اولین زن حامل واکسن کرونا چه گفت؟

رسانه کلیک - در شرایطی که کشورهای زیادی در جهان در تلاش برای تولید واکسن کرونا هستند، یک زن داوطلب آمریکایی یکی از اولین حاملان واکسن این ویروس لقب گرفت.

اولین زن حامل واکسن کرونا چه گفت؟

جنیفر هالر که بدنش میزبان اولین واکسن کووید-۱۹ در جهان است، گفت: «امیدوارم با این کار واکسن بیماری هر چه زودتر ساخته شده و منجر به نجات جان مردم شود.»

او در جریان یک گفتگوی تلویزیونی در مورد رفتارهای روزمره‌اش بعد از تزریق واکسن گفت: «دمای بدن خود را به طور مستمر می‌سنجد و هر نشانه جانبی را به طرف های ذیربط اطلاع می‌دهد.»

این زن ۴۳ساله در مورد احتمال آثار جانبی احتمالی این واکسن هم اعلام کرد آماده هر احتمالی است و با وجود آن که اولین انسانی است که این واکسن وارد بدنش شده، اما احساس ترس ندارد.

هالر تاکید کرده است: «اکنون ویروس کرونا را در بدنش دارد از این رو نگرانی از بابت مبتلا شدن به این ویروس را هم نخواهد داشت»

لازم به ذکر است این واکسن که ام.آر.آن.ای ۱۲۷۳ نام گرفته برخلاف واکسن‌های رایج که حاوی نسخه ضعیف شده یا کشته شده ویروس است، حاوی ویروس کرونا ۲۰۱۹ نیست و تزریق آن نمی‌تواند داوطلبان را به بیماری کووید-۱۹ مبتلا کند.

این واکسن که هزینه‌های تحقیقاتی آن از سوی وزارت بهداشت آمریکا تامین شده توانسته بی نیاز از گام نخست معمول برای ساخت واکسن باشد که معمولا دانشمندان را ملزم می‌کند نمونه نخستین را بروی حیوانات آزمایش کنند و نتیجه آن بروی سیستم دفاعی بدن حیوانات بررسی کنند.

کارشناسان می‌گویند با وجود آغاز آزمایش این واکسن بروی انسان، هنوز ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا نتایج این تزریق آزمایشی قابل تعمیم به عموم ارزیابی شود.

ارسال نظر