سیستم جدید فورد برای آزمایشات تونل باد

شرکت اتومبیل سازی فورد، تونل باد متحرک جدیدی طراحی و تولید نموده که قادر است آزمایشات باد خودرو های خود را با صرف هزینه بسیار پایین تر و زمان کمتر به انجام برساند.

سیستم جدید فورد برای آزمایشات تونل باد

به گزارش کلیک، مهندسان شرکت فورد توانسته اند تا راهی برای کم کردن هزینه و زمان آزمایشات تونل باد خودرو های جدید خود بیابند. خودروسازان این شرکت موفق به تولید سازه ایروآکوستیکی (aero acoustic) شده اند که از دو کانتینر متحرک تشکیل شده و قادر است تا صدای باد داخل اتوموبیل را با صرف کسری از هزینه آزمایش کند.

بر طبق گزارش منتشر شده از فورد، یک تونل باد با ابعاد واقعی فعلی به اندازه یک دفتر کار معمولی است و در حدود ۵۰ میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت. از زمانی که چنین سازه عظیمی ساخته شود، هزینه هایی چون برق مصرفی تونل و ابزارآلات مورد استفاده در داخل آن نیز باید پرداخت شود. موضوعی که حتی انجام چنین آزمایشاتی را نیز پرهزینه خواهد نمود.

با وجود آنکه آزمایشات تونل باد با ابعاد واقعی برای توسعه قسمت های مختلف ضروری است، اما می توان از انجام آن ها برای تکمیل تولید کابین صرفه نظر کرد. این آزمایشات معمولا تنها به جریان ثابت هوا با سرعت وزش در اتوبان ها و حسگر های داخل کابین نیازمندند.

سازه جدید متحرک شرکت فورد بسیار با چنین کاربردی منطبق است و می توان در چنین آزمایشاتی از آن بهره برد. درون هر کدام از این دو کانتینر حمل ۱۶ متری، پره های ایروآکوستیک و مجاری داخلی مورد نیاز برای تولید جریان هوای ملایم، روان و کنترل شده وجود دارد که از طریق دهانه انتهایی این سیستم خارج می شود. باد هایی با سرعت ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت که با پره های ۱۶ با قطر ۱٫۸ متری از مجاری خاص به سمت خودرو مورد آزمایش حرکت می کند.

هنگامی که زمان آن فرا می رسد که این تونل باد را به جریان بیاندازید این دو کانتینر به یکدیگر متصل شده و در ها برای عبور جریان هوا از بالا و اطراف خودرو، باز می شوند. خودرو هایی که در انتهای این کانتینر ها قرار گرفته اند,به دلیل ابتکارات به عمل آمده در درون این کانتینر ها این سازه ها کاملا برای استفاده در آزمایشات آکوستیک داخل خودرو متناسب و مفید می باشند.

تمامی اجزا سیستم از درون کانتینری ۱۲ متری کنترل شده که به عنوان دفتری کوچک، سیستم توزیع برق و کنترل کننده کانتینر های اصلی محسوب می گردد. مهندسان از کابل های داده و برق برای اتصال این اجزا به هم بهره برده اند.

شرکت فورد توانسته است با تولید تونل باد متحرک، که در عرض تنها ۶ ساعت از هم جدا می شود، تونل باد اصلی خود را در پارک آلن برای انجام آزمایشات دیگر و توسعه حوزه های متفاوت مورد نیاز خودرو سازی آزاد ساخته و مورد استفاده قرار دهد. این سازه همچنین به مهندسان خودرو ساز اجازه می دهد تا آزمایشات مورد نیاز خود را در محل تولید خودرو در نزدیکی خط تولید انجام دهند حال آنکه در گذشته آن ها گاه مجبور بودند تا اتوموبیل های خود را به مناطقی دور انتقال دهند.

تونل باد شرکت فورد در کارخانه Flat Rock در میشیگان رو نمایی شده و شروع به کار خواهد نمود.

منبع: Gizmag

ارسال نظر