پنج افزونه مرورگر کروم که سرعت و دقت شما را بالا می برند

با این پنج افزونه جالب کروم می توانید حواس پرتی های خود حین کار را کم کرده و عملکرد خود را بالا ببرید.

پنج افزونه مرورگر کروم که سرعت و دقت شما را بالا می برند

به گزارش کلیک، گاهی زمانی را که به صورت آنلاین می گذارنیم به جای انجام کارهای مهم تلف می کنیم. به تمام ساعاتی فکر کنید که باید کار می گردید اما آن را در فیسبوک و ویکی پدیا گذرانده اید. در ادامه با پنج نمونه از این افزونه ها آشنا می شوید.

دی بورد

ابزار های مدیریت کار برای انجام کار های روزانه ضروری هستند اما اگر کار با آن ها پیچیده باشد استفاده از آن ها نتیجه معکوس خواهد داشت. همچنین اینکه یادتان بماند آن ها را باز و به روزرسانی کنید هم مشکل دیگری است.

dayboard-100648676-large

افزونه دی بورد (Dayboard) در یک صفحه کوچک پنج عدد از مهم ترین کارهایی که باید انجام شوند را لیست می کند و هر بار که یک تب جدید در کروم باز کنید آن را نمایش می دهد. اگر این حالت به شما کمک نکرد که کارهایتان را سر و سامان بدهید و متمرکز بمانید از حالت تمرکز (focus mode) آن استفاده کنید تا در لیست تنها یک مورد نمایش داده شود.

اوتو تکست اکسپندر

می دانید که استفاده از میان‌برهای کیبورد کارایی را افزایش می دهد. نرم افزار های گوگل درایو تعداد زیادی از این میان‌برها برای کارهایی که بیشتر انجام می شوند دارند. افزونه اوتو تکست اکسپندر (Auto Text Expander) به شما این امکان را می دهد که خودتان میان‌برهایی را که نیاز دارید بسازید.

auto-text-expander-chrome-extension

با این افزونه می تواند برای عبارات و جملاتی که مثلا در ایمیل ها بیشتر استفاده می کنید تنها میان‌بر را بنویسید تا عبارت کامل را در جای آن قرار بگیرد. این کار راهی خوب برای استراحت دادن به مچ دستتان نیز هست.

وان تب

باز کردن تعداد زیادی تب هنگام کار با مرورگر ابتدا به نظر کار خوبی می آید اما وقتی که تمرکزتان را نمی توانید روی یک صفحه بگذارید و حافظه کامپیوترتان هم گرفته می شود هم اینطور نخواهد بود. وان تب (OneTab) راهی سریع برای پاکسازی این شلختگی ها دارد.

onetab-100648679-large

وقتی روی آیکون وان تب کلیک می کنید تمام تب ها به یک لیست تبدیل می شوند و با مرتب شدن فضای کاری شما تا نود و پنج درصد هم حافظه کامپیوترتان کمتر استفاده می شود. وقتی به تب ها نیاز دارید می توانید هرکدام را جداگانه یا همه را با هم دوباره باز کنید.

تایم استتس

اگر حس می کنید که زمان زیادی را حین وب گردی تلف می کنید، این افزونه دقیقا به شما نشان می دهد که چه مقدار.

timestats2-100648680-large

تایم استتس (TimeStats) داستان عادات وب‌گردی شما را می گوید. با استفاده از آن می توانید به تفکیک بفهمید که در یک روز یا یک ماه از چه سایت هایی دیدن و چه مقدار زمان را در هر کدام سپری کرده اید. همچنین می توانید سایت ها را به دسته های مختلف تقسیم کنید تا بدانید زمانی که صرف کرده اید چه مقدار برای کارتان بوده و چه مقدار برای تفریحات.

استی فوکوسد(StayFocused)

stayfocusd-100648677-large

اگر گزارش هایی را که از تایم استس می گیرید دوست ندارید احتمالا به این افزونه احتیاج دارید. افزونه استی فوکوسد (StayFocused) به شما می گوید روی هر سایت چه مقدار می توانید زمان مصرف کنید. وقتی به حد مشخص شده ای رسیدید سایت برای باقی روز از دسترس شما خارج می شود. استی فوکوسد را می توان به صورت دلخواه تنظیم کرد.

منبع : pcworld

ارسال نظر