسان ماه ژوئن شامل موارد و بهبودهای دیگری نیز می شود. در این به‌روزرسان، شرکت مایکروسافت بازهم به سراغ بخش جست و جوی کنسول رفته و با ایجاد تغییراتی در آن، امکان سرچ و جست و جو را راحت تر و سریع تر از قبل کرده است. هم اکنون در هر کجای داشبورد کنسول ایکس باکس وان که باشید، با فشردن کلید Y می توانید صفحه و منوی جست و جو را باز کنید.

از دیگر قابلیت ها و تغییرات جدید به‌روزرسان ماه ژوئن کنسول ایکس باکس وان می توان به بهبود سرویس Mixer اشاره کرد. این بهبود مربوط به نمایش وبکم به صورت تمام صفحه و تسهیل امکان کنترل و استفاده از نسخه تحت وب این سرویس می شود. به علاوه، کیفیت و پایداری استریم ها در این به‌روزرسانی بهتر شده و پشتیبانی از موس و کیبورد به پلتفرم پی سی و همچنین پشتیبانی از لمس چندگانه به دستگاه هایی که از قابلیت لمسی برخوردار هستند، اضافه شده است.

در پایان این خبر، فراموش نکنید که دیدگاه ها و نظرات شخصی خود در رابطه با دو قابلیت FastStart و Groups کنسول ایکس باکس وان را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر