آی او اس ۹٫۳ به زودی با قابلیت های جدید عرضه می شود

به روزرسانی ۹٫۳ آی او اس چیزی بیشتر از یک به روزرسانی ساده است و دارای قابلیت های جدیدی خواهد بود که باعث بهبود کارایی آیفون ها و آی پد ها می شود.

آی او اس ۹٫۳ به زودی با قابلیت های جدید عرضه می شود

به گزارش کلیک، چند ماهی است که اپل نسخه بتا به روزرسانی ۹٫۳ سیستم عامل آی او اس (iOS) را عرضه کرده است و به نظر می رسد این شرکت طی روزهای آینده نسخه نهایی آن را برای محصولات خود ارائه دهد. اگر شایعات منتشر شده پیرامون این مسئله واقعیت داشته باشد، اپل در روز دوشنبه ۲۱ مارس (۲ فروردین) در رویداد اختصاصی خود نسخه رسمی آی او اس ۹٫۳ را عرضه می کند. این نسخه به صورت پیش فرض روی گوشی iPhone SE و تبلت iPad Air 3 نصب خواهد بود. معمولا اپل به روز رسانی های سیستم عامل خود را پس از رویداد اختصاصی اش عرضه می کند، بنابر این به احتمال زیاد شما قادر خواهید بود سیستم عامل دستگاه خود را تا آخر این هفته به روز کنید. ما در اینجا قصد داریم ۵ عدد از ویژگی ها اساسی این به روزرسانی را برای شما معرفی کنیم.

۱ . خواب بهتر با قابلیت Night Shift (شیفت شب)

تحقیقات نشان می دهد که نور آبی رنگ ساطع شده از دستگاه های الکترونیکی باعث بهم ریختن ساعت بیولوژیک بدن و اختلال در الگوی خواب انسان می شود. به همین دلیل دانشمندان توصیه می کنند قبل از رفتن به رخت خواب از استفاده از دستگاه هایی مثل گوشی موبایل و تبلت خود داری کنیم. اما یک راه حل دیگر نیز برای این مشکل وجود دارد و آن تنظیم مقدار نور آبی خارج شده از دستگاه است. کاری که قابلیت Night Shift نجام می دهد این است که در ساعات مختلف روز به صورت خودکار این کار را انجام می دهد و شب هنگام طیف نور ساطع شده از گوشی را به رنگ های گرم تر ( زردی بیشتر) تغییر می دهد و در صبح همه چیز به حالت عادی بر می گردد. خوشبختانه به نظر می رسد گوگل نیز قصد دارد در اندروید N چنین قابلیتی را به سیستم عاملش اضافه کند.

ios_9.3_night_shift

۲ . از یادداشت های خود با رمز عبور محافظت کنید

اپلیکیشن Notes یکی از برنامه های پرکاربرد گوشی های آیفون است که امکان محافظت از یادداشت های حساس و محرمانه موجود در آن وجود ندارد. ولی با عرضه آی او اس ۹٫۳ شما قادر خواهید بود هر یک از یادداشت های خود را با استفاده از حسگر اثر انگشت (Touch ID) و یا رمز عبور ایمن سازی کنید تا افراد دیگر اجازه دسترسی به آن را نداشته باشند.

۳ . یک گوشی و چند کاربر با قابلیت Multi-user

این قابلیتی است که بیشتر برای افراد محصل و مدارس کاربرد دارد و اکنون مسئولین مدارس می توانند روی هر دستگاه آی پد چند کاربر مختلف را تعریف کنند، بنابر این دانش آموزان می توانند به حساب کاربری مخصوص خود وارد شده و به محتوای مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. این قابلیتی است که اندروید مدت های پیش آن را به خود اضافه کرده بود و اکنون اپل تصمیم گرفته تا آن را به آی او اس اضافه کند. خوشبختانه در آی او اس ۱۰ این قابلیت برای استفاده در فضای خانه و برای خانواده ها نیز امکان پذیر می شود و افراد می توانند تبلت آی پد خود را با دیگر اعضای خانواده به اشتراک بگذارند.

ios_9.3_multi_user

۴ . ارتقای سلامتی با اپلیکیشن های مخصوص

اپل در حال انجام تغییرات اساسی در اپلیکیشن Health می باشد و این اپلیکیشن اکنون قادر است اطلاعات بیشتری را در صفحه اصلی به نمایش بگذارد. همچنین امکان اضافه کردن اطلاعات از اپلیکیشن های دیگر به آن نیز آسان تر شده و بنابر این شما می توانید همه اطلاعات خود را صرف نظر از اینکه از چه اپلیکیشن و کیت سلامتی استفاده می کنید، در یک مکان واحد ذخیره کنید.

۵ . خودروی هوشمند با آی او اس

اگر شما یک خودرو که به سیستم Car Play اپل مجهز است خریداری کرده اید، به روزرسانی آی او اس ۹٫۳ را نباید از دست بدهید. در این به روزرسانی سیستم پخش موسیقی بهبود یافته و یک گزینه به نام near me (در نزدیکی من) به سیستم نقشه های آن اضافه شده است. با استفاده از این گزینه شما می توانید مکان های مورد نظر خود مثل پمپ بنزین را در نزدیکی خود پیدا کنید. همچنین سیستم اخبار آن نیز ارتقا یافته است و امکان شخصی سازی بیشتر و پخش فیلم به آن اضافه گردیده است.

منبع: expertreviews

ارسال نظر