فورد از خودروی پلیس هیبریدی جدید خود رونمایی کرد

شرکت فورد به تازگی از یک خودرو پلیس جدید هیبریدی رونمایی کرده است که ظرفیت پیمایشی آن بیش از دو برابر خودروی پلیس فعلی این شرکت است و استفاده از آن باعث کاهش آلایندگی هوا در شهرها و صرفه جویی در هزینه سوخت به میزان قابل توجهی می شود.

فورد از خودروی پلیس هیبریدی جدید خود رونمایی کرد

به گزارش کلیک ، این شرکت فعالیت های زیادی در راستای بهبود آینده صنعت حمل و نقل انجام داده است؛ به عنوان مثال تغییراتی در طراحی خودروهای سری F خود را در حال حاضر پرفروش ترین خودروهای این شرکت هستند، به منظور کاهش وزن و بهینه سازی مصرف سوخت آن ها، انجام داده است. در ضمن شرکت Chariot را که یک شرکت تأمین کننده خدمات مرتبط با اتوبوس های فرودگاهی است خریده است و همچنین یک میلیارد دلار در شرکت ArgoAI را که یک شرکت نوپای فعال در زمینه طراحی سیستم های هدایت خودکار است، سرمایه گذاری کرده است

چند روز پیش این شرکت از جدیدترین محصول خود که یک خودرو پلیس سدان با دو موتور برقی و بنزینی است، رونمایی کرد.

شرکت فورد با انتشار بیانیه ای اذعان کرد که این خودروی پلیس جدید که Ford Police Responder Hybrid Sedan نام دارد، به کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن در محیط های شهری کمک می کند و با استفاده از آن، هزینه مصرف سوخت در هنگام ثابت کار کردن خودرو (حالت سلو) کاهش پیدا می کند.

در این خودرو، از فناوری هیبریدی جدید شرکت فورد به همراه موتور بنزینی جدیدی استفاده شده است که مصرف ترکیبی آن طبق تخمین سازمان حفاظت از محیط زیست ایالت متحده آمریکا، ۳٫۷۸ لیتر در هر ۶۱ کیلومتر است و این ظرفیت پیمایشی بیش از دو برابر ظرفیت پیمایشی خودروی پلیس فعلی فورد یعنی Ford Police Interceptor با موتور ۳٫۷ لیتری V6 است. استفاده از خودروی پلیس جدید شرکت فورد در هر شهر باعث صرفه جویی هزینه ای در حدود ۳۸۷۷ دلار برای هر خودرو در هر سال می شود.

مسئولان این شرکت خودروسازی اذعان کردند که این خودرو، اولین خودروی پلیس سدان هیبریدی است که برای تعقیب مجرمان از توانایی خوبی برخوردار است. چندین سازمان پلیسی توانایی و مقاومت بالای این خودرو در تعقیب مجرمان را تایید کرده اند و مسئولان این سازمان ها معتقدند که Ford Police Responder Hybrid Sedan به خوبی قادر است خودروهای دیگر را با سرعت های مختلف در خیابان های پر مانع و چهار راه های شلوغ، برای مدت زمان زیادی تعقیب کند.

این خودروی پلیس جدید به عنوان بخشی از سرمایه گزاری ۴٫۵ میلیارد دلاری شرکت فورد در فرایند برقی کردن خودروها، ابتدا در شهرهای نیویورک و لس آنجلس آمریکا به کار گرفته می شوند. ۶۳ درصد از کل خودروهای پلیس آمریکا متعلق به شرکت فورد هستند. شرکت فورد مدعی است که این خودرو برای کمک هر چه بهتر به نیروهای پلیس آمریکا طراحی شده است و سرعت آن زمانی که تنها از موتور برقی خود استفاده می کند، به ۹۶ کیلومتر در ساعت می رسد.

طبق گفته مسئولان شرکت، این خودرو طوری طراحی شده است که در مواقع ضروری به صورت خودکار از حداکثر توان خود استفاده می کند و از هر دو موتور برقی و بنزینی خود با حداکثر شتاب ممکن استفاده می کند.

جو هنریکس، مدیر عامل فورد آمریکا اذعان کرد که برقی کردن نسل بعدی خودروها یکی از تعهدات و اهداف اصلی شرکت است و زمانی که شرکت به توانایی لوازم برای برقی کردن خودروها دست پیدا کند، می تواند نسل جدیدی از خودروهای سدان، شاسی بلند و حتی کامیون ها را عرضه کند که نه تنها برای مشتریان مناسب هستند، بلکه آسیب کمتری به محیط زیست و جامعه پیرامون ما وارد می کنند.

ارسال نظر